Fashion and advertising in perfumes
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista dObra[s] |
Texto Completo: | https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/144 |
Resumo: | The world of perfume is closely linked to fashion. In this article we analyze that relationship from a cultural perspective, in which the olfactory qualities of the perfume and the mythical world of the brand are translated into the advertisement. Assuming that the aesthetic and stesicexperience proposed in the syncretic scripts of perfume advertisements produce moods of soul that presentify and excite the subject’s desire to wear perfume. |
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Fashion and advertising in perfumesA moda e os perfumes na publicidadefashionperfumeadvertisingconsumptionmoods.modaperfumepublicidadeconsumoestados de alma.The world of perfume is closely linked to fashion. In this article we analyze that relationship from a cultural perspective, in which the olfactory qualities of the perfume and the mythical world of the brand are translated into the advertisement. Assuming that the aesthetic and stesicexperience proposed in the syncretic scripts of perfume advertisements produce moods of soul that presentify and excite the subject’s desire to wear perfume.O universo do perfume está intimamente ligado [ 1 0 9 ] à moda. Neste artigo, analisamos essa relação a partir de uma perspectiva cultural, na qual ocorre a tradução das qualidades olfativas do perfume e do mundo mítico da marca para o anúncio publicitário, tendo como pressuposto que a experiência estética e estésica proposta nos textos sincréticos das publicidades de perfume produzem estados de alma que presentificam e animam o desejo do sujeito de se perfumar.Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem2013-01-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/14410.26563/dobras.v6i13.144dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 6 n. 13 (2013); 109-1172358-00031982-0313reponame:Revista dObra[s]instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)instacron:ABEPEMporhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/144/143Copyright (c) 2020 Taisa Vieira Senainfo:eu-repo/semantics/openAccessSena, Taisa Vieira2017-08-04T20:02:21Zoai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/144Revistahttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/indexONGhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/oaidobras.abepem@gmail.com2358-00031982-0313opendoar:2023-01-12T16:05:18.458124Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)true |
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