A Mocca Pode Inovar?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/2269 |
Resumo: | This case is a narrative with a fictional plot based on real facts experienced by the authors throughout their professional careers. We present Mocca, a family business in the footwear industry with 34 years of experience that reached its peak in the late 90's. However, in the early 2000s its sales decreased due to the reduction of trade barriers and the migration of the footwear sector to the country’s great centers – thus the company had a period of stagnation. So now Mocca needs to reinvent and innovate to grow again. Some questions are raised and Mocca's managers need to identify innovation tools that help the implementation of innovation strategies for business growth. Thus, managers look for alternatives to implement innovations that put Mocca back on a competitive level. In this case, with the support of innovation management tools, students are guided to discuss and explore solutions for Mocca. |
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A Mocca Pode Inovar?This case is a narrative with a fictional plot based on real facts experienced by the authors throughout their professional careers. We present Mocca, a family business in the footwear industry with 34 years of experience that reached its peak in the late 90's. However, in the early 2000s its sales decreased due to the reduction of trade barriers and the migration of the footwear sector to the country’s great centers – thus the company had a period of stagnation. So now Mocca needs to reinvent and innovate to grow again. Some questions are raised and Mocca's managers need to identify innovation tools that help the implementation of innovation strategies for business growth. Thus, managers look for alternatives to implement innovations that put Mocca back on a competitive level. In this case, with the support of innovation management tools, students are guided to discuss and explore solutions for Mocca.Este caso é uma narrativa com enredo fictício baseado em fatos reais vivenciados pelos autores ao longo das suas trajetórias profissionais. Para tanto, apresenta-se a Mocca, uma empresa familiar do ramo calçadista com 34 anos de existência e que viveu seu ápice no final dos anos 90. Entretanto, no início dos anos 2000 viu suas vendas diminuírem por conta da redução de barreiras comerciais e da migração do setor calçadista para os grandes centros do país – desde então a empresa passa por uma estagnação. Agora a Mocca precisa se reinventar e inovar para voltar a crescer. Algumas questões são levantadas e os gestores da Mocca precisam identificar ferramentas de inovação que auxiliem a implementação de estratégias de inovação para o crescimento do negócio. Assim, a Mocca busca alternativas para implementar inovações que a recoloquem em um patamar competitivo. Neste caso, com o apoio de ferramentas de gestão da inovação, os alunos são orientados a discutirem e explorarem soluções para a Mocca.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2022-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/226910.13058/raep.2022.v23n3.2269Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 23 No. 3 (2022): 3ª Edição RAEPAdministração: Ensino e Pesquisa; v. 23 n. 3 (2022): 3ª Edição RAEP2358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADCopyright (c) 2022 Nelson Beuter Junior, Kadígia Faccin, Mateus Augusto Fassina Santini, Michele Kremer Sotthttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBeuter Junior, NelsonFaccin, KadígiaFassina Santini, Mateus AugustoKremer Sott, Michelepor2022-12-30T08:37:41Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/2269Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2022-12-30T08:37:41Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false |
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