Vendor managed inventory (VMI) practice analysis in a supplier of consumer goods
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista Produção Online |
Texto Completo: | https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1654 |
Resumo: | One of the widely discussed collaborative practices in the literature is Vendor Managed Inventory (VMI), which gives supplier the freedom to take decisions regarding customer´s replenishment, allowing better production planning. Despite the efforts of many researches, few studies compare the reality faced by companies with theories in the literature. Thus, this research aims to analyze the VMI practice of a consumer goods supplier with its retail customer, based on the barriers that limit the potential results of the practice and also the critical factors for the success of VMI. Insights from this analysis resulted in some propositions for future studies. The literature review allowed the identification of elements that influence the adoption and maintenance of VMI that were grouped into behavioral, cultural and physical elements. The method used was a case study with in-depth interviews, which allowed identifying the elements that limit the potential gains of VMI in the analyzed company and also those ones that contribute to the success of the practice. |
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Vendor managed inventory (VMI) practice analysis in a supplier of consumer goodsAnálise da prática vendor managed inventory (VMI) em um fornecedor de bens de consumoVMI. Barriers. Critical Factors. Brazilian companies. Supply Chain.VMI. Barreiras. Fatores Críticos. Empresas brasileiras. Cadeia de Suprimentos.One of the widely discussed collaborative practices in the literature is Vendor Managed Inventory (VMI), which gives supplier the freedom to take decisions regarding customer´s replenishment, allowing better production planning. Despite the efforts of many researches, few studies compare the reality faced by companies with theories in the literature. Thus, this research aims to analyze the VMI practice of a consumer goods supplier with its retail customer, based on the barriers that limit the potential results of the practice and also the critical factors for the success of VMI. Insights from this analysis resulted in some propositions for future studies. The literature review allowed the identification of elements that influence the adoption and maintenance of VMI that were grouped into behavioral, cultural and physical elements. The method used was a case study with in-depth interviews, which allowed identifying the elements that limit the potential gains of VMI in the analyzed company and also those ones that contribute to the success of the practice.Uma das práticas colaborativas mais discutidas na literatura é o Vendor Managed Inventory (VMI), que dá ao fornecedor a liberdade de tomar as decisões de reabastecimento de seu cliente, permitindo o melhor planejamento de sua produção. Apesar dos esforços de vários pesquisadores, nota-se que poucos estudos tratam de questões práticas da adoção do VMI, inclusive no Brasil. Sendo assim, a presente pesquisa tem como objetivo a análise da prática do VMI de um fornecedor de bens de consumo com um de seus clientes varejistas, evidenciando as barreiras que limitam os potenciais resultados da prática e também os fatores considerados críticos para o sucesso do VMI. A revisão bibliográfica permitiu a identificação e o agrupamento desses fatores em comportamentais, culturais e físicos. O método utilizado foi o estudo de caso com entrevistas em profundidade, que evidenciou a existência de um processo de VMI bem estruturado entre as empresas, porém com oportunidades de melhoria. Neste sentido, foi possível identificar os fatores que limitam os potenciais ganhos do VMI na empresa analisada e também aqueles que contribuem para o sucesso da prática.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2014-08-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfvideo/mp4https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/165410.14488/1676-1901.v14i3.1654Revista Produção Online; Vol. 14 No. 3 (2014); 1024-1049Revista Produção Online; v. 14 n. 3 (2014); 1024-10491676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1654/1192https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1654/1193Copyright (c) 2014 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessFreitas, Denise CervilhaTomas, Robson NogueiraAlcântara, Rosane Lúcia Chicarelli2015-11-11T17:25:34Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1654Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2015-11-11T17:25:34Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false |
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