Credit analysis using cognitive maps as a tool to support decision making in a factoring company
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Produção Online |
Texto Completo: | https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1454 |
Resumo: | This study represents a case study conducted in a factoring company in the city of Pelotas, Rio Grande do Sul. In order to support company managers, the research aimed to develop a tool to support the decision to grant credit to new customers. Aiming to better understand the problem presented, with all its complexity, a Cognitive Map of the credit analysis process was developed in a constructive way along with the maker.. Through the resulting Cognitive Map, the decision maker now possesses an important tool to describe their decisions. Such research will proceed with the development of the remaining steps necessary to build a multicriteria decision model. |
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Credit analysis using cognitive maps as a tool to support decision making in a factoring companyAnálise de crédito utilizando mapas cognitivos como instrumento de apoio ao processo decisório em uma empresa de factoringCognitive Map. Decision support. Analysis of credit.Mapa Cognitivo. Apoio à decisão. Análise de crédito.This study represents a case study conducted in a factoring company in the city of Pelotas, Rio Grande do Sul. In order to support company managers, the research aimed to develop a tool to support the decision to grant credit to new customers. Aiming to better understand the problem presented, with all its complexity, a Cognitive Map of the credit analysis process was developed in a constructive way along with the maker.. Through the resulting Cognitive Map, the decision maker now possesses an important tool to describe their decisions. Such research will proceed with the development of the remaining steps necessary to build a multicriteria decision model.O presente trabalho constitui-se em um estudo de caso realizado em uma empresa de factoring na cidade de Pelotas, Estado do Rio Grande do Sul. Com o intuito de apoiar os gestores da empresa, a pesquisa teve como principal objetivo desenvolver um instrumento de apoio à decisão para a concessão de crédito para novos clientes. Visando melhor compreender o problema apresentado, com toda sua complexidade, elaborou-se de forma construtiva com o decisor, o Mapa Cognitivo do processo de análise de crédito. Através do Mapa Cognitivo apresentado e validado, o decisor passa a contar com uma importante ferramenta para qualificar as suas decisões. A referida pesquisa terá sequência na medida em que se pretende desenvolver as demais etapas necessárias para construção de um modelo multicritério de apoio à decisão.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2014-08-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfvideo/mp4https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/145410.14488/1676-1901.v14i3.1454Revista Produção Online; Vol. 14 No. 3 (2014); 822-836Revista Produção Online; v. 14 n. 3 (2014); 822-8361676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1454/1176https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1454/1175Copyright (c) 2014 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessDecker, Sergio Renato FerreiraGomes, Mario Conill2015-11-11T17:25:33Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1454Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2015-11-11T17:25:33Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false |
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