Coordinating mecanisms in automotive distribution channel: distinctive elements
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Produção Online |
Texto Completo: | https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/461 |
Resumo: | Besides managing its internal activities, the supply chain management has the challenge of coordinating and managing its partners. The references indicate some organizational and management tools that can help in performing those activities, and in this paper, they are called Supply Chain Coordinating Practices. This paper identifies and evaluates the results obtained by applying some coordinating practices o in the Brazilian automotive channel distribution. This article is an exploratory study, using one case study as research method. The result shows that all of the related practices are presented in the Relationships analysed. However, regarding the benefits obtained, industry and distributors have different opinions. |
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Coordinating mecanisms in automotive distribution channel: distinctive elementsMecanismos de coordenação no canal de distribuição automotivo: algumas contribuiçõesAutomotive supply chain. Distribution channel. Coordinating practices.cadeia de suprimentos automotivacanal de distribuiçãomecanismos de coordenaçãoBesides managing its internal activities, the supply chain management has the challenge of coordinating and managing its partners. The references indicate some organizational and management tools that can help in performing those activities, and in this paper, they are called Supply Chain Coordinating Practices. This paper identifies and evaluates the results obtained by applying some coordinating practices o in the Brazilian automotive channel distribution. This article is an exploratory study, using one case study as research method. The result shows that all of the related practices are presented in the Relationships analysed. However, regarding the benefits obtained, industry and distributors have different opinions.Além da necessidade de gerenciar suas atividades internas, os agentes da cadeia de suprimentos têm como desafio a coordenação e a gestão entre todos seus elos. A literatura destaca ferramentas gerenciais e organizacionais, chamadas também de práticas de coordenação, que podem auxiliar no desempenho destas atividades. O objetivo do trabalho é identificar e avaliar os benefícios alcançados com o uso e aplicação de algumas práticas no canal de distribuição automotivo brasileiro. Considera-se este um estudo teórico-empírico, de natureza exploratória, que fez uso do estudo de caso como método de pesquisa. Em relação à identificação do uso das práticas de coordenação, os resultados obtidos demonstram que todas as práticas estudadas estão presentes no relacionamento montadora-canal de distribuição. Porém, quanto à avaliação dos benefícios alcançados existem diferenças entre as avaliações da montadora e das concessionáriasAssociação Brasileira de Engenharia de Produção2011-09-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpeghttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/46110.14488/1676-1901.v11i3.461Revista Produção Online; Vol. 11 No. 3 (2011); 619-647Revista Produção Online; v. 11 n. 3 (2011); 619-6471676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/461/814https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/461/826Copyright (c) 2014 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Heloisa Sousa RibeiroAlcantara, Rosane Lúcia Chicarelli2015-11-11T17:25:54Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/461Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2015-11-11T17:25:54Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false |
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