Achieving fame

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Villaça, Nizia
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista dObra[s]
Texto Completo: https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/137
Resumo: This article intents to reflect upon the culture of performance, discussing the anthropology of equality, which, in the contemporary era, gives place to the rising of new heroes questioned by the generalization of the publicity that promises to everyone the possibility to achieve sudden notability. The strategy is able to seduce a huge amount of anonymous that take part in the programs and/or relate to the ones who stand out in the media. Such model is based on a culture of athletic and business style e focuses on fame achievement. Failing in this conquest causes a depressing state with drug and anxiolytic abuse, reclusion and immobility. The dynamics of identity/ difference is moved by the actions of cultural marketing, whose actions will be object of discussing to check if recurring to culture propitiates, effectively, an individual and communitarian involvement.
id ABEPEM-2_6ff42af000445e17a9620dd83bb04639
oai_identifier_str oai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/137
network_acronym_str ABEPEM-2
network_name_str Revista dObra[s]
repository_id_str
spelling Achieving fameCriando famaperformanceconsumptionglobalization.performanceconsumoglobalização.This article intents to reflect upon the culture of performance, discussing the anthropology of equality, which, in the contemporary era, gives place to the rising of new heroes questioned by the generalization of the publicity that promises to everyone the possibility to achieve sudden notability. The strategy is able to seduce a huge amount of anonymous that take part in the programs and/or relate to the ones who stand out in the media. Such model is based on a culture of athletic and business style e focuses on fame achievement. Failing in this conquest causes a depressing state with drug and anxiolytic abuse, reclusion and immobility. The dynamics of identity/ difference is moved by the actions of cultural marketing, whose actions will be object of discussing to check if recurring to culture propitiates, effectively, an individual and communitarian involvement.O artigo pretende refletir sobre a cultura da performance, discutindo paralelamente a antropologia da igualdade que, no contemporâneo, dá lugar ao surgimento de novos heróis interpelados pela generalização da publicidade que promete a todos a possibilidade de atingir uma repentina notabilidade. A estratégia consegue seduzir uma quantidade grande de anônimos que participam dos certames e/ou se identificam com os que se sobressaem por meio dos dispositivos midiáticos. Tal modelo é pautado por uma cultura de estilo atlético e empresarial e tem seu foco na obtenção da fama. O fracasso de tal busca gera frequentemente um paradigma depressivo entre ansiolíticos, drogas, reclusão e imobilidade. A dinâmica da identidade/diferença é dinamizada pelas práticas do marketing cultural cujas ações serão objeto de discussão no sentido de verificar se o recurso à cultura propicia, efetivamente, um envolvimento individual e comunitário.Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem2013-01-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/13710.26563/dobras.v6i13.137dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 6 n. 13 (2013); 52-582358-00031982-0313reponame:Revista dObra[s]instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)instacron:ABEPEMporhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/137/136Copyright (c) 2020 Nizia Villaçainfo:eu-repo/semantics/openAccessVillaça, Nizia2017-08-04T20:02:21Zoai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/137Revistahttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/indexONGhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/oaidobras.abepem@gmail.com2358-00031982-0313opendoar:2023-01-12T16:05:18.014981Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)true
dc.title.none.fl_str_mv Achieving fame
Criando fama
title Achieving fame
spellingShingle Achieving fame
Villaça, Nizia
performance
consumption
globalization.
performance
consumo
globalização.
title_short Achieving fame
title_full Achieving fame
title_fullStr Achieving fame
title_full_unstemmed Achieving fame
title_sort Achieving fame
author Villaça, Nizia
author_facet Villaça, Nizia
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Villaça, Nizia
dc.subject.por.fl_str_mv performance
consumption
globalization.
performance
consumo
globalização.
topic performance
consumption
globalization.
performance
consumo
globalização.
description This article intents to reflect upon the culture of performance, discussing the anthropology of equality, which, in the contemporary era, gives place to the rising of new heroes questioned by the generalization of the publicity that promises to everyone the possibility to achieve sudden notability. The strategy is able to seduce a huge amount of anonymous that take part in the programs and/or relate to the ones who stand out in the media. Such model is based on a culture of athletic and business style e focuses on fame achievement. Failing in this conquest causes a depressing state with drug and anxiolytic abuse, reclusion and immobility. The dynamics of identity/ difference is moved by the actions of cultural marketing, whose actions will be object of discussing to check if recurring to culture propitiates, effectively, an individual and communitarian involvement.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-01-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/137
10.26563/dobras.v6i13.137
url https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/137
identifier_str_mv 10.26563/dobras.v6i13.137
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/137/136
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Nizia Villaça
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Nizia Villaça
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem
publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem
dc.source.none.fl_str_mv dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 6 n. 13 (2013); 52-58
2358-0003
1982-0313
reponame:Revista dObra[s]
instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
instacron:ABEPEM
instname_str Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
instacron_str ABEPEM
institution ABEPEM
reponame_str Revista dObra[s]
collection Revista dObra[s]
repository.name.fl_str_mv Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
repository.mail.fl_str_mv dobras.abepem@gmail.com
_version_ 1797054039766073344