The fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/2104 |
Resumo: | The article describes the creation of a rock culture in Angola, having as main north that the less access to the production, circulation and consumption of rock culture is one of the fundamental principles of creativity in the musical production of Angolan rockers. The ethnography with the musical movement was carried out with empirical data from three field works in Angola in 2014, 2016 and 2017. Cast as the rockers' creativity shows an insurgent and reexistent artistic process not only in relation to the cultural codes of rock , but also to local histories and the ideal of Angolanity. |
id |
ANPPC-1_2d039e8013939f697579300feaf5288e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/2104 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
The fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rockUna fusión al estilo mwangolé: Una perspectiva descolonial del rock angoleñoUma fusão no estilo mwangolé: Uma perspectiva decolonial do rock angolanoRock. Angola. Decolonialidade. Gênero musical.Rock. Angola. Descolonialid. Genero musical.Rock. Angola. Decoloniality. Music Genre.The article describes the creation of a rock culture in Angola, having as main north that the less access to the production, circulation and consumption of rock culture is one of the fundamental principles of creativity in the musical production of Angolan rockers. The ethnography with the musical movement was carried out with empirical data from three field works in Angola in 2014, 2016 and 2017. Cast as the rockers' creativity shows an insurgent and reexistent artistic process not only in relation to the cultural codes of rock , but also to local histories and the ideal of Angolanity.El artículo describe la creación de una cultura rock en Angola, teniendo como principal norte que el menor acceso a la producción, circulación y consumo de la cultura rock es uno de los principios fundamentales de la creatividad en la producción musical de rockeros angoleños. La etnografía con el movimiento musical se llevó a cabo con datos empíricos de tres trabajos de campo en Angola en 2014, 2016 y 2017. Elenco como la creatividad de los rockeros muestra un proceso artístico insurgente y reexistente no solo en relación con los códigos culturales del rock, pero también a las historias locales y al ideal de angolanidad.O artigo descreve a criação de uma cultura do rock em Angola, tendo como principal norte que o acesso de pouca extensão à produção, circulação e consumo da cultura do rock é um dos princípios fundamentais da criatividade na produção musical dos rockers angolanos. A etnografia com o movimento musical foi realizada com dados empíricos de três trabalhos de campo em Angola em 2014, 2016 e 2017. Elenco como a criatividade dos rockers evidencia um processo artístico insurgente e de reexistência não apenas em relação aos códigos culturais do rock, mas também às histórias locais e ao ideal de angolanidade.ABEC2020-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/210410.30962/ec.2104E-Compós; Vol. 23 (2020)E-Compós; Vol. 23 (2020)E-Compós; v. 23 (2020)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/2104/2004Copyright (c) 2020 Melina Aparecida Santos Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos Silva, Melina Aparecida2021-01-07T13:45:09Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/2104Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2021-01-07T13:45:09E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock Una fusión al estilo mwangolé: Una perspectiva descolonial del rock angoleño Uma fusão no estilo mwangolé: Uma perspectiva decolonial do rock angolano |
title |
The fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock |
spellingShingle |
The fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock Santos Silva, Melina Aparecida Rock. Angola. Decolonialidade. Gênero musical. Rock. Angola. Descolonialid. Genero musical. Rock. Angola. Decoloniality. Music Genre. |
title_short |
The fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock |
title_full |
The fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock |
title_fullStr |
The fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock |
title_full_unstemmed |
The fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock |
title_sort |
The fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock |
author |
Santos Silva, Melina Aparecida |
author_facet |
Santos Silva, Melina Aparecida |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos Silva, Melina Aparecida |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Rock. Angola. Decolonialidade. Gênero musical. Rock. Angola. Descolonialid. Genero musical. Rock. Angola. Decoloniality. Music Genre. |
topic |
Rock. Angola. Decolonialidade. Gênero musical. Rock. Angola. Descolonialid. Genero musical. Rock. Angola. Decoloniality. Music Genre. |
description |
The article describes the creation of a rock culture in Angola, having as main north that the less access to the production, circulation and consumption of rock culture is one of the fundamental principles of creativity in the musical production of Angolan rockers. The ethnography with the musical movement was carried out with empirical data from three field works in Angola in 2014, 2016 and 2017. Cast as the rockers' creativity shows an insurgent and reexistent artistic process not only in relation to the cultural codes of rock , but also to local histories and the ideal of Angolanity. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/2104 10.30962/ec.2104 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/2104 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.2104 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/2104/2004 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Melina Aparecida Santos Silva info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Melina Aparecida Santos Silva |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 23 (2020) E-Compós; Vol. 23 (2020) E-Compós; v. 23 (2020) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045734930481152 |