Fashion takes over the streets: teen consumption in the 60’s

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Andrade, Maíra Zimmermann de
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista dObra[s]
Texto Completo: https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/267
Resumo: The material changes after de second Great War conducted the United States and the Europe’s medium class society to a better quality of life providing them a possibility to attain higher levels of consume. In this context, this current study goal is understand how was build a youthful life stile from the 1960´s decade on, associated to the teens consume “boom”, paying attention to the prêt-à-porter in this process.
id ABEPEM-2_491ba0f9cccd11b898df6aac3e5be564
oai_identifier_str oai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/267
network_acronym_str ABEPEM-2
network_name_str Revista dObra[s]
repository_id_str
spelling Fashion takes over the streets: teen consumption in the 60’sA moda invade as ruas: consumo jovem nos anos 1960youthfashionthe 60’s.juventudemodaanos 1960.The material changes after de second Great War conducted the United States and the Europe’s medium class society to a better quality of life providing them a possibility to attain higher levels of consume. In this context, this current study goal is understand how was build a youthful life stile from the 1960´s decade on, associated to the teens consume “boom”, paying attention to the prêt-à-porter in this process.As transformações materiais do segundo pós-guerra trouxeram condições para a melhoria do padrão de vida das camadas médias dos Estados Unidos e da Europa, ocasionando maiores possibilidades de consumo para essa população. Nesse contexto, este artigo busca entender como se deu a construção de um estilo de vida jovem nos anos 1960, associado à explosãodo consumo adolescente, enfocando a importância do prêt-à-porter nesse processo.Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem2009-02-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/26710.26563/dobras.v3i7.267dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 3 n. 7 (2009); 105-1132358-00031982-0313reponame:Revista dObra[s]instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)instacron:ABEPEMporhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/267/265Copyright (c) 2020 Maíra Zimmermann de Andradeinfo:eu-repo/semantics/openAccessAndrade, Maíra Zimmermann de2020-05-29T04:23:18Zoai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/267Revistahttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/indexONGhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/oaidobras.abepem@gmail.com2358-00031982-0313opendoar:2023-01-12T16:05:24.249210Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)true
dc.title.none.fl_str_mv Fashion takes over the streets: teen consumption in the 60’s
A moda invade as ruas: consumo jovem nos anos 1960
title Fashion takes over the streets: teen consumption in the 60’s
spellingShingle Fashion takes over the streets: teen consumption in the 60’s
Andrade, Maíra Zimmermann de
youth
fashion
the 60’s.
juventude
moda
anos 1960.
title_short Fashion takes over the streets: teen consumption in the 60’s
title_full Fashion takes over the streets: teen consumption in the 60’s
title_fullStr Fashion takes over the streets: teen consumption in the 60’s
title_full_unstemmed Fashion takes over the streets: teen consumption in the 60’s
title_sort Fashion takes over the streets: teen consumption in the 60’s
author Andrade, Maíra Zimmermann de
author_facet Andrade, Maíra Zimmermann de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Andrade, Maíra Zimmermann de
dc.subject.por.fl_str_mv youth
fashion
the 60’s.
juventude
moda
anos 1960.
topic youth
fashion
the 60’s.
juventude
moda
anos 1960.
description The material changes after de second Great War conducted the United States and the Europe’s medium class society to a better quality of life providing them a possibility to attain higher levels of consume. In this context, this current study goal is understand how was build a youthful life stile from the 1960´s decade on, associated to the teens consume “boom”, paying attention to the prêt-à-porter in this process.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-02-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/267
10.26563/dobras.v3i7.267
url https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/267
identifier_str_mv 10.26563/dobras.v3i7.267
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/267/265
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Maíra Zimmermann de Andrade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Maíra Zimmermann de Andrade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem
publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem
dc.source.none.fl_str_mv dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 3 n. 7 (2009); 105-113
2358-0003
1982-0313
reponame:Revista dObra[s]
instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
instacron:ABEPEM
instname_str Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
instacron_str ABEPEM
institution ABEPEM
reponame_str Revista dObra[s]
collection Revista dObra[s]
repository.name.fl_str_mv Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
repository.mail.fl_str_mv dobras.abepem@gmail.com
_version_ 1797054040175017984