BETWEEN MEMORY AND DESIRE OF INVISIBLE CITIES: A LITERARY SCENOGRAPHY SPEECH
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da ANPOLL (Online) |
Texto Completo: | https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/655 |
Resumo: | The theme of this article proposes producing thinking and innovation in the field of literary studies. The objective was to review (s) set design (s) of the work Invisible Cities, Calvino, a (s) which one (s) are constructed in a nonlinear manner, through the recognition that hypertext is present in a written form, using concepts of scenography (MAINGUENEAU, 2006) and hypertext (LÉVY, 2009; LÉVY, 2010). The study shows that we need to rethink the conventionality of the utopian literary text is based on linearity |
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BETWEEN MEMORY AND DESIRE OF INVISIBLE CITIES: A LITERARY SCENOGRAPHY SPEECHENTRE A MEMÓRIA E O DESEJO DAS CIDADES INVISÍVEIS: A CENOGRAFIA DO DISCURSO LITERÁRIOInvisible Cities. Scenography. Hypertext. Innovation. LiteratureCidades invisíveis. Cenografia. Hipertexto. Inovação. LiteraturaThe theme of this article proposes producing thinking and innovation in the field of literary studies. The objective was to review (s) set design (s) of the work Invisible Cities, Calvino, a (s) which one (s) are constructed in a nonlinear manner, through the recognition that hypertext is present in a written form, using concepts of scenography (MAINGUENEAU, 2006) and hypertext (LÉVY, 2009; LÉVY, 2010). The study shows that we need to rethink the conventionality of the utopian literary text is based on linearityA temática deste artigo propõe o pensar e o produzir inovação na área dos estudos literários. O objetivo foi analisar a(s) cenografia(s) da obra As cidades invisíveis, de Calvino, a(s) qual(is) se constroem de forma não linear, mediante o reconhecimento que o hipertexto se faz presente em um escrito impresso, utilizando conceitos sobre cenografia (MAINGUENEAU, 2006) e hipertexto (LÉVY, 2009; LÉVY, 2010). O estudo mostra que é preciso repensar o convencionalismo utópico de que o texto literário se sustenta na linearidadeANPOLL2013-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/65510.18309/anp.v1i35.655Revista da Anpoll; Vol. 1 No. 35 (2013): Pensar e produzir inovação em literatura; 283 - 307Revista da Anpoll; v. 1 n. 35 (2013): Pensar e produzir inovação em literatura; 283 - 3071982-78301414-7564reponame:Revista da ANPOLL (Online)instname:Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)instacron:ANPOLLporhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/655/726Freitas, Ernani Cesar deBurlamaque, Fabiane VerardiFacin, Déborainfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-12-15T19:45:50Zoai:ojs.revistadaanpoll.emnuvens.com.br:article/655Revistahttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/indexONGhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/oairevistadaanpoll@gmail.com||secretarial.editorial@editoraletra1.com1982-78301414-7564opendoar:2015-12-15T19:45:50Revista da ANPOLL (Online) - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)false |
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Revista da Anpoll; Vol. 1 No. 35 (2013): Pensar e produzir inovação em literatura; 283 - 307 Revista da Anpoll; v. 1 n. 35 (2013): Pensar e produzir inovação em literatura; 283 - 307 1982-7830 1414-7564 reponame:Revista da ANPOLL (Online) instname:Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL) instacron:ANPOLL |
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