Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | DATJournal |
Texto Completo: | https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/645 |
Resumo: | The purpose of this article is to investigate, within the context of innovation applied to the entrepreneurial segment, how creativity can positively impact entrepreneurial activity carried out by women. In the Brazilian business and corporate landscape, the entrepreneur needs to overcome obstacles of the most diverse natures to achieve success. Women who choose to face this challenge face even more obstacles in their journey due to cultural, family and/or financial aspects. Recognizing this need to overcome the female audience, this article shows the steps for the creation and development of an interactive book with an emphasis on creativity to enhance the entrepreneurial activity of women. |
id |
ANHE-1_b34df91916e9ed5905b00db6ee9e6d32 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.datjournal.anhembi.br:article/645 |
network_acronym_str |
ANHE-1 |
network_name_str |
DATJournal |
repository_id_str |
|
spelling |
Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female EntrepreneurshipDo jeito que está não vai dar certo – Creación y Desarrollo de un Libro Interactivo como Herramienta de Apoyo al Emprendimiento FemeninoDo Jeito Que Está Não Vai Dar Certo – Criação e Desenvolvimento de um Livro Interativo como Ferramenta de Apoio ao Empreendedorismo FemininoCriatividadeInovaçãoEmpreendedorismo FemininoDesignCreativityInnovationFemale EntrepreneurshipDesignCreatividadInnovaciónEmprendimiento FemeninoDiseñoThe purpose of this article is to investigate, within the context of innovation applied to the entrepreneurial segment, how creativity can positively impact entrepreneurial activity carried out by women. In the Brazilian business and corporate landscape, the entrepreneur needs to overcome obstacles of the most diverse natures to achieve success. Women who choose to face this challenge face even more obstacles in their journey due to cultural, family and/or financial aspects. Recognizing this need to overcome the female audience, this article shows the steps for the creation and development of an interactive book with an emphasis on creativity to enhance the entrepreneurial activity of women.El propósito de este artículo es investigar, en el contexto de la innovación aplicada al segmento emprendedor, cómo la creatividad puede impactar positivamente en la actividad emprendedora que realizan las mujeres. En el panorama empresarial y empresarial brasileño, el emprendedor necesita superar obstáculos de las más diversas naturalezas para alcanzar el éxito. Las mujeres que eligen enfrentar este desafío enfrentan aún más obstáculos en su camino debido a aspectos culturales, familiares y/o económicos. Reconociendo esta necesidad de superación del público femenino, este artículo muestra los pasos para la creación y desarrollo de un libro interactivo con énfasis en la creatividad para potenciar la actividad emprendedora de las mujeres.A proposta deste artigo é investigar, dentro do contexto da inovação aplicada ao segmento empreendedor, como a criatividade pode impactar positivamente a atividade empreendedora protagonizada por mulheres. No panorama empresarial e corporativo brasileiro, o empreendedor precisa superar obstáculos das mais diversas naturezas para conquistar o sucesso. As mulheres que optam por enfrentar esse desafio possuem ainda mais entraves em sua jornada devido a aspectos culturais, familiares e/ou financeiros. Reconhecendo essa necessidade de superação do público feminino, este artigo mostra os passos para a criação e desenvolvimento de um livro interativo com ênfase na criatividade para potencializar a atividade empreendedora das mulheres.Universidade Anhambi Murumbi2022-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/64510.29147/datjournal.v7i4.645DAT Journal; Vol. 7 No. 4 (2022): Design, Art and Technology + PPG UNIVILLE Dossier; 268-279DAT Journal; Vol. 7 Núm. 4 (2022): Diseño, Arte y Tecnología + Dossier PPG UNIVILLE; 268-279DAT Journal; v. 7 n. 4 (2022): Design, Arte e Tecnologia + Dossiê PPG UNIVILLE; 268-2792526-178910.29147/datjournal.v7i4reponame:DATJournalinstname:Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)instacron:ANHEMBIporhttps://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/645/503Copyright (c) 2022 DAT Journalhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessJanssens, Kelem Camargo BoarettoMelo Romão, Luiz2022-12-23T12:45:40Zoai:ojs.datjournal.anhembi.br:article/645Revistahttps://datjournal.anhembi.br/datPUBhttps://datjournal.anhembi.br/dat/oai||ppgdesign@anhembi.br2526-17892526-1789opendoar:2022-12-23T12:45:40DATJournal - Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship Do jeito que está não vai dar certo – Creación y Desarrollo de un Libro Interactivo como Herramienta de Apoyo al Emprendimiento Femenino Do Jeito Que Está Não Vai Dar Certo – Criação e Desenvolvimento de um Livro Interativo como Ferramenta de Apoio ao Empreendedorismo Feminino |
title |
Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship |
spellingShingle |
Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship Janssens, Kelem Camargo Boaretto Criatividade Inovação Empreendedorismo Feminino Design Creativity Innovation Female Entrepreneurship Design Creatividad Innovación Emprendimiento Femenino Diseño |
title_short |
Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship |
title_full |
Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship |
title_fullStr |
Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship |
title_full_unstemmed |
Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship |
title_sort |
Do jeito que está não vai dar certo – Creation and Development of an Interactive Book as a Support Tool for Female Entrepreneurship |
author |
Janssens, Kelem Camargo Boaretto |
author_facet |
Janssens, Kelem Camargo Boaretto Melo Romão, Luiz |
author_role |
author |
author2 |
Melo Romão, Luiz |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Janssens, Kelem Camargo Boaretto Melo Romão, Luiz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Criatividade Inovação Empreendedorismo Feminino Design Creativity Innovation Female Entrepreneurship Design Creatividad Innovación Emprendimiento Femenino Diseño |
topic |
Criatividade Inovação Empreendedorismo Feminino Design Creativity Innovation Female Entrepreneurship Design Creatividad Innovación Emprendimiento Femenino Diseño |
description |
The purpose of this article is to investigate, within the context of innovation applied to the entrepreneurial segment, how creativity can positively impact entrepreneurial activity carried out by women. In the Brazilian business and corporate landscape, the entrepreneur needs to overcome obstacles of the most diverse natures to achieve success. Women who choose to face this challenge face even more obstacles in their journey due to cultural, family and/or financial aspects. Recognizing this need to overcome the female audience, this article shows the steps for the creation and development of an interactive book with an emphasis on creativity to enhance the entrepreneurial activity of women. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/645 10.29147/datjournal.v7i4.645 |
url |
https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/645 |
identifier_str_mv |
10.29147/datjournal.v7i4.645 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/645/503 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 DAT Journal https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 DAT Journal https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Anhambi Murumbi |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Anhambi Murumbi |
dc.source.none.fl_str_mv |
DAT Journal; Vol. 7 No. 4 (2022): Design, Art and Technology + PPG UNIVILLE Dossier; 268-279 DAT Journal; Vol. 7 Núm. 4 (2022): Diseño, Arte y Tecnología + Dossier PPG UNIVILLE; 268-279 DAT Journal; v. 7 n. 4 (2022): Design, Arte e Tecnologia + Dossiê PPG UNIVILLE; 268-279 2526-1789 10.29147/datjournal.v7i4 reponame:DATJournal instname:Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI) instacron:ANHEMBI |
instname_str |
Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI) |
instacron_str |
ANHEMBI |
institution |
ANHEMBI |
reponame_str |
DATJournal |
collection |
DATJournal |
repository.name.fl_str_mv |
DATJournal - Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI) |
repository.mail.fl_str_mv |
||ppgdesign@anhembi.br |
_version_ |
1797239922291113984 |