THE RELEVANCE OF SCENOGRAPHY CONCEPT IN THE READING AND INTERPRETATION OF TEXTS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cavalcanti, Jauranice Rodrigues
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signum: Estudos da Linguagem
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4823
Resumo: This article presents an analyze that takes into account the notion of scenography as proposed by Dominique Maingueneau. The aim is to point out the role and relevance of this concept in the reading and interpretation of texts.
id UEL-3_91f777a66ab966ce91658f5550f15c96
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4823
network_acronym_str UEL-3
network_name_str Signum: Estudos da Linguagem
repository_id_str
spelling THE RELEVANCE OF SCENOGRAPHY CONCEPT IN THE READING AND INTERPRETATION OF TEXTSO conceito de cenografia e sua produtividade na leitura e interpretação de textosReadingInterpretationScenography.leiturainterpretaçãocenografiaThis article presents an analyze that takes into account the notion of scenography as proposed by Dominique Maingueneau. The aim is to point out the role and relevance of this concept in the reading and interpretation of texts.Este artigo apresenta a análise de um poema, para a qual se mobiliza o conceito de cenografia proposto por Dominique Maingueneau. O objetivo é apontar a relevância e produtividade de tal conceito na leitura e interpretação de textos. UEL2010-06-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresrevisão de literaturaapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/482310.5433/2237-4876.2010v13n1p81Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 13 No. 1 (2010): Leitura: teoria, prática e educação de professores; 81-90Signum: Estudos da Linguagem; v. 13 n. 1 (2010): Leitura: teoria, prática e educação de professores; 81-902237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4823/5597Cavalcanti, Jauranice Rodriguesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-31T14:47:26Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4823Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2019-07-31T14:47:26Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv THE RELEVANCE OF SCENOGRAPHY CONCEPT IN THE READING AND INTERPRETATION OF TEXTS
O conceito de cenografia e sua produtividade na leitura e interpretação de textos
title THE RELEVANCE OF SCENOGRAPHY CONCEPT IN THE READING AND INTERPRETATION OF TEXTS
spellingShingle THE RELEVANCE OF SCENOGRAPHY CONCEPT IN THE READING AND INTERPRETATION OF TEXTS
Cavalcanti, Jauranice Rodrigues
Reading
Interpretation
Scenography.
leitura
interpretação
cenografia
title_short THE RELEVANCE OF SCENOGRAPHY CONCEPT IN THE READING AND INTERPRETATION OF TEXTS
title_full THE RELEVANCE OF SCENOGRAPHY CONCEPT IN THE READING AND INTERPRETATION OF TEXTS
title_fullStr THE RELEVANCE OF SCENOGRAPHY CONCEPT IN THE READING AND INTERPRETATION OF TEXTS
title_full_unstemmed THE RELEVANCE OF SCENOGRAPHY CONCEPT IN THE READING AND INTERPRETATION OF TEXTS
title_sort THE RELEVANCE OF SCENOGRAPHY CONCEPT IN THE READING AND INTERPRETATION OF TEXTS
author Cavalcanti, Jauranice Rodrigues
author_facet Cavalcanti, Jauranice Rodrigues
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cavalcanti, Jauranice Rodrigues
dc.subject.por.fl_str_mv Reading
Interpretation
Scenography.
leitura
interpretação
cenografia
topic Reading
Interpretation
Scenography.
leitura
interpretação
cenografia
description This article presents an analyze that takes into account the notion of scenography as proposed by Dominique Maingueneau. The aim is to point out the role and relevance of this concept in the reading and interpretation of texts.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-06-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
revisão de literatura
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4823
10.5433/2237-4876.2010v13n1p81
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4823
identifier_str_mv 10.5433/2237-4876.2010v13n1p81
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4823/5597
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UEL
publisher.none.fl_str_mv UEL
dc.source.none.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 13 No. 1 (2010): Leitura: teoria, prática e educação de professores; 81-90
Signum: Estudos da Linguagem; v. 13 n. 1 (2010): Leitura: teoria, prática e educação de professores; 81-90
2237-4876
reponame:Signum: Estudos da Linguagem
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Signum: Estudos da Linguagem
collection Signum: Estudos da Linguagem
repository.name.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||signum@uel.br
_version_ 1799305962126835712