CLASSROOMS AND COMPANIES: AN ANALYSIS OF TEACHING CASE PRODUCTI ON AND USE IN BUSINESS ADMINISTRATI ON COURSES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/41 |
Resumo: | The case method is considered a promising educational tool to bridge the gap between the classroom and companies, where students enjoy active participation in the learning process. However, little is known about how teachers and students use teaching cases. This paper has thus sought to research the teaching cases published in Brazil and identify how teachers have employed this tool. Data was collected through an analysis of 48 teaching cases published in business administration journals and conferences, in addition to a qualitative study with 61 teachers from three Minas Gerais State heis. The results show that, although an effort to construct cases is being undertaken by Brazilian researchers with recently published cases, this production has not been used by teachers in the institutions surveyed, due to theiroverlooking event proceedings and journals as potential sources of cases. The main conclusion reached is that teachers lack the proper knowledge of what constitutes a case and how it should be employed. |
id |
ANGRAD-1_a6363bbe0a4ee927d262f2f97260fe04 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/41 |
network_acronym_str |
ANGRAD-1 |
network_name_str |
Administração (São Paulo. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
CLASSROOMS AND COMPANIES: AN ANALYSIS OF TEACHING CASE PRODUCTI ON AND USE IN BUSINESS ADMINISTRATI ON COURSESA SALA DE AULA E AS EMPRESAS: ANÁLISE DA PRODUÇÃO E DA UTILIZAÇÃO DE CASOS PARA ENSINO EM ADMINISTRAÇÃOcase studyteaching casesbusiness administrationestudo de casocasos para ensinoAdministraçãoThe case method is considered a promising educational tool to bridge the gap between the classroom and companies, where students enjoy active participation in the learning process. However, little is known about how teachers and students use teaching cases. This paper has thus sought to research the teaching cases published in Brazil and identify how teachers have employed this tool. Data was collected through an analysis of 48 teaching cases published in business administration journals and conferences, in addition to a qualitative study with 61 teachers from three Minas Gerais State heis. The results show that, although an effort to construct cases is being undertaken by Brazilian researchers with recently published cases, this production has not been used by teachers in the institutions surveyed, due to theiroverlooking event proceedings and journals as potential sources of cases. The main conclusion reached is that teachers lack the proper knowledge of what constitutes a case and how it should be employed.O método do caso é uma ferramenta pedagógica considerada promissora no sentido de diminuir a distância entre a sala de aula e as organizações e por proporcionar aos discentes uma participação ativa no processo de aprendizagem. No entanto, pouco se sabe sobre a forma como docentes e discentes têm utilizado os casos. Diante disso, procurou-se conhecer os casos para ensino publicados no Brasil e identificar a forma como os docentes têm utilizado essa ferramenta. Para tanto, foi feita uma análise de 48 casos para ensino publicados em periódicos e eventos da área de administração e uma pesquisa qualitativa com 61 docentes de três ies(Instituição de Ensino Superior) mineiras. Como resultado pode-se destacar que, se por um lado, o esforço de construir casos está sendo feito pelos pesquisadores brasileiros que publicaram seus casos nos últimos anos, por outro, esta produção não tem sido utilizada pelos docentes das ies pesquisadas, uma vez que eles não utilizam os anais dos eventos e os periódicos como fontes de busca dos casos. A principal constatação que se fez, nesta pesquisa, é que há falta de conhecimento, por parte dos docentes, sobre o que é um caso para ensinoe como o mesmo deve ser utilizado.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2014-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/4110.13058/raep.2014.v15n1.41Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 15 No. 1 (2014): Janeiro-Março; 11-42Administração: Ensino e Pesquisa; v. 15 n. 1 (2014): Janeiro-Março; 11-422358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/41/pdfLourenço, Cléria Donizete da SilvaMagalhães, Thaisa Ferreirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:43:59Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/41Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:43:59Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
CLASSROOMS AND COMPANIES: AN ANALYSIS OF TEACHING CASE PRODUCTI ON AND USE IN BUSINESS ADMINISTRATI ON COURSES A SALA DE AULA E AS EMPRESAS: ANÁLISE DA PRODUÇÃO E DA UTILIZAÇÃO DE CASOS PARA ENSINO EM ADMINISTRAÇÃO |
title |
CLASSROOMS AND COMPANIES: AN ANALYSIS OF TEACHING CASE PRODUCTI ON AND USE IN BUSINESS ADMINISTRATI ON COURSES |
spellingShingle |
CLASSROOMS AND COMPANIES: AN ANALYSIS OF TEACHING CASE PRODUCTI ON AND USE IN BUSINESS ADMINISTRATI ON COURSES Lourenço, Cléria Donizete da Silva case study teaching cases business administration estudo de caso casos para ensino Administração |
title_short |
CLASSROOMS AND COMPANIES: AN ANALYSIS OF TEACHING CASE PRODUCTI ON AND USE IN BUSINESS ADMINISTRATI ON COURSES |
title_full |
CLASSROOMS AND COMPANIES: AN ANALYSIS OF TEACHING CASE PRODUCTI ON AND USE IN BUSINESS ADMINISTRATI ON COURSES |
title_fullStr |
CLASSROOMS AND COMPANIES: AN ANALYSIS OF TEACHING CASE PRODUCTI ON AND USE IN BUSINESS ADMINISTRATI ON COURSES |
title_full_unstemmed |
CLASSROOMS AND COMPANIES: AN ANALYSIS OF TEACHING CASE PRODUCTI ON AND USE IN BUSINESS ADMINISTRATI ON COURSES |
title_sort |
CLASSROOMS AND COMPANIES: AN ANALYSIS OF TEACHING CASE PRODUCTI ON AND USE IN BUSINESS ADMINISTRATI ON COURSES |
author |
Lourenço, Cléria Donizete da Silva |
author_facet |
Lourenço, Cléria Donizete da Silva Magalhães, Thaisa Ferreira |
author_role |
author |
author2 |
Magalhães, Thaisa Ferreira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lourenço, Cléria Donizete da Silva Magalhães, Thaisa Ferreira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
case study teaching cases business administration estudo de caso casos para ensino Administração |
topic |
case study teaching cases business administration estudo de caso casos para ensino Administração |
description |
The case method is considered a promising educational tool to bridge the gap between the classroom and companies, where students enjoy active participation in the learning process. However, little is known about how teachers and students use teaching cases. This paper has thus sought to research the teaching cases published in Brazil and identify how teachers have employed this tool. Data was collected through an analysis of 48 teaching cases published in business administration journals and conferences, in addition to a qualitative study with 61 teachers from three Minas Gerais State heis. The results show that, although an effort to construct cases is being undertaken by Brazilian researchers with recently published cases, this production has not been used by teachers in the institutions surveyed, due to theiroverlooking event proceedings and journals as potential sources of cases. The main conclusion reached is that teachers lack the proper knowledge of what constitutes a case and how it should be employed. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-03-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/41 10.13058/raep.2014.v15n1.41 |
url |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/41 |
identifier_str_mv |
10.13058/raep.2014.v15n1.41 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/41/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 15 No. 1 (2014): Janeiro-Março; 11-42 Administração: Ensino e Pesquisa; v. 15 n. 1 (2014): Janeiro-Março; 11-42 2358-0917 2177-6083 reponame:Administração (São Paulo. Online) instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) instacron:ANGRAD |
instname_str |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
instacron_str |
ANGRAD |
institution |
ANGRAD |
reponame_str |
Administração (São Paulo. Online) |
collection |
Administração (São Paulo. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
repository.mail.fl_str_mv |
angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br |
_version_ |
1754212518228656128 |