COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Scarpin, Marcia Regina Santiago
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Domingues, Maria José Carvalho de Souza, Scarpin, José Eduardo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração (São Paulo. Online)
Texto Completo: https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/162
Resumo: Private HEI - Higher Education Institutes are subject to an increasingly competitive market. The search for strategies that add value to their products and services has likewise grown, leading them to seek information about the factors that attract students to their courses. This study aims to identify the factors involved in students’ choices of campus-based, postgraduate non-degree courses at the Universidade Regional de Blumenau, in the city of Blumenau. A survey was carried out for this purpose comprising quantitative research undertaken through questionnaires answered by a group of 174 students. The data was analyzed using multivariate multiple regression. The main characteristics taken into account by the students when choosing their courses related to safety, quality, the university’s concern with its students, the diploma’s perceived value in the labor market, employability, general personal reasons and the opinions that their family, friends and acquaintances have of the university.
id ANGRAD-1_3337993cc8708201d34a872c5fbb76ef
oai_identifier_str oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/162
network_acronym_str ANGRAD-1
network_name_str Administração (São Paulo. Online)
repository_id_str
spelling COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSESATRIBUTOS COMPETITIVOS NOS CURSOS DE PÓS-GRADUAÇÃO LATO SENSUHigher Education InstitutecharacteristicsspecializationInstituição de Ensino SuperioratributosespecializaçãoPrivate HEI - Higher Education Institutes are subject to an increasingly competitive market. The search for strategies that add value to their products and services has likewise grown, leading them to seek information about the factors that attract students to their courses. This study aims to identify the factors involved in students’ choices of campus-based, postgraduate non-degree courses at the Universidade Regional de Blumenau, in the city of Blumenau. A survey was carried out for this purpose comprising quantitative research undertaken through questionnaires answered by a group of 174 students. The data was analyzed using multivariate multiple regression. The main characteristics taken into account by the students when choosing their courses related to safety, quality, the university’s concern with its students, the diploma’s perceived value in the labor market, employability, general personal reasons and the opinions that their family, friends and acquaintances have of the university.As IES (Instituições de Ensino Superior) particulares sofrem pressões de um mercado cada vez mais competitivo. A busca por estratégias que agreguem valor aos seus produtos/serviços se torna cada vez mais presente neste cenário, levando-as a buscar informações sobre possíveis atributos que estimulem os estudantes a escolherem seus cursos. Neste contexto, este trabalho objetiva identificar os atributos que contribuem para a escolha dos alunos nos cursos de pós-graduação lato sensu presenciais da Universidade Regional de Blumenau, na cidade de Blumenau. Para tanto, foi realizada uma pesquisa, que se caracteriza como descritiva do tipo survey, com abordagem quantitativa, por meio da aplicação de questionários a 174 estudantes. Os dados foram analisados de forma multivariada com o uso de regressão linear múltipla. Os principais atributos percebidos pelos estudantes na escolha de seus cursos relacionam-se com a segurança, qualidade, preocupação da universidade com seus alunos, valor do diploma no mercado, empregabilidade, motivos pessoais, de forma geral, e a satisfação com a universidade por parte de parentes, amigos e conhecidos.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2011-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/16210.13058/raep.2011.v12n3.162Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 12 No. 3 (2011): Julho-Setembro; 447-475Administração: Ensino e Pesquisa; v. 12 n. 3 (2011): Julho-Setembro; 447-4752358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/162/122Scarpin, Marcia Regina SantiagoDomingues, Maria José Carvalho de SouzaScarpin, José Eduardoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:44:40Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/162Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:44:40Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false
dc.title.none.fl_str_mv COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES
ATRIBUTOS COMPETITIVOS NOS CURSOS DE PÓS-GRADUAÇÃO LATO SENSU
title COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES
spellingShingle COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES
Scarpin, Marcia Regina Santiago
Higher Education Institute
characteristics
specialization
Instituição de Ensino Superior
atributos
especialização
title_short COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES
title_full COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES
title_fullStr COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES
title_full_unstemmed COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES
title_sort COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES
author Scarpin, Marcia Regina Santiago
author_facet Scarpin, Marcia Regina Santiago
Domingues, Maria José Carvalho de Souza
Scarpin, José Eduardo
author_role author
author2 Domingues, Maria José Carvalho de Souza
Scarpin, José Eduardo
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Scarpin, Marcia Regina Santiago
Domingues, Maria José Carvalho de Souza
Scarpin, José Eduardo
dc.subject.por.fl_str_mv Higher Education Institute
characteristics
specialization
Instituição de Ensino Superior
atributos
especialização
topic Higher Education Institute
characteristics
specialization
Instituição de Ensino Superior
atributos
especialização
description Private HEI - Higher Education Institutes are subject to an increasingly competitive market. The search for strategies that add value to their products and services has likewise grown, leading them to seek information about the factors that attract students to their courses. This study aims to identify the factors involved in students’ choices of campus-based, postgraduate non-degree courses at the Universidade Regional de Blumenau, in the city of Blumenau. A survey was carried out for this purpose comprising quantitative research undertaken through questionnaires answered by a group of 174 students. The data was analyzed using multivariate multiple regression. The main characteristics taken into account by the students when choosing their courses related to safety, quality, the university’s concern with its students, the diploma’s perceived value in the labor market, employability, general personal reasons and the opinions that their family, friends and acquaintances have of the university.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-09-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/162
10.13058/raep.2011.v12n3.162
url https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/162
identifier_str_mv 10.13058/raep.2011.v12n3.162
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/162/122
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
dc.source.none.fl_str_mv Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 12 No. 3 (2011): Julho-Setembro; 447-475
Administração: Ensino e Pesquisa; v. 12 n. 3 (2011): Julho-Setembro; 447-475
2358-0917
2177-6083
reponame:Administração (São Paulo. Online)
instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron:ANGRAD
instname_str Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron_str ANGRAD
institution ANGRAD
reponame_str Administração (São Paulo. Online)
collection Administração (São Paulo. Online)
repository.name.fl_str_mv Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
repository.mail.fl_str_mv angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br
_version_ 1754212518713098240