Aplication real options theory for evaluating policy public: the inovar auto polcy in brasilian automotive sector
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Produção Online |
Texto Completo: | https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2582 |
Resumo: | The automotive industry moves a huge chain that includes manufacturers and suppliers, gas stations, insurance companies, auto repair shops, tire stores, media companies, advertising agencies, among others. Aware of this importance the federal government through the Law No. 12715 of 17 December 2012 establishing a Programme to Encourage Innovation and Densification of the Productive Chain of Motor Vehicles - INOVAR-AUTO in order to support technology development, innovation, safety, environmental protection, energy efficiency and the quality of cars, trucks, buses and auto parts. As a specific goal, it demonstrated the importance of the automotive sector in the Brazilian economic context. Therefore, an exploratory and documentary literature on the subject was held as well as a case study in a car company from Japan. Therefore, the companies take public politician whenever they can measure gain from implementation of then. Likewise, this research shows Real Options Theory´s application as it is in the Public politician of Programme to Encourage Innovation and Densification of the Productive Chain of Motor Vehicles. The model for taking decision follows the American way in a project for an factory installation for vehicles which wants join to INOVAR AUTO. The results show that it is not interesting for the company to adopt such a policy for the stipulated period of five years. |
id |
ABEPRO-2_a09352d7b2789bf097f0ce19802ab760 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/2582 |
network_acronym_str |
ABEPRO-2 |
network_name_str |
Revista Produção Online |
repository_id_str |
|
spelling |
Aplication real options theory for evaluating policy public: the inovar auto polcy in brasilian automotive sectorAplicação da teoria das opções reais para avaliação de política pública: a política inovar-auto no setor automotivo brasileiroInovar-Auto. Decision making. Real Options Theory.Inovar-Auto. Tomada de decisão. Teoria das Opções Reais (TOR).ALVESL. SWILBERTM. D. Redução do imposto sobre produto industrializado e a venda de automóveis. InCONGRESSO USPINICIAÇÃO CIENTÍFICA EM CONTABILIDADE112014. Anais... São Paulo. 201The automotive industry moves a huge chain that includes manufacturers and suppliers, gas stations, insurance companies, auto repair shops, tire stores, media companies, advertising agencies, among others. Aware of this importance the federal government through the Law No. 12715 of 17 December 2012 establishing a Programme to Encourage Innovation and Densification of the Productive Chain of Motor Vehicles - INOVAR-AUTO in order to support technology development, innovation, safety, environmental protection, energy efficiency and the quality of cars, trucks, buses and auto parts. As a specific goal, it demonstrated the importance of the automotive sector in the Brazilian economic context. Therefore, an exploratory and documentary literature on the subject was held as well as a case study in a car company from Japan. Therefore, the companies take public politician whenever they can measure gain from implementation of then. Likewise, this research shows Real Options Theory´s application as it is in the Public politician of Programme to Encourage Innovation and Densification of the Productive Chain of Motor Vehicles. The model for taking decision follows the American way in a project for an factory installation for vehicles which wants join to INOVAR AUTO. The results show that it is not interesting for the company to adopt such a policy for the stipulated period of five years.A indústria automobilística tem uma importância crescente no contexto econômico brasileiro. O setor movimenta uma cadeia enorme que engloba fabricantes e fornecedores, postos de gasolina, seguradoras, oficinas mecânicas, borracharias, empresas de comunicação, agências de publicidade, entre outros. Consciente desta importância, o governo federal, através da Lei n° 12.715 de 17 de dezembro de 2012, instituiu o Programa de Incentivo à Inovação Tecnológica e Adensamento da Cadeia Produtiva de Veículos Automotores - INOVAR-AUTO com o objetivo de apoiar o desenvolvimento tecnológico, a inovação, a segurança, a proteção ao meio ambiente, a eficiência energética e a qualidade dos automóveis, caminhões, ônibus e autopeças. No entanto, as empresas adotam tais políticas públicas quando é possível avaliar os ganhos obtidos com sua implantação. Deste modo, esta pesquisa apresenta a aplicação da Teoria das Opções Reais (TOR) na avaliação da política pública de Incentivo à Inovação Tecnológica e Adensamento da Cadeia Produtiva de Veículos Automotores. A abordagem modela a tomada de decisão como uma opção de compra americana em um projeto de instalação de uma unidade produtora de veículos automotores que deseja aderir ao INOVAR-AUTO. Os resultados apontam que não é interessante para a empresa adotar tal política, para o prazo estipulado de cinco anos. Associação Brasileira de Engenharia de Produção2018-03-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpeghttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/258210.14488/1676-1901.v18i1.2582Revista Produção Online; Vol. 18 No. 1 (2018); 63-92Revista Produção Online; v. 18 n. 1 (2018); 63-921676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2582/1624https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2582/1625Copyright (c) 2018 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Francisco Alexandre de2018-03-15T12:40:39Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/2582Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2018-03-15T12:40:39Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Aplication real options theory for evaluating policy public: the inovar auto polcy in brasilian automotive sector Aplicação da teoria das opções reais para avaliação de política pública: a política inovar-auto no setor automotivo brasileiro |
title |
Aplication real options theory for evaluating policy public: the inovar auto polcy in brasilian automotive sector |
spellingShingle |
Aplication real options theory for evaluating policy public: the inovar auto polcy in brasilian automotive sector Oliveira, Francisco Alexandre de Inovar-Auto. Decision making. Real Options Theory. Inovar-Auto. Tomada de decisão. Teoria das Opções Reais (TOR).ALVES L. S WILBERT M. D. Redução do imposto sobre produto industrializado e a venda de automóveis. In CONGRESSO USP INICIAÇÃO CIENTÍFICA EM CONTABILIDADE 11 2014. Anais... São Paulo. 201 |
title_short |
Aplication real options theory for evaluating policy public: the inovar auto polcy in brasilian automotive sector |
title_full |
Aplication real options theory for evaluating policy public: the inovar auto polcy in brasilian automotive sector |
title_fullStr |
Aplication real options theory for evaluating policy public: the inovar auto polcy in brasilian automotive sector |
title_full_unstemmed |
Aplication real options theory for evaluating policy public: the inovar auto polcy in brasilian automotive sector |
title_sort |
Aplication real options theory for evaluating policy public: the inovar auto polcy in brasilian automotive sector |
author |
Oliveira, Francisco Alexandre de |
author_facet |
Oliveira, Francisco Alexandre de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Francisco Alexandre de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inovar-Auto. Decision making. Real Options Theory. Inovar-Auto. Tomada de decisão. Teoria das Opções Reais (TOR).ALVES L. S WILBERT M. D. Redução do imposto sobre produto industrializado e a venda de automóveis. In CONGRESSO USP INICIAÇÃO CIENTÍFICA EM CONTABILIDADE 11 2014. Anais... São Paulo. 201 |
topic |
Inovar-Auto. Decision making. Real Options Theory. Inovar-Auto. Tomada de decisão. Teoria das Opções Reais (TOR).ALVES L. S WILBERT M. D. Redução do imposto sobre produto industrializado e a venda de automóveis. In CONGRESSO USP INICIAÇÃO CIENTÍFICA EM CONTABILIDADE 11 2014. Anais... São Paulo. 201 |
description |
The automotive industry moves a huge chain that includes manufacturers and suppliers, gas stations, insurance companies, auto repair shops, tire stores, media companies, advertising agencies, among others. Aware of this importance the federal government through the Law No. 12715 of 17 December 2012 establishing a Programme to Encourage Innovation and Densification of the Productive Chain of Motor Vehicles - INOVAR-AUTO in order to support technology development, innovation, safety, environmental protection, energy efficiency and the quality of cars, trucks, buses and auto parts. As a specific goal, it demonstrated the importance of the automotive sector in the Brazilian economic context. Therefore, an exploratory and documentary literature on the subject was held as well as a case study in a car company from Japan. Therefore, the companies take public politician whenever they can measure gain from implementation of then. Likewise, this research shows Real Options Theory´s application as it is in the Public politician of Programme to Encourage Innovation and Densification of the Productive Chain of Motor Vehicles. The model for taking decision follows the American way in a project for an factory installation for vehicles which wants join to INOVAR AUTO. The results show that it is not interesting for the company to adopt such a policy for the stipulated period of five years. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-03-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2582 10.14488/1676-1901.v18i1.2582 |
url |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2582 |
identifier_str_mv |
10.14488/1676-1901.v18i1.2582 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2582/1624 https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2582/1625 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Produção Online info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Produção Online |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf audio/mpeg |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Produção Online; Vol. 18 No. 1 (2018); 63-92 Revista Produção Online; v. 18 n. 1 (2018); 63-92 1676-1901 reponame:Revista Produção Online instname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) instacron:ABEPRO |
instname_str |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) |
instacron_str |
ABEPRO |
institution |
ABEPRO |
reponame_str |
Revista Produção Online |
collection |
Revista Produção Online |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) |
repository.mail.fl_str_mv |
||producaoonline@gmail.com |
_version_ |
1761536950459695104 |