Televisão e publicidade: ações convergentes
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/50 |
Resumo: | Starting with the approach of two universes: the advertising and the television, this work initially explore appropriations and interfaces, after it argues and analyzes a type of action and/or movement where practically these activities are joined, that is the case of merchandising. For such, it argues the notion of to make public like a movement used by these medias as for the diffusion of information and promotion of products, like the propagation of action of public interest, as passing for itself spreading. In the scope of this communication the intention is to reflect on a type of to make public speech: that fact for the advertising when it is considered to invade the programming to launch its products - merchandising commercial - and its relation with the soap opera. |
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Televisão e publicidade: ações convergentesPublicizaçãoMerchandisingPosição narrativaDiscursoAuto-referencialidadeStarting with the approach of two universes: the advertising and the television, this work initially explore appropriations and interfaces, after it argues and analyzes a type of action and/or movement where practically these activities are joined, that is the case of merchandising. For such, it argues the notion of to make public like a movement used by these medias as for the diffusion of information and promotion of products, like the propagation of action of public interest, as passing for itself spreading. In the scope of this communication the intention is to reflect on a type of to make public speech: that fact for the advertising when it is considered to invade the programming to launch its products - merchandising commercial - and its relation with the soap opera.Desde una proximidad entre los universos de la publicidad y de la televisión, este trabajo busca inicialmente investigar apropiaciones e interconexiones; tras debatir y analizar una acción y/o movimiento donde prácticamente esos hechos se unen: como exemplo el merchandising. Para ello, discute la noción de publicização como un movimiento discursivo utilizado por esos medios de comunicación, tanto para la difusión de informaciones y promoción de productos, como para la propagación de las acciones de interés público, hacia la divulgación de una emisora. En el ámbito de esa comunicación, la intención es pensar sobre un modelo de discurso de publicização: aquel hecho por la publicidad cuando se propone invadir la programación para lanzar sus productos - el merchandising comercial - y su relación con la telenovela.Partindo de uma aproximação entre os universos da publicidade e da televisão, este trabalho busca inicialmente explorar apropriações e interfaces, para depois discutir e analisar um tipo de ação e / ou movimento em que praticamente esses fazeres se fundem, como é o caso do merchandising. Para tal, discute a noção de publicização como um movimento discursivo utilizado por essas mídias tanto para a difusão de informações e promoção de produtos, como pela propagação de ações de interesse público, passando pela divulgação de uma mesma emissora. No âmbito dessa comunicação a intenção é refletir sobre um tipo de discurso de publicização: aquele feito pela publicidade quando se propõe a invadir a programação para lançar seus produtos – o merchandising comercial – e sua relação com a telenovela.ABEC2005-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/5010.30962/ec.50E-Compós; Vol. 4 (2005)E-Compós; Vol. 4 (2005)E-Compós; v. 4 (2005)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/50/50de Castro, Maria Lília Diasinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:31:22Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/50Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:31:22E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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