Casos de ensino: uma revisão sistemática das publicações na Revista Administração: Ensino e Pesquisa (2011-2020)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Administração (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/2097 |
Resumo: | The objective of this research was to identify the Brazilian journal that published the most cases for teaching between 2011 and 2020 and to analyze the characteristics of these publications. Therefore, a systematic literature review was carried out with teaching cases published in journals indexed to the SPELL electronic library and, after considering the research protocol, the sample consisted of 35 teaching cases published in the journal Administração: Ensino e Pesquisa (RAEP). In addition to identifying the most prominent journal in the publication of cases, the search indicated: the number of cases published per year; the most recurrent keywords; co-authorship networks and featured authors; mapping of the areas covered in the cases; and themes. The results indicate that three major areas concentrate the greatest volume of cases: finance, strategy in organizations, and people management and labor relations, and a dispersion of the topics covered, signaling trends and gaps that can be filled with the development of new cases. |
id |
ANGRAD-1_b0cc02a3b104f02642188fa45425ae62 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/2097 |
network_acronym_str |
ANGRAD-1 |
network_name_str |
Administração (São Paulo. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Casos de ensino: uma revisão sistemática das publicações na Revista Administração: Ensino e Pesquisa (2011-2020)The objective of this research was to identify the Brazilian journal that published the most cases for teaching between 2011 and 2020 and to analyze the characteristics of these publications. Therefore, a systematic literature review was carried out with teaching cases published in journals indexed to the SPELL electronic library and, after considering the research protocol, the sample consisted of 35 teaching cases published in the journal Administração: Ensino e Pesquisa (RAEP). In addition to identifying the most prominent journal in the publication of cases, the search indicated: the number of cases published per year; the most recurrent keywords; co-authorship networks and featured authors; mapping of the areas covered in the cases; and themes. The results indicate that three major areas concentrate the greatest volume of cases: finance, strategy in organizations, and people management and labor relations, and a dispersion of the topics covered, signaling trends and gaps that can be filled with the development of new cases.O objetivo desta pesquisa foi identificar o periódico brasileiro que mais publicou casos para ensino entre 2011 e 2020 e analisar características dessas publicações. Para tanto, realizou-se uma revisão sistemática da literatura com casos de ensino veiculados em periódicos indexados a biblioteca eletrônica SPELL e, após considerar o protocolo da pesquisa, a amostra foi composta por 35 casos para ensino publicados na Revista Administração: Ensino e Pesquisa (RAEP). Além de identificar o periódico mais proeminente na publicação de casos, a pesquisa indicou: a quantidade de casos publicados por ano; as palavras-chaves mais recorrentes; redes de coautoria e autores em destaque; mapeamento das áreas contempladas nos casos; e temas. Os resultados indicam que três grandes áreas concentram maior volume de casos: finanças, estratégia em organizações e gestão de pessoas e relações de trabalho, e uma dispersão dos temas contemplados, sinalizando tendências e lacunas que podem ser preenchidas com a elaboração de novos casos.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2021-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/209710.13058/raep.2021.v22n3.2097Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 22 No. 3 (2021): Edição Especial - Casos de EnsinoAdministração: Ensino e Pesquisa; v. 22 n. 3 (2021): Edição Especial - Casos de Ensino2358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporenghttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/2097/502https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/2097/503Copyright (c) 2021 Silas Dias Mendes Costa, Thais Pinto da Rocha Torreshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Silas Dias MendesTorres, Thais Pinto da Rocha2022-10-11T13:55:36Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/2097Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2022-10-11T13:55:36Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Casos de ensino: uma revisão sistemática das publicações na Revista Administração: Ensino e Pesquisa (2011-2020) |
title |
Casos de ensino: uma revisão sistemática das publicações na Revista Administração: Ensino e Pesquisa (2011-2020) |
spellingShingle |
Casos de ensino: uma revisão sistemática das publicações na Revista Administração: Ensino e Pesquisa (2011-2020) Costa, Silas Dias Mendes |
title_short |
Casos de ensino: uma revisão sistemática das publicações na Revista Administração: Ensino e Pesquisa (2011-2020) |
title_full |
Casos de ensino: uma revisão sistemática das publicações na Revista Administração: Ensino e Pesquisa (2011-2020) |
title_fullStr |
Casos de ensino: uma revisão sistemática das publicações na Revista Administração: Ensino e Pesquisa (2011-2020) |
title_full_unstemmed |
Casos de ensino: uma revisão sistemática das publicações na Revista Administração: Ensino e Pesquisa (2011-2020) |
title_sort |
Casos de ensino: uma revisão sistemática das publicações na Revista Administração: Ensino e Pesquisa (2011-2020) |
author |
Costa, Silas Dias Mendes |
author_facet |
Costa, Silas Dias Mendes Torres, Thais Pinto da Rocha |
author_role |
author |
author2 |
Torres, Thais Pinto da Rocha |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Silas Dias Mendes Torres, Thais Pinto da Rocha |
description |
The objective of this research was to identify the Brazilian journal that published the most cases for teaching between 2011 and 2020 and to analyze the characteristics of these publications. Therefore, a systematic literature review was carried out with teaching cases published in journals indexed to the SPELL electronic library and, after considering the research protocol, the sample consisted of 35 teaching cases published in the journal Administração: Ensino e Pesquisa (RAEP). In addition to identifying the most prominent journal in the publication of cases, the search indicated: the number of cases published per year; the most recurrent keywords; co-authorship networks and featured authors; mapping of the areas covered in the cases; and themes. The results indicate that three major areas concentrate the greatest volume of cases: finance, strategy in organizations, and people management and labor relations, and a dispersion of the topics covered, signaling trends and gaps that can be filled with the development of new cases. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/2097 10.13058/raep.2021.v22n3.2097 |
url |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/2097 |
identifier_str_mv |
10.13058/raep.2021.v22n3.2097 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/2097/502 https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/2097/503 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Silas Dias Mendes Costa, Thais Pinto da Rocha Torres https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Silas Dias Mendes Costa, Thais Pinto da Rocha Torres https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 22 No. 3 (2021): Edição Especial - Casos de Ensino Administração: Ensino e Pesquisa; v. 22 n. 3 (2021): Edição Especial - Casos de Ensino 2358-0917 2177-6083 reponame:Administração (São Paulo. Online) instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) instacron:ANGRAD |
instname_str |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
instacron_str |
ANGRAD |
institution |
ANGRAD |
reponame_str |
Administração (São Paulo. Online) |
collection |
Administração (São Paulo. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
repository.mail.fl_str_mv |
angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br |
_version_ |
1754212519667302400 |