The Case Method: "I’m not sure ..." Faci ng Barriers to Implementi ng the Method

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Campos, Roberta Dias
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Almeida, Victor Manoel Cunha de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração (São Paulo. Online)
Texto Completo: https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/42
Resumo: This teaching case was designed to enable discussion on the pros and cons of adopting student-centered methods of teaching, with particular emphasis on the case method. The target audience comprises teachers undertaking Master’s or doctoral degrees in teaching methodology and higher education didactics, as well as training and developmentextension courses for teachers. It presents the dilemma experienced by Cosmo, a young professor recently hired by the iesg (Institute of Higher Education in Management), who wishes to adopt the case method as a teaching practice within an institutional setting and with distinct and heterogeneous didactic experiences. It also presents the views of different stakeholders in the institution, discussing the challenge to accommodate its teaching strategy with its professionals’ individual and cultural daily practice. The case intends to foster reflection on the barriers and actions required for institutional case method adoption, seen from three of the organization’s levels: the faculty, the student body and the institutional structure as a whole.
id ANGRAD-1_0582cea7bafa5827c9a00877269e3cbd
oai_identifier_str oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/42
network_acronym_str ANGRAD-1
network_name_str Administração (São Paulo. Online)
repository_id_str
spelling The Case Method: "I’m not sure ..." Faci ng Barriers to Implementi ng the MethodMÉTODO DO CASO: “NÃO SEI, NÃO ...” ENFRENTANDO AS BARREIRAS À IMPLANTAÇÃO DO MÉTODOteaching casecase methoddidacticsgraduate courseactive teaching methodcaso de ensinométodo do casodidática de ensinopós-graduaçãométodo ativo de ensinoThis teaching case was designed to enable discussion on the pros and cons of adopting student-centered methods of teaching, with particular emphasis on the case method. The target audience comprises teachers undertaking Master’s or doctoral degrees in teaching methodology and higher education didactics, as well as training and developmentextension courses for teachers. It presents the dilemma experienced by Cosmo, a young professor recently hired by the iesg (Institute of Higher Education in Management), who wishes to adopt the case method as a teaching practice within an institutional setting and with distinct and heterogeneous didactic experiences. It also presents the views of different stakeholders in the institution, discussing the challenge to accommodate its teaching strategy with its professionals’ individual and cultural daily practice. The case intends to foster reflection on the barriers and actions required for institutional case method adoption, seen from three of the organization’s levels: the faculty, the student body and the institutional structure as a whole.Este caso de ensino foi elaborado para possibilitar a discussão sobre vantagens e desvantagens da adoção de métodos de ensino centrados no aluno, com particular ênfase no método do caso. O público alvo desse caso são docentes na condição de alunos em cursos de mestrado ou doutorado, nas disciplinas de metodologia de ensino ou didática do ensino superior, bem como em cursos de extensão para formação ou aperfeiçoamento de professores. O caso apresenta o dilema vivido por Cosmo, jovem professor recém-contratado pelo iesg (Instituto de Educação Superior em Gestão), que deseja adotar o método do caso como prática docente em um ambiente institucional com experiências didáticas distintas e heterogêneas. Apresenta também a visão de diversos atores da instituição, discutindo o desafio em harmonizar a estratégia didática da instituição e a prática individual e cultural de seus profissionais. O caso busca estimular a reflexão sobre as barreiras e ações necessárias à adoção institucional do método do caso, refletidas em três níveis da organização: o corpo docente, o corpo discente e o conjunto da estrutura institucional. Palavras-chave:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2014-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/4210.13058/raep.2014.v15n1.42Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 15 No. 1 (2014): Janeiro-Março; 43-72Administração: Ensino e Pesquisa; v. 15 n. 1 (2014): Janeiro-Março; 43-722358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/42/pdfCampos, Roberta DiasAlmeida, Victor Manoel Cunha deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:43:59Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/42Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:43:59Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false
dc.title.none.fl_str_mv The Case Method: "I’m not sure ..." Faci ng Barriers to Implementi ng the Method
MÉTODO DO CASO: “NÃO SEI, NÃO ...” ENFRENTANDO AS BARREIRAS À IMPLANTAÇÃO DO MÉTODO
title The Case Method: "I’m not sure ..." Faci ng Barriers to Implementi ng the Method
spellingShingle The Case Method: "I’m not sure ..." Faci ng Barriers to Implementi ng the Method
Campos, Roberta Dias
teaching case
case method
didactics
graduate course
active teaching method
caso de ensino
método do caso
didática de ensino
pós-graduação
método ativo de ensino
title_short The Case Method: "I’m not sure ..." Faci ng Barriers to Implementi ng the Method
title_full The Case Method: "I’m not sure ..." Faci ng Barriers to Implementi ng the Method
title_fullStr The Case Method: "I’m not sure ..." Faci ng Barriers to Implementi ng the Method
title_full_unstemmed The Case Method: "I’m not sure ..." Faci ng Barriers to Implementi ng the Method
title_sort The Case Method: "I’m not sure ..." Faci ng Barriers to Implementi ng the Method
author Campos, Roberta Dias
author_facet Campos, Roberta Dias
Almeida, Victor Manoel Cunha de
author_role author
author2 Almeida, Victor Manoel Cunha de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Campos, Roberta Dias
Almeida, Victor Manoel Cunha de
dc.subject.por.fl_str_mv teaching case
case method
didactics
graduate course
active teaching method
caso de ensino
método do caso
didática de ensino
pós-graduação
método ativo de ensino
topic teaching case
case method
didactics
graduate course
active teaching method
caso de ensino
método do caso
didática de ensino
pós-graduação
método ativo de ensino
description This teaching case was designed to enable discussion on the pros and cons of adopting student-centered methods of teaching, with particular emphasis on the case method. The target audience comprises teachers undertaking Master’s or doctoral degrees in teaching methodology and higher education didactics, as well as training and developmentextension courses for teachers. It presents the dilemma experienced by Cosmo, a young professor recently hired by the iesg (Institute of Higher Education in Management), who wishes to adopt the case method as a teaching practice within an institutional setting and with distinct and heterogeneous didactic experiences. It also presents the views of different stakeholders in the institution, discussing the challenge to accommodate its teaching strategy with its professionals’ individual and cultural daily practice. The case intends to foster reflection on the barriers and actions required for institutional case method adoption, seen from three of the organization’s levels: the faculty, the student body and the institutional structure as a whole.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-03-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/42
10.13058/raep.2014.v15n1.42
url https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/42
identifier_str_mv 10.13058/raep.2014.v15n1.42
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/42/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
dc.source.none.fl_str_mv Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 15 No. 1 (2014): Janeiro-Março; 43-72
Administração: Ensino e Pesquisa; v. 15 n. 1 (2014): Janeiro-Março; 43-72
2358-0917
2177-6083
reponame:Administração (São Paulo. Online)
instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron:ANGRAD
instname_str Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron_str ANGRAD
institution ANGRAD
reponame_str Administração (São Paulo. Online)
collection Administração (São Paulo. Online)
repository.name.fl_str_mv Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
repository.mail.fl_str_mv angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br
_version_ 1754212518230753280