The spectacle of visual culture

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Garoian, Charles
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Gaudelius, Yvonne, Pozzatti, Graziela, Lampert, Jociele
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: DATJournal
Texto Completo: https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/203
Resumo:  This article intends to discuss the process of defining pedagogical and curricular practices in the Art/Education field to enable students to expose, ex­amine and criticize the immutable and essential codes of mass-mediated systems and, for that, conceptualize visual culture as a spectacle. Understands the image as a product of social relations, which teach us what and how to see and think. The pedagogy of the visual culture spectacle is divided in the article first as an omnipresent form of representation and second as a democratic form of practice.
id ANHE-1_c69dca963ee9717c76186c40e402a8b6
oai_identifier_str oai:ojs.datjournal.anhembi.br:article/203
network_acronym_str ANHE-1
network_name_str DATJournal
repository_id_str
spelling The spectacle of visual cultureEl espectáculo de cultura visualO Espetáculo da Cultura VisualArte/EducaçãoCultura VisualEspetáculoSociedadeArt/EducationVisual CultureSpectacleSocietyArte/EducaciónCultura VisualEspectáculoSociedad This article intends to discuss the process of defining pedagogical and curricular practices in the Art/Education field to enable students to expose, ex­amine and criticize the immutable and essential codes of mass-mediated systems and, for that, conceptualize visual culture as a spectacle. Understands the image as a product of social relations, which teach us what and how to see and think. The pedagogy of the visual culture spectacle is divided in the article first as an omnipresent form of representation and second as a democratic form of practice.Este artículo tiene como objetivo discutir el proceso de definición de prácticas pedagógicas y curriculares en el campo del Arte/Educación para per­mitir a los estudiantes exponer, examinar y criticar los códigos inmutables y esenciales de los sistemas de mediación masiva y, para esto, conceptualizar la cultura visual como pedagogía del espectáculo Entiende la imagen como pro­ducto de las relaciones sociales, que nos enseñan qué y cómo ver y pensar. La pedagogía del espectáculo de la cultura visual se divide en el artículo primero como una forma omnipresente de representación y segundo como una forma democrática de práctica.Este artigo pretende debater o processo de definição de práticas pedagógicas e curriculares do campo da Arte/Educação para possibilitar que os estudantes exponham, examinem e critiquem os códigos imutáveis e essenciais de sistemas de mídias de massa e, para isso conceitua a cul­tura visual como pedagogia do espetáculo. Entende a imagem como um produto de relações sociais, que nos ensinam o que e como ver e pensar. A pedagogia do espetáculo da cultura visual é dividida no artigo primeiro como uma forma onipresente de representação e segundo como uma for­ma democrática de prática.Universidade Anhambi Murumbi2020-06-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/20310.29147/dat.v5i2.203DAT Journal; Vol. 5 No. 2 (2020): Ensino do Design e da Arte; 222-238DAT Journal; Vol. 5 Núm. 2 (2020): Ensino do Design e da Arte; 222-238DAT Journal; v. 5 n. 2 (2020): Ensino do Design e da Arte; 222-2382526-178910.29147/dat.v5i2reponame:DATJournalinstname:Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)instacron:ANHEMBIporhttps://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/203/164Garoian, Charles Gaudelius, YvonnePozzatti, Graziela Lampert, Jocieleinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-03-29T12:33:40Zoai:ojs.datjournal.anhembi.br:article/203Revistahttps://datjournal.anhembi.br/datPUBhttps://datjournal.anhembi.br/dat/oai||ppgdesign@anhembi.br2526-17892526-1789opendoar:2022-03-29T12:33:40DATJournal - Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)false
dc.title.none.fl_str_mv The spectacle of visual culture
El espectáculo de cultura visual
O Espetáculo da Cultura Visual
title The spectacle of visual culture
spellingShingle The spectacle of visual culture
Garoian, Charles
Arte/Educação
Cultura Visual
Espetáculo
Sociedade
Art/Education
Visual Culture
Spectacle
Society
Arte/Educación
Cultura Visual
Espectáculo
Sociedad
title_short The spectacle of visual culture
title_full The spectacle of visual culture
title_fullStr The spectacle of visual culture
title_full_unstemmed The spectacle of visual culture
title_sort The spectacle of visual culture
author Garoian, Charles
author_facet Garoian, Charles
Gaudelius, Yvonne
Pozzatti, Graziela
Lampert, Jociele
author_role author
author2 Gaudelius, Yvonne
Pozzatti, Graziela
Lampert, Jociele
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Garoian, Charles
Gaudelius, Yvonne
Pozzatti, Graziela
Lampert, Jociele
dc.subject.por.fl_str_mv Arte/Educação
Cultura Visual
Espetáculo
Sociedade
Art/Education
Visual Culture
Spectacle
Society
Arte/Educación
Cultura Visual
Espectáculo
Sociedad
topic Arte/Educação
Cultura Visual
Espetáculo
Sociedade
Art/Education
Visual Culture
Spectacle
Society
Arte/Educación
Cultura Visual
Espectáculo
Sociedad
description  This article intends to discuss the process of defining pedagogical and curricular practices in the Art/Education field to enable students to expose, ex­amine and criticize the immutable and essential codes of mass-mediated systems and, for that, conceptualize visual culture as a spectacle. Understands the image as a product of social relations, which teach us what and how to see and think. The pedagogy of the visual culture spectacle is divided in the article first as an omnipresent form of representation and second as a democratic form of practice.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-06-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/203
10.29147/dat.v5i2.203
url https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/203
identifier_str_mv 10.29147/dat.v5i2.203
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/203/164
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Anhambi Murumbi
publisher.none.fl_str_mv Universidade Anhambi Murumbi
dc.source.none.fl_str_mv DAT Journal; Vol. 5 No. 2 (2020): Ensino do Design e da Arte; 222-238
DAT Journal; Vol. 5 Núm. 2 (2020): Ensino do Design e da Arte; 222-238
DAT Journal; v. 5 n. 2 (2020): Ensino do Design e da Arte; 222-238
2526-1789
10.29147/dat.v5i2
reponame:DATJournal
instname:Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)
instacron:ANHEMBI
instname_str Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)
instacron_str ANHEMBI
institution ANHEMBI
reponame_str DATJournal
collection DATJournal
repository.name.fl_str_mv DATJournal - Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)
repository.mail.fl_str_mv ||ppgdesign@anhembi.br
_version_ 1797239921203740672