Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Janssens, Kelem Camargo Boaretto
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Melo Romão, Luiz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: DATJournal
Texto Completo: https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/645
Resumo: The purpose of this article is to investigate, within the context of innovation applied to the entrepreneurial segment, how creativity can positively impact entrepreneurial activity carried out by women. In the Brazilian business and corporate landscape, the entrepreneur needs to overcome obstacles of the most diverse natures to achieve success. Women who choose to face this challenge face even more obstacles in their journey due to cultural, family and/or financial aspects. Recognizing this need to overcome the female audience, this article shows  the steps for the creation and development of an interactive book with an emphasis on creativity to enhance the entrepreneurial activity of women.
id ANHE-1_b34df91916e9ed5905b00db6ee9e6d32
oai_identifier_str oai:ojs.datjournal.anhembi.br:article/645
network_acronym_str ANHE-1
network_name_str DATJournal
repository_id_str
spelling Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female EntrepreneurshipDo jeito que está não vai dar certo – Creación y Desarrollo de un Libro Interactivo como Herramienta de Apoyo al Emprendimiento FemeninoDo Jeito Que Está Não Vai Dar Certo – Criação e Desenvolvimento de um Livro Interativo como Ferramenta de Apoio ao Empreendedorismo FemininoCriatividadeInovaçãoEmpreendedorismo FemininoDesignCreativityInnovationFemale EntrepreneurshipDesignCreatividadInnovaciónEmprendimiento FemeninoDiseñoThe purpose of this article is to investigate, within the context of innovation applied to the entrepreneurial segment, how creativity can positively impact entrepreneurial activity carried out by women. In the Brazilian business and corporate landscape, the entrepreneur needs to overcome obstacles of the most diverse natures to achieve success. Women who choose to face this challenge face even more obstacles in their journey due to cultural, family and/or financial aspects. Recognizing this need to overcome the female audience, this article shows  the steps for the creation and development of an interactive book with an emphasis on creativity to enhance the entrepreneurial activity of women.El propósito de este artículo es investigar, en el contexto de la innovación aplicada al segmento emprendedor, cómo la creatividad puede impactar positivamente en la actividad emprendedora que realizan las mujeres. En el panorama empresarial y empresarial brasileño, el emprendedor necesita superar obstáculos de las más diversas naturalezas para alcanzar el éxito. Las mujeres que eligen enfrentar este desafío enfrentan aún más obstáculos en su camino debido a aspectos culturales, familiares y/o económicos. Reconociendo esta necesidad de superación del público femenino, este artículo muestra los pasos para la creación y desarrollo de un libro interactivo con énfasis en la creatividad para potenciar la actividad emprendedora de las mujeres.A proposta deste artigo é investigar, dentro do contexto da inovação aplicada ao segmento empreendedor, como a criatividade pode impactar positivamente a atividade empreendedora protagonizada por mulheres. No panorama empresarial e corporativo brasileiro, o empreendedor precisa superar obstáculos das mais diversas naturezas para conquistar o sucesso. As mulheres que optam por enfrentar esse desafio possuem ainda mais entraves em sua jornada devido a aspectos culturais, familiares e/ou financeiros. Reconhecendo essa necessidade de superação do público feminino, ​este artigo mostra os passos para a criação e desenvolvimento de um livro interativo com ênfase na criatividade para potencializar a atividade empreendedora das mulheres.Universidade Anhambi Murumbi2022-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/64510.29147/datjournal.v7i4.645DAT Journal; Vol. 7 No. 4 (2022): Design, Art and Technology + PPG UNIVILLE Dossier; 268-279DAT Journal; Vol. 7 Núm. 4 (2022): Diseño, Arte y Tecnología + Dossier PPG UNIVILLE; 268-279DAT Journal; v. 7 n. 4 (2022): Design, Arte e Tecnologia + Dossiê PPG UNIVILLE; 268-2792526-178910.29147/datjournal.v7i4reponame:DATJournalinstname:Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)instacron:ANHEMBIporhttps://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/645/503Copyright (c) 2022 DAT Journalhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessJanssens, Kelem Camargo BoarettoMelo Romão, Luiz2022-12-23T12:45:40Zoai:ojs.datjournal.anhembi.br:article/645Revistahttps://datjournal.anhembi.br/datPUBhttps://datjournal.anhembi.br/dat/oai||ppgdesign@anhembi.br2526-17892526-1789opendoar:2022-12-23T12:45:40DATJournal - Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)false
dc.title.none.fl_str_mv Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship
Do jeito que está não vai dar certo – Creación y Desarrollo de un Libro Interactivo como Herramienta de Apoyo al Emprendimiento Femenino
Do Jeito Que Está Não Vai Dar Certo – Criação e Desenvolvimento de um Livro Interativo como Ferramenta de Apoio ao Empreendedorismo Feminino
title Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship
spellingShingle Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship
Janssens, Kelem Camargo Boaretto
Criatividade
Inovação
Empreendedorismo Feminino
Design
Creativity
Innovation
Female Entrepreneurship
Design
Creatividad
Innovación
Emprendimiento Femenino
Diseño
title_short Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship
title_full Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship
title_fullStr Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship
title_full_unstemmed Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship
title_sort Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship
author Janssens, Kelem Camargo Boaretto
author_facet Janssens, Kelem Camargo Boaretto
Melo Romão, Luiz
author_role author
author2 Melo Romão, Luiz
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Janssens, Kelem Camargo Boaretto
Melo Romão, Luiz
dc.subject.por.fl_str_mv Criatividade
Inovação
Empreendedorismo Feminino
Design
Creativity
Innovation
Female Entrepreneurship
Design
Creatividad
Innovación
Emprendimiento Femenino
Diseño
topic Criatividade
Inovação
Empreendedorismo Feminino
Design
Creativity
Innovation
Female Entrepreneurship
Design
Creatividad
Innovación
Emprendimiento Femenino
Diseño
description The purpose of this article is to investigate, within the context of innovation applied to the entrepreneurial segment, how creativity can positively impact entrepreneurial activity carried out by women. In the Brazilian business and corporate landscape, the entrepreneur needs to overcome obstacles of the most diverse natures to achieve success. Women who choose to face this challenge face even more obstacles in their journey due to cultural, family and/or financial aspects. Recognizing this need to overcome the female audience, this article shows  the steps for the creation and development of an interactive book with an emphasis on creativity to enhance the entrepreneurial activity of women.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/645
10.29147/datjournal.v7i4.645
url https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/645
identifier_str_mv 10.29147/datjournal.v7i4.645
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/645/503
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 DAT Journal
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 DAT Journal
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Anhambi Murumbi
publisher.none.fl_str_mv Universidade Anhambi Murumbi
dc.source.none.fl_str_mv DAT Journal; Vol. 7 No. 4 (2022): Design, Art and Technology + PPG UNIVILLE Dossier; 268-279
DAT Journal; Vol. 7 Núm. 4 (2022): Diseño, Arte y Tecnología + Dossier PPG UNIVILLE; 268-279
DAT Journal; v. 7 n. 4 (2022): Design, Arte e Tecnologia + Dossiê PPG UNIVILLE; 268-279
2526-1789
10.29147/datjournal.v7i4
reponame:DATJournal
instname:Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)
instacron:ANHEMBI
instname_str Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)
instacron_str ANHEMBI
institution ANHEMBI
reponame_str DATJournal
collection DATJournal
repository.name.fl_str_mv DATJournal - Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)
repository.mail.fl_str_mv ||ppgdesign@anhembi.br
_version_ 1797239922291113984