The celebrities and their influence on Brazilian society
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista dObra[s] |
Texto Completo: | https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/314 |
Resumo: | The present paper seeks to delineate the possibilities of the celebrities image use in the construction of consumption pattern from the women of Brazilian society, to understand some aspects of how the image power produced by the media seduces the consumer. It proposes the characterization of the celebrity constructed by the media and its influence on the Brazilian society imaginary, through the impact of fame and glamour on the international model Gisele Bündchen case. It tries to evaluate how the fame is nowadays a determinant parameter of Brazilian identity pattern construction. |
id |
ABEPEM-2_f03c6b6f0186bdb1e4b3f37f8d4004cb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/314 |
network_acronym_str |
ABEPEM-2 |
network_name_str |
Revista dObra[s] |
repository_id_str |
|
spelling |
The celebrities and their influence on Brazilian societyAs celebridades e sua influência na sociedade brasileiracelebritieimageGisele Bündchen.celebridadeimagemGisele Bündchen.The present paper seeks to delineate the possibilities of the celebrities image use in the construction of consumption pattern from the women of Brazilian society, to understand some aspects of how the image power produced by the media seduces the consumer. It proposes the characterization of the celebrity constructed by the media and its influence on the Brazilian society imaginary, through the impact of fame and glamour on the international model Gisele Bündchen case. It tries to evaluate how the fame is nowadays a determinant parameter of Brazilian identity pattern construction.O presente artigo propõe-se a delinear as possibilidades de utilização das imagens das celebridades na construção de padrões de consumo das mulheres da sociedade brasileira, a fim de entender alguns aspectos de como a força da imagem produzida pela mídia seduz o consumidor. Sugere-se a caracterização da celebridade construída pela mídia e sua influência no imaginário da sociedade brasileira, por meio dos impactos de fama e glamour tomando por referência a modelo internacional Gisele Bündchen. Procura-se avaliar de que forma a fama é atualmente um parâmetro determinante da construção dos padrões de identidade brasileiros.Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem2009-02-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/31410.26563/dobras.v3i5.314dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 3 n. 5 (2009); 92-992358-00031982-0313reponame:Revista dObra[s]instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)instacron:ABEPEMporhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/314/311Copyright (c) 2020 Cristiane Zovininfo:eu-repo/semantics/openAccessZovin, Cristiane2017-08-04T20:02:22Zoai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/314Revistahttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/indexONGhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/oaidobras.abepem@gmail.com2358-00031982-0313opendoar:2023-01-12T16:05:26.782248Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
The celebrities and their influence on Brazilian society As celebridades e sua influência na sociedade brasileira |
title |
The celebrities and their influence on Brazilian society |
spellingShingle |
The celebrities and their influence on Brazilian society Zovin, Cristiane celebritie image Gisele Bündchen. celebridade imagem Gisele Bündchen. |
title_short |
The celebrities and their influence on Brazilian society |
title_full |
The celebrities and their influence on Brazilian society |
title_fullStr |
The celebrities and their influence on Brazilian society |
title_full_unstemmed |
The celebrities and their influence on Brazilian society |
title_sort |
The celebrities and their influence on Brazilian society |
author |
Zovin, Cristiane |
author_facet |
Zovin, Cristiane |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Zovin, Cristiane |
dc.subject.por.fl_str_mv |
celebritie image Gisele Bündchen. celebridade imagem Gisele Bündchen. |
topic |
celebritie image Gisele Bündchen. celebridade imagem Gisele Bündchen. |
description |
The present paper seeks to delineate the possibilities of the celebrities image use in the construction of consumption pattern from the women of Brazilian society, to understand some aspects of how the image power produced by the media seduces the consumer. It proposes the characterization of the celebrity constructed by the media and its influence on the Brazilian society imaginary, through the impact of fame and glamour on the international model Gisele Bündchen case. It tries to evaluate how the fame is nowadays a determinant parameter of Brazilian identity pattern construction. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-02-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/314 10.26563/dobras.v3i5.314 |
url |
https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/314 |
identifier_str_mv |
10.26563/dobras.v3i5.314 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/314/311 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Cristiane Zovin info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Cristiane Zovin |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem |
dc.source.none.fl_str_mv |
dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 3 n. 5 (2009); 92-99 2358-0003 1982-0313 reponame:Revista dObra[s] instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem) instacron:ABEPEM |
instname_str |
Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem) |
instacron_str |
ABEPEM |
institution |
ABEPEM |
reponame_str |
Revista dObra[s] |
collection |
Revista dObra[s] |
repository.name.fl_str_mv |
Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem) |
repository.mail.fl_str_mv |
dobras.abepem@gmail.com |
_version_ |
1797054040273584128 |