Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Produção Online |
Texto Completo: | https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/716 |
Resumo: | The strategic planning is an important management tool in the corporate scenario and shall not be restricted to big Companies. However, this kind of planning process in small business may need special adaptations due to their own characteristics. This paper aims to identify and adapt the existent models of strategic planning to the scenario of a small business in the fitness area. Initially, it is accomplished a comparative study among models of different authors to identify theirs phases and activities. Then, it is defined which of these phases and activities should be present in a model that will be utilized in a small business. That model was applied to a Pilates studio; it involves the establishment of an organizational identity, an environmental analysis as well as the definition of strategic goals, strategies and actions to reach them. Finally, benefits to the organization could be identified, as well as hurdles in the implementation of the tool. |
id |
ABEPRO-2_fa8d302d6a7defa56fe1c2d0f9b2d0d4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/716 |
network_acronym_str |
ABEPRO-2 |
network_name_str |
Revista Produção Online |
repository_id_str |
|
spelling |
Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness areaModelo adaptado de planejamento estratégico aplicado à microempresas: um estudo de caso na área de fitnessStrategy. Strategic planning. Small business. Fitness. Pilates studio.estratégiaplanejamento estratégicomicroempresafitnessestúdio de PilatesThe strategic planning is an important management tool in the corporate scenario and shall not be restricted to big Companies. However, this kind of planning process in small business may need special adaptations due to their own characteristics. This paper aims to identify and adapt the existent models of strategic planning to the scenario of a small business in the fitness area. Initially, it is accomplished a comparative study among models of different authors to identify theirs phases and activities. Then, it is defined which of these phases and activities should be present in a model that will be utilized in a small business. That model was applied to a Pilates studio; it involves the establishment of an organizational identity, an environmental analysis as well as the definition of strategic goals, strategies and actions to reach them. Finally, benefits to the organization could be identified, as well as hurdles in the implementation of the tool.O planejamento estratégico é uma ferramenta gerencial importante no cenário empresarial, não devendo restringir-se apenas a grandes empresas. Entretanto, a condução de um processo desse tipo de planejamento em micro e pequenas empresas pode necessitar de atividades adicionais em função de suas características próprias. Este trabalho tem como objetivo identificar e adaptar modelos de planejamento estratégico existentes para o cenário de uma microempresa. Inicialmente, realiza-se um estudo comparativo entre modelos de diversos autores com o fim de identificar suas fases e atividades para, então, definir quais delas devem estar presentes em um modelo a ser utilizado em microempresas. Tal modelo foi aplicado em um estúdio de Pilates e envolveu o estabelecimento de uma identidade organizacional, a realização de uma análise ambiental e a definição dos objetivos estratégicos, das estratégias e de ações para alcançá-los. Por fim, pôde-se identificar a geração de benefícios à organização e, também, as dificuldades encontradas na implantação da ferramenta.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2012-06-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpeghttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/71610.14488/1676-1901.v12i2.716Revista Produção Online; Vol. 12 No. 2 (2012); 270-296Revista Produção Online; v. 12 n. 2 (2012); 270-2961676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/716/890https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/716/891Copyright (c) 2014 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessHennig, Eduarda TirelliDanilevicz, Ângela de Moura FerreiraDutra, Camila Costa2015-11-11T17:25:49Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/716Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2015-11-11T17:25:49Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area Modelo adaptado de planejamento estratégico aplicado à microempresas: um estudo de caso na área de fitness |
title |
Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area |
spellingShingle |
Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area Hennig, Eduarda Tirelli Strategy. Strategic planning. Small business. Fitness. Pilates studio. estratégia planejamento estratégico microempresa fitness estúdio de Pilates |
title_short |
Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area |
title_full |
Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area |
title_fullStr |
Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area |
title_full_unstemmed |
Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area |
title_sort |
Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area |
author |
Hennig, Eduarda Tirelli |
author_facet |
Hennig, Eduarda Tirelli Danilevicz, Ângela de Moura Ferreira Dutra, Camila Costa |
author_role |
author |
author2 |
Danilevicz, Ângela de Moura Ferreira Dutra, Camila Costa |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Hennig, Eduarda Tirelli Danilevicz, Ângela de Moura Ferreira Dutra, Camila Costa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Strategy. Strategic planning. Small business. Fitness. Pilates studio. estratégia planejamento estratégico microempresa fitness estúdio de Pilates |
topic |
Strategy. Strategic planning. Small business. Fitness. Pilates studio. estratégia planejamento estratégico microempresa fitness estúdio de Pilates |
description |
The strategic planning is an important management tool in the corporate scenario and shall not be restricted to big Companies. However, this kind of planning process in small business may need special adaptations due to their own characteristics. This paper aims to identify and adapt the existent models of strategic planning to the scenario of a small business in the fitness area. Initially, it is accomplished a comparative study among models of different authors to identify theirs phases and activities. Then, it is defined which of these phases and activities should be present in a model that will be utilized in a small business. That model was applied to a Pilates studio; it involves the establishment of an organizational identity, an environmental analysis as well as the definition of strategic goals, strategies and actions to reach them. Finally, benefits to the organization could be identified, as well as hurdles in the implementation of the tool. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-06-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/716 10.14488/1676-1901.v12i2.716 |
url |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/716 |
identifier_str_mv |
10.14488/1676-1901.v12i2.716 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/716/890 https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/716/891 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Produção Online info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Produção Online |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf audio/mpeg |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Produção Online; Vol. 12 No. 2 (2012); 270-296 Revista Produção Online; v. 12 n. 2 (2012); 270-296 1676-1901 reponame:Revista Produção Online instname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) instacron:ABEPRO |
instname_str |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) |
instacron_str |
ABEPRO |
institution |
ABEPRO |
reponame_str |
Revista Produção Online |
collection |
Revista Produção Online |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) |
repository.mail.fl_str_mv |
||producaoonline@gmail.com |
_version_ |
1761536948205256704 |