The celebrities and their influence on Brazilian society

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Zovin, Cristiane
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista dObra[s]
Texto Completo: https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/314
Resumo: The present paper seeks to delineate the possibilities of the celebrities image use in the construction of consumption pattern from the women of Brazilian society, to understand some aspects of how the image power produced by the media seduces the consumer. It proposes the characterization of the celebrity constructed by the media and its influence on the Brazilian society imaginary, through the impact of fame and glamour on the international model Gisele Bündchen case. It tries to evaluate how the fame is nowadays a determinant parameter of Brazilian identity pattern construction.
id ABEPEM-2_f03c6b6f0186bdb1e4b3f37f8d4004cb
oai_identifier_str oai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/314
network_acronym_str ABEPEM-2
network_name_str Revista dObra[s]
repository_id_str
spelling The celebrities and their influence on Brazilian societyAs celebridades e sua influência na sociedade brasileiracelebritieimageGisele Bündchen.celebridadeimagemGisele Bündchen.The present paper seeks to delineate the possibilities of the celebrities image use in the construction of consumption pattern from the women of Brazilian society, to understand some aspects of how the image power produced by the media seduces the consumer. It proposes the characterization of the celebrity constructed by the media and its influence on the Brazilian society imaginary, through the impact of fame and glamour on the international model Gisele Bündchen case. It tries to evaluate how the fame is nowadays a determinant parameter of Brazilian identity pattern construction.O presente artigo propõe-se a delinear as possibilidades de utilização das imagens das celebridades na construção de padrões de consumo das mulheres da sociedade brasileira, a fim de entender alguns aspectos de como a força da imagem produzida pela mídia seduz o consumidor. Sugere-se a caracterização da celebridade construída pela mídia e sua influência no imaginário da sociedade brasileira, por meio dos impactos de fama e glamour tomando por referência a modelo internacional Gisele Bündchen. Procura-se avaliar de que forma a fama é atualmente um parâmetro determinante da construção dos padrões de identidade brasileiros.Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem2009-02-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/31410.26563/dobras.v3i5.314dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 3 n. 5 (2009); 92-992358-00031982-0313reponame:Revista dObra[s]instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)instacron:ABEPEMporhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/314/311Copyright (c) 2020 Cristiane Zovininfo:eu-repo/semantics/openAccessZovin, Cristiane2017-08-04T20:02:22Zoai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/314Revistahttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/indexONGhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/oaidobras.abepem@gmail.com2358-00031982-0313opendoar:2023-01-12T16:05:26.782248Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)true
dc.title.none.fl_str_mv The celebrities and their influence on Brazilian society
As celebridades e sua influência na sociedade brasileira
title The celebrities and their influence on Brazilian society
spellingShingle The celebrities and their influence on Brazilian society
Zovin, Cristiane
celebritie
image
Gisele Bündchen.
celebridade
imagem
Gisele Bündchen.
title_short The celebrities and their influence on Brazilian society
title_full The celebrities and their influence on Brazilian society
title_fullStr The celebrities and their influence on Brazilian society
title_full_unstemmed The celebrities and their influence on Brazilian society
title_sort The celebrities and their influence on Brazilian society
author Zovin, Cristiane
author_facet Zovin, Cristiane
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Zovin, Cristiane
dc.subject.por.fl_str_mv celebritie
image
Gisele Bündchen.
celebridade
imagem
Gisele Bündchen.
topic celebritie
image
Gisele Bündchen.
celebridade
imagem
Gisele Bündchen.
description The present paper seeks to delineate the possibilities of the celebrities image use in the construction of consumption pattern from the women of Brazilian society, to understand some aspects of how the image power produced by the media seduces the consumer. It proposes the characterization of the celebrity constructed by the media and its influence on the Brazilian society imaginary, through the impact of fame and glamour on the international model Gisele Bündchen case. It tries to evaluate how the fame is nowadays a determinant parameter of Brazilian identity pattern construction.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-02-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/314
10.26563/dobras.v3i5.314
url https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/314
identifier_str_mv 10.26563/dobras.v3i5.314
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/314/311
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Cristiane Zovin
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Cristiane Zovin
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem
publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem
dc.source.none.fl_str_mv dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 3 n. 5 (2009); 92-99
2358-0003
1982-0313
reponame:Revista dObra[s]
instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
instacron:ABEPEM
instname_str Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
instacron_str ABEPEM
institution ABEPEM
reponame_str Revista dObra[s]
collection Revista dObra[s]
repository.name.fl_str_mv Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
repository.mail.fl_str_mv dobras.abepem@gmail.com
_version_ 1797054040273584128