The Gallery of Rock: a little “high place”
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista dObra[s] |
Texto Completo: | https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/290 |
Resumo: | A city like São Paulo, recognized in the category of megalopolis, has different “networks” of communication-communion, which celebrate the most varied cults with a strong coefficient aesthetic-ethical. These places may be real or symbolic. Can configure both in time and space defined as a virtual or imaginative. What all have in common is they represent areas of celebration. Is exactly those apparently small places of the cities that are the high places who exercise the function of developing the “mystery of communion.” The Gallery of Rock, central theme of this article, was chosen as an area to be investigated. In drift traveled this place was analysed in order to understand the meanings that constitute it. |
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The Gallery of Rock: a little “high place”A Galeria do Rock: um pequeno “alto lugar”communicationspacecityculture.comunicaçãoespaçocidadecultura.A city like São Paulo, recognized in the category of megalopolis, has different “networks” of communication-communion, which celebrate the most varied cults with a strong coefficient aesthetic-ethical. These places may be real or symbolic. Can configure both in time and space defined as a virtual or imaginative. What all have in common is they represent areas of celebration. Is exactly those apparently small places of the cities that are the high places who exercise the function of developing the “mystery of communion.” The Gallery of Rock, central theme of this article, was chosen as an area to be investigated. In drift traveled this place was analysed in order to understand the meanings that constitute it.Uma cidade como São Paulo, reconhecida dentro da categoria de megalópole, é constituída por uma variedade de “redes” de comunicação-comunhão, em que se celebram os mais variados cultos com forte coeficiente estético-ético. Esses lugares podem ser concretos ou simbólicos. Podem se configurar tanto num tempo e espaço definidos como num espaço virtual ou imaginativo. O que todos têm em comum é que representam espaços de celebração. É exatamente nesses aparentemente pequenos lugares das cidades que se encontram os altos lugares que exercem a função de elaborar os “mistérios da comunhão”. A Galeria do Rock, tema central deste artigo, foi eleita como espaço a ser investigado. Em deriva percorreu-se esse local a fim de compreender os sentidos que o constituem.Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem2009-02-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/29010.26563/dobras.v3i6.290dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 3 n. 6 (2009); 86-952358-00031982-0313reponame:Revista dObra[s]instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)instacron:ABEPEMporhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/290/287Copyright (c) 2020 Cíntia Sanmartin Fernandes, Jô Souzainfo:eu-repo/semantics/openAccessFernandes, Cíntia SanmartinSouza, Jô2020-05-29T04:24:20Zoai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/290Revistahttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/indexONGhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/oaidobras.abepem@gmail.com2358-00031982-0313opendoar:2023-01-12T16:05:25.451065Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)true |
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