Software as service: a case study
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista Produção Online |
Texto Completo: | https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2401 |
Resumo: | This article analyzes the servitization process in an information technology company. Initially, a literature review was carried out, followed by a case study in the software company. Direct observations and interviews with the collaborators directly involved in the process were conducted, characterizing motivations, changes and challenges. Based on the analysis of the results, a checklist was developed that helps companies to adopt this practice. Some actions are important when implementing servitization: a portfolio review of products and clients; preparing frontline teams, involving management and leadership, contract management and improvement management. |
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Software as service: a case studySoftware como serviço: um estudo de casoService. Software ss Service. Servitization. Information Technology.Serviço. Software como Serviço. Servitização. Tecnologia da Informação.This article analyzes the servitization process in an information technology company. Initially, a literature review was carried out, followed by a case study in the software company. Direct observations and interviews with the collaborators directly involved in the process were conducted, characterizing motivations, changes and challenges. Based on the analysis of the results, a checklist was developed that helps companies to adopt this practice. Some actions are important when implementing servitization: a portfolio review of products and clients; preparing frontline teams, involving management and leadership, contract management and improvement management.Este artigo analisa o processo de servitização em uma empresa de tecnologia de informação. Inicialmente foi realizada uma revisão de literatura, seguida de um estudo de caso na empresa de software. Observações diretas e entrevistas com os colaboradores envolvidos diretamente no processo foram realizadas, caracterizando motivações, mudanças e desafios. A partir da análise dos resultados, foi desenvolvido um checklist que auxilia as empresas na adoção de tal prática. Algumas ações são importantes na implantação da servitização: a revisão do portfólio de produtos e clientes; a preparação das equipes de linha de frente, envolvimento da gestão e liderança, a gestão de contratos e a gestão de melhorias.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2017-03-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpeghttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/240110.14488/1676-1901.v17i1.2401Revista Produção Online; Vol. 17 No. 1 (2017); 152-175Revista Produção Online; v. 17 n. 1 (2017); 152-1751676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2401/1498https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2401/1513Copyright (c) 2017 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessCaversan, NubiaSilva, Andrea Lago daMello, Luciana Torres Correia de2017-03-15T12:59:59Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/2401Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2017-03-15T12:59:59Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false |
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This article analyzes the servitization process in an information technology company. Initially, a literature review was carried out, followed by a case study in the software company. Direct observations and interviews with the collaborators directly involved in the process were conducted, characterizing motivations, changes and challenges. Based on the analysis of the results, a checklist was developed that helps companies to adopt this practice. Some actions are important when implementing servitization: a portfolio review of products and clients; preparing frontline teams, involving management and leadership, contract management and improvement management. |
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