A production planning proposal linked to the profit margin of manufactured products
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Produção Online |
Texto Completo: | https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2419 |
Resumo: | To remain competitive, companies need to keep their productions plans updated to meet market demands. In this paper, we developed a new method for production planning which meets market demands and also considers profit of the different products being produced. This result is achieved through a combination of variables: estimated sales, scheduled production and profit. The implementation of the algorithm in a manufacturing company which provides products to the construction market showed a profit of 21% in the overall result from the current planning method used by this production, proving the new proposed model. |
id |
ABEPRO-2_87b8cf7199f98dc053a07cad132a73a6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/2419 |
network_acronym_str |
ABEPRO-2 |
network_name_str |
Revista Produção Online |
repository_id_str |
|
spelling |
A production planning proposal linked to the profit margin of manufactured productsUma proposta de planejamento de produção vinculada a margem de lucro dos produtos manufaturadosProduction planning. Forecasting. Added value analysis.Planejamento de produção. Previsão de demanda. Análise de valor agregado.To remain competitive, companies need to keep their productions plans updated to meet market demands. In this paper, we developed a new method for production planning which meets market demands and also considers profit of the different products being produced. This result is achieved through a combination of variables: estimated sales, scheduled production and profit. The implementation of the algorithm in a manufacturing company which provides products to the construction market showed a profit of 21% in the overall result from the current planning method used by this production, proving the new proposed model.Para alcançar competitividade, as empresas precisam manter seus planos de produção atualizados visando responder com agilidade às demandas do mercado. Neste artigo, é desenvolvido um novo método de planejamento da produção que visa atender às demandas de mercado considerando a margem de lucro dos diferentes produtos. Este resultado é obtido através da combinação de estimativa de vendas, produção programada e margem de lucro dos produtos envolvidos. A aplicação do algoritmo, em uma empresa de manufatura que fornece produtos ao mercado da construção civil, revelou um ganho de 21% no resultado global em relação ao atual método de planejamento de produção utilizado por esta, comprovando a validade do novo modelo proposto.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2017-03-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpeghttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/241910.14488/1676-1901.v17i1.2419Revista Produção Online; Vol. 17 No. 1 (2017); 200-221Revista Produção Online; v. 17 n. 1 (2017); 200-2211676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2419/1500https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2419/1515Copyright (c) 2017 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessRomanzini, FernandaDuarte Ribeiro, José Luis2017-03-15T12:59:59Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/2419Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2017-03-15T12:59:59Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A production planning proposal linked to the profit margin of manufactured products Uma proposta de planejamento de produção vinculada a margem de lucro dos produtos manufaturados |
title |
A production planning proposal linked to the profit margin of manufactured products |
spellingShingle |
A production planning proposal linked to the profit margin of manufactured products Romanzini, Fernanda Production planning. Forecasting. Added value analysis. Planejamento de produção. Previsão de demanda. Análise de valor agregado. |
title_short |
A production planning proposal linked to the profit margin of manufactured products |
title_full |
A production planning proposal linked to the profit margin of manufactured products |
title_fullStr |
A production planning proposal linked to the profit margin of manufactured products |
title_full_unstemmed |
A production planning proposal linked to the profit margin of manufactured products |
title_sort |
A production planning proposal linked to the profit margin of manufactured products |
author |
Romanzini, Fernanda |
author_facet |
Romanzini, Fernanda Duarte Ribeiro, José Luis |
author_role |
author |
author2 |
Duarte Ribeiro, José Luis |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Romanzini, Fernanda Duarte Ribeiro, José Luis |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Production planning. Forecasting. Added value analysis. Planejamento de produção. Previsão de demanda. Análise de valor agregado. |
topic |
Production planning. Forecasting. Added value analysis. Planejamento de produção. Previsão de demanda. Análise de valor agregado. |
description |
To remain competitive, companies need to keep their productions plans updated to meet market demands. In this paper, we developed a new method for production planning which meets market demands and also considers profit of the different products being produced. This result is achieved through a combination of variables: estimated sales, scheduled production and profit. The implementation of the algorithm in a manufacturing company which provides products to the construction market showed a profit of 21% in the overall result from the current planning method used by this production, proving the new proposed model. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-03-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2419 10.14488/1676-1901.v17i1.2419 |
url |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2419 |
identifier_str_mv |
10.14488/1676-1901.v17i1.2419 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2419/1500 https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2419/1515 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Produção Online info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Produção Online |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf audio/mpeg |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Produção Online; Vol. 17 No. 1 (2017); 200-221 Revista Produção Online; v. 17 n. 1 (2017); 200-221 1676-1901 reponame:Revista Produção Online instname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) instacron:ABEPRO |
instname_str |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) |
instacron_str |
ABEPRO |
institution |
ABEPRO |
reponame_str |
Revista Produção Online |
collection |
Revista Produção Online |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) |
repository.mail.fl_str_mv |
||producaoonline@gmail.com |
_version_ |
1761536950412509184 |