The spectacle of visual culture
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | DATJournal |
Texto Completo: | https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/203 |
Resumo: | This article intends to discuss the process of defining pedagogical and curricular practices in the Art/Education field to enable students to expose, examine and criticize the immutable and essential codes of mass-mediated systems and, for that, conceptualize visual culture as a spectacle. Understands the image as a product of social relations, which teach us what and how to see and think. The pedagogy of the visual culture spectacle is divided in the article first as an omnipresent form of representation and second as a democratic form of practice. |
id |
ANHE-1_c69dca963ee9717c76186c40e402a8b6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.datjournal.anhembi.br:article/203 |
network_acronym_str |
ANHE-1 |
network_name_str |
DATJournal |
repository_id_str |
|
spelling |
The spectacle of visual cultureEl espectáculo de cultura visualO Espetáculo da Cultura VisualArte/EducaçãoCultura VisualEspetáculoSociedadeArt/EducationVisual CultureSpectacleSocietyArte/EducaciónCultura VisualEspectáculoSociedad This article intends to discuss the process of defining pedagogical and curricular practices in the Art/Education field to enable students to expose, examine and criticize the immutable and essential codes of mass-mediated systems and, for that, conceptualize visual culture as a spectacle. Understands the image as a product of social relations, which teach us what and how to see and think. The pedagogy of the visual culture spectacle is divided in the article first as an omnipresent form of representation and second as a democratic form of practice.Este artículo tiene como objetivo discutir el proceso de definición de prácticas pedagógicas y curriculares en el campo del Arte/Educación para permitir a los estudiantes exponer, examinar y criticar los códigos inmutables y esenciales de los sistemas de mediación masiva y, para esto, conceptualizar la cultura visual como pedagogía del espectáculo Entiende la imagen como producto de las relaciones sociales, que nos enseñan qué y cómo ver y pensar. La pedagogía del espectáculo de la cultura visual se divide en el artículo primero como una forma omnipresente de representación y segundo como una forma democrática de práctica.Este artigo pretende debater o processo de definição de práticas pedagógicas e curriculares do campo da Arte/Educação para possibilitar que os estudantes exponham, examinem e critiquem os códigos imutáveis e essenciais de sistemas de mídias de massa e, para isso conceitua a cultura visual como pedagogia do espetáculo. Entende a imagem como um produto de relações sociais, que nos ensinam o que e como ver e pensar. A pedagogia do espetáculo da cultura visual é dividida no artigo primeiro como uma forma onipresente de representação e segundo como uma forma democrática de prática.Universidade Anhambi Murumbi2020-06-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/20310.29147/dat.v5i2.203DAT Journal; Vol. 5 No. 2 (2020): Ensino do Design e da Arte; 222-238DAT Journal; Vol. 5 Núm. 2 (2020): Ensino do Design e da Arte; 222-238DAT Journal; v. 5 n. 2 (2020): Ensino do Design e da Arte; 222-2382526-178910.29147/dat.v5i2reponame:DATJournalinstname:Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)instacron:ANHEMBIporhttps://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/203/164Garoian, Charles Gaudelius, YvonnePozzatti, Graziela Lampert, Jocieleinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-03-29T12:33:40Zoai:ojs.datjournal.anhembi.br:article/203Revistahttps://datjournal.anhembi.br/datPUBhttps://datjournal.anhembi.br/dat/oai||ppgdesign@anhembi.br2526-17892526-1789opendoar:2022-03-29T12:33:40DATJournal - Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The spectacle of visual culture El espectáculo de cultura visual O Espetáculo da Cultura Visual |
title |
The spectacle of visual culture |
spellingShingle |
The spectacle of visual culture Garoian, Charles Arte/Educação Cultura Visual Espetáculo Sociedade Art/Education Visual Culture Spectacle Society Arte/Educación Cultura Visual Espectáculo Sociedad |
title_short |
The spectacle of visual culture |
title_full |
The spectacle of visual culture |
title_fullStr |
The spectacle of visual culture |
title_full_unstemmed |
The spectacle of visual culture |
title_sort |
The spectacle of visual culture |
author |
Garoian, Charles |
author_facet |
Garoian, Charles Gaudelius, Yvonne Pozzatti, Graziela Lampert, Jociele |
author_role |
author |
author2 |
Gaudelius, Yvonne Pozzatti, Graziela Lampert, Jociele |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Garoian, Charles Gaudelius, Yvonne Pozzatti, Graziela Lampert, Jociele |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Arte/Educação Cultura Visual Espetáculo Sociedade Art/Education Visual Culture Spectacle Society Arte/Educación Cultura Visual Espectáculo Sociedad |
topic |
Arte/Educação Cultura Visual Espetáculo Sociedade Art/Education Visual Culture Spectacle Society Arte/Educación Cultura Visual Espectáculo Sociedad |
description |
This article intends to discuss the process of defining pedagogical and curricular practices in the Art/Education field to enable students to expose, examine and criticize the immutable and essential codes of mass-mediated systems and, for that, conceptualize visual culture as a spectacle. Understands the image as a product of social relations, which teach us what and how to see and think. The pedagogy of the visual culture spectacle is divided in the article first as an omnipresent form of representation and second as a democratic form of practice. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-06-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/203 10.29147/dat.v5i2.203 |
url |
https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/203 |
identifier_str_mv |
10.29147/dat.v5i2.203 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/203/164 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Anhambi Murumbi |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Anhambi Murumbi |
dc.source.none.fl_str_mv |
DAT Journal; Vol. 5 No. 2 (2020): Ensino do Design e da Arte; 222-238 DAT Journal; Vol. 5 Núm. 2 (2020): Ensino do Design e da Arte; 222-238 DAT Journal; v. 5 n. 2 (2020): Ensino do Design e da Arte; 222-238 2526-1789 10.29147/dat.v5i2 reponame:DATJournal instname:Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI) instacron:ANHEMBI |
instname_str |
Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI) |
instacron_str |
ANHEMBI |
institution |
ANHEMBI |
reponame_str |
DATJournal |
collection |
DATJournal |
repository.name.fl_str_mv |
DATJournal - Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI) |
repository.mail.fl_str_mv |
||ppgdesign@anhembi.br |
_version_ |
1797239921203740672 |