Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Hennig, Eduarda Tirelli
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Danilevicz, Ângela de Moura Ferreira, Dutra, Camila Costa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Produção Online
Texto Completo: https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/716
Resumo: The strategic planning is an important management tool in the corporate scenario and shall not be restricted to big Companies. However, this kind of planning process in small business may need special adaptations due to their own characteristics. This paper aims to identify and adapt the existent models of strategic planning to the scenario of a small business in the fitness area. Initially, it is accomplished a comparative study among models of different authors to identify theirs phases and activities. Then, it is defined which of these phases and activities should be present in a model that will be utilized in a small business. That model was applied to a Pilates studio; it involves the establishment of an organizational identity, an environmental analysis as well as the definition of strategic goals, strategies and actions to reach them. Finally, benefits to the organization could be identified, as well as hurdles in the implementation of the tool.
id ABEPRO-2_fa8d302d6a7defa56fe1c2d0f9b2d0d4
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/716
network_acronym_str ABEPRO-2
network_name_str Revista Produção Online
repository_id_str
spelling Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness areaModelo adaptado de planejamento estratégico aplicado à microempresas: um estudo de caso na área de fitnessStrategy. Strategic planning. Small business. Fitness. Pilates studio.estratégiaplanejamento estratégicomicroempresafitnessestúdio de PilatesThe strategic planning is an important management tool in the corporate scenario and shall not be restricted to big Companies. However, this kind of planning process in small business may need special adaptations due to their own characteristics. This paper aims to identify and adapt the existent models of strategic planning to the scenario of a small business in the fitness area. Initially, it is accomplished a comparative study among models of different authors to identify theirs phases and activities. Then, it is defined which of these phases and activities should be present in a model that will be utilized in a small business. That model was applied to a Pilates studio; it involves the establishment of an organizational identity, an environmental analysis as well as the definition of strategic goals, strategies and actions to reach them. Finally, benefits to the organization could be identified, as well as hurdles in the implementation of the tool.O planejamento estratégico é uma ferramenta gerencial importante no cenário empresarial, não devendo restringir-se apenas a grandes empresas. Entretanto, a condução de um processo desse tipo de planejamento em micro e pequenas empresas pode necessitar de atividades adicionais em função de suas características próprias. Este trabalho tem como objetivo identificar e adaptar modelos de planejamento estratégico existentes para o cenário de uma microempresa. Inicialmente, realiza-se um estudo comparativo entre modelos de diversos autores com o fim de identificar suas fases e atividades para, então, definir quais delas devem estar presentes em um modelo a ser utilizado em microempresas. Tal modelo foi aplicado em um estúdio de Pilates e envolveu o estabelecimento de uma identidade organizacional, a realização de uma análise ambiental e a definição dos objetivos estratégicos, das estratégias e de ações para alcançá-los. Por fim, pôde-se identificar a geração de benefícios à organização e, também, as dificuldades encontradas na implantação da ferramenta.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2012-06-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpeghttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/71610.14488/1676-1901.v12i2.716Revista Produção Online; Vol. 12 No. 2 (2012); 270-296Revista Produção Online; v. 12 n. 2 (2012); 270-2961676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/716/890https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/716/891Copyright (c) 2014 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessHennig, Eduarda TirelliDanilevicz, Ângela de Moura FerreiraDutra, Camila Costa2015-11-11T17:25:49Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/716Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2015-11-11T17:25:49Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false
dc.title.none.fl_str_mv Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area
Modelo adaptado de planejamento estratégico aplicado à microempresas: um estudo de caso na área de fitness
title Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area
spellingShingle Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area
Hennig, Eduarda Tirelli
Strategy. Strategic planning. Small business. Fitness. Pilates studio.
estratégia
planejamento estratégico
microempresa
fitness
estúdio de Pilates
title_short Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area
title_full Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area
title_fullStr Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area
title_full_unstemmed Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area
title_sort Adapted strategic plannig model applied to small business: a case study in the fitness area
author Hennig, Eduarda Tirelli
author_facet Hennig, Eduarda Tirelli
Danilevicz, Ângela de Moura Ferreira
Dutra, Camila Costa
author_role author
author2 Danilevicz, Ângela de Moura Ferreira
Dutra, Camila Costa
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Hennig, Eduarda Tirelli
Danilevicz, Ângela de Moura Ferreira
Dutra, Camila Costa
dc.subject.por.fl_str_mv Strategy. Strategic planning. Small business. Fitness. Pilates studio.
estratégia
planejamento estratégico
microempresa
fitness
estúdio de Pilates
topic Strategy. Strategic planning. Small business. Fitness. Pilates studio.
estratégia
planejamento estratégico
microempresa
fitness
estúdio de Pilates
description The strategic planning is an important management tool in the corporate scenario and shall not be restricted to big Companies. However, this kind of planning process in small business may need special adaptations due to their own characteristics. This paper aims to identify and adapt the existent models of strategic planning to the scenario of a small business in the fitness area. Initially, it is accomplished a comparative study among models of different authors to identify theirs phases and activities. Then, it is defined which of these phases and activities should be present in a model that will be utilized in a small business. That model was applied to a Pilates studio; it involves the establishment of an organizational identity, an environmental analysis as well as the definition of strategic goals, strategies and actions to reach them. Finally, benefits to the organization could be identified, as well as hurdles in the implementation of the tool.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-06-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/716
10.14488/1676-1901.v12i2.716
url https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/716
identifier_str_mv 10.14488/1676-1901.v12i2.716
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/716/890
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/716/891
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Produção Online
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Produção Online
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
audio/mpeg
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Engenharia de Produção
publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Engenharia de Produção
dc.source.none.fl_str_mv Revista Produção Online; Vol. 12 No. 2 (2012); 270-296
Revista Produção Online; v. 12 n. 2 (2012); 270-296
1676-1901
reponame:Revista Produção Online
instname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)
instacron:ABEPRO
instname_str Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)
instacron_str ABEPRO
institution ABEPRO
reponame_str Revista Produção Online
collection Revista Produção Online
repository.name.fl_str_mv Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)
repository.mail.fl_str_mv ||producaoonline@gmail.com
_version_ 1761536948205256704