STUDENT PERCEPTION ANALYSIS OF VALUE IN DISTANCE EDUCATION SERVICES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Dias, Tânia Regina Frota Vasconcellos
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Almeida, Kátia de, Macedo, Marcelo Alvaro da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração (São Paulo. Online)
Texto Completo: https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/142
Resumo: The objective of this exploratory article is to study the meaning of value on distance education services in the student perspective. The means-end theory has was applied, aiming at determining the student behavior, so the linkages are hierarchically represented between the attributes (A), consequences (C) and values (V). In order to properly support this study,it was used the laddering technique. The used sample was 36 questionnaires applied to distance post-graduate students on Public Administration, a course offered by Castelo Branco University (UCB) on partnership with the Teaching and Research Department of the PersonnelStudies Center of the Brazilian Army (DEP/CEP/EB). The results include the presentation of a hierarchic value map, where the following dominant chain elements can be identified: Instructional Material (as attribute), Learning (as use consequence) and Professional Development and Personal Development (as values).
id ANGRAD-1_78c92d08e7ad923a173c8b994f1681cd
oai_identifier_str oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/142
network_acronym_str ANGRAD-1
network_name_str Administração (São Paulo. Online)
repository_id_str
spelling STUDENT PERCEPTION ANALYSIS OF VALUE IN DISTANCE EDUCATION SERVICESANÁLISE DA PERCEPÇÃO DO ALUNO SOBRE O VALOR EM SERVIÇOS EDUCACIONAIS À DISTÂNCIAstudent perceptionvaluedistance educationThe objective of this exploratory article is to study the meaning of value on distance education services in the student perspective. The means-end theory has was applied, aiming at determining the student behavior, so the linkages are hierarchically represented between the attributes (A), consequences (C) and values (V). In order to properly support this study,it was used the laddering technique. The used sample was 36 questionnaires applied to distance post-graduate students on Public Administration, a course offered by Castelo Branco University (UCB) on partnership with the Teaching and Research Department of the PersonnelStudies Center of the Brazilian Army (DEP/CEP/EB). The results include the presentation of a hierarchic value map, where the following dominant chain elements can be identified: Instructional Material (as attribute), Learning (as use consequence) and Professional Development and Personal Development (as values).Este trabalho, de caráter exploratório, tem como objetivo estudar o que é valor em serviços educacionais à distância na perspectiva do aluno. Visando conhecer o comportamento do aluno, foi utilizada como base a teoria de means-end, que representa hierarquicamente as conexões entre atributos (A), consequências (C) e valores (V), com o apoio da técnica laddering. A amostra configurou-se em 36 questionários aplicados a alunos de pós-graduação à distância do curso de Especialização em Administração Pública, oferecido pela Universidade Castelo Branco (UCB), em parceria com o Departamento de Ensino e Pesquisa do Centro de Estudos de Pessoal do Exército Brasileiro (DEP/CEP/EB). Os resultados incluem a construção de um mapa hierárquico de valor, no qual se identificam como elementos da cadeia dominante: Material Didático (como atributo), Aprendizagem (como consequência de uso) e Desenvolvimento Profissional e Desenvolvimento Pessoal (como valores). Palavras-chave:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2010-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/14210.13058/raep.2010.v11n2.142Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 11 No. 2 (2010): Abril-Junho; 191-216Administração: Ensino e Pesquisa; v. 11 n. 2 (2010): Abril-Junho; 191-2162358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/142/81Dias, Tânia Regina Frota VasconcellosAlmeida, Kátia deMacedo, Marcelo Alvaro da Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:44:58Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/142Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:44:58Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false
dc.title.none.fl_str_mv STUDENT PERCEPTION ANALYSIS OF VALUE IN DISTANCE EDUCATION SERVICES
ANÁLISE DA PERCEPÇÃO DO ALUNO SOBRE O VALOR EM SERVIÇOS EDUCACIONAIS À DISTÂNCIA
title STUDENT PERCEPTION ANALYSIS OF VALUE IN DISTANCE EDUCATION SERVICES
spellingShingle STUDENT PERCEPTION ANALYSIS OF VALUE IN DISTANCE EDUCATION SERVICES
Dias, Tânia Regina Frota Vasconcellos
student perception
value
distance education
title_short STUDENT PERCEPTION ANALYSIS OF VALUE IN DISTANCE EDUCATION SERVICES
title_full STUDENT PERCEPTION ANALYSIS OF VALUE IN DISTANCE EDUCATION SERVICES
title_fullStr STUDENT PERCEPTION ANALYSIS OF VALUE IN DISTANCE EDUCATION SERVICES
title_full_unstemmed STUDENT PERCEPTION ANALYSIS OF VALUE IN DISTANCE EDUCATION SERVICES
title_sort STUDENT PERCEPTION ANALYSIS OF VALUE IN DISTANCE EDUCATION SERVICES
author Dias, Tânia Regina Frota Vasconcellos
author_facet Dias, Tânia Regina Frota Vasconcellos
Almeida, Kátia de
Macedo, Marcelo Alvaro da Silva
author_role author
author2 Almeida, Kátia de
Macedo, Marcelo Alvaro da Silva
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Dias, Tânia Regina Frota Vasconcellos
Almeida, Kátia de
Macedo, Marcelo Alvaro da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv student perception
value
distance education
topic student perception
value
distance education
description The objective of this exploratory article is to study the meaning of value on distance education services in the student perspective. The means-end theory has was applied, aiming at determining the student behavior, so the linkages are hierarchically represented between the attributes (A), consequences (C) and values (V). In order to properly support this study,it was used the laddering technique. The used sample was 36 questionnaires applied to distance post-graduate students on Public Administration, a course offered by Castelo Branco University (UCB) on partnership with the Teaching and Research Department of the PersonnelStudies Center of the Brazilian Army (DEP/CEP/EB). The results include the presentation of a hierarchic value map, where the following dominant chain elements can be identified: Instructional Material (as attribute), Learning (as use consequence) and Professional Development and Personal Development (as values).
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-06-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/142
10.13058/raep.2010.v11n2.142
url https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/142
identifier_str_mv 10.13058/raep.2010.v11n2.142
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/142/81
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
dc.source.none.fl_str_mv Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 11 No. 2 (2010): Abril-Junho; 191-216
Administração: Ensino e Pesquisa; v. 11 n. 2 (2010): Abril-Junho; 191-216
2358-0917
2177-6083
reponame:Administração (São Paulo. Online)
instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron:ANGRAD
instname_str Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron_str ANGRAD
institution ANGRAD
reponame_str Administração (São Paulo. Online)
collection Administração (São Paulo. Online)
repository.name.fl_str_mv Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
repository.mail.fl_str_mv angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br
_version_ 1754212518383845376