The  fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos Silva, Melina Aparecida
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: E-Compós
Texto Completo: https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/2104
Resumo: The article describes the creation of a rock culture in Angola, having as main north that the less access to the production, circulation and consumption of rock culture is one of the fundamental principles of creativity in the musical production of Angolan rockers. The ethnography with the musical movement was carried out with empirical data from three field works in Angola in 2014, 2016 and 2017. Cast as the rockers' creativity shows an insurgent and reexistent artistic process not only in relation to the cultural codes of rock , but also to local histories and the ideal of Angolanity.
id ANPPC-1_2d039e8013939f697579300feaf5288e
oai_identifier_str oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/2104
network_acronym_str ANPPC-1
network_name_str E-Compós
repository_id_str
spelling The  fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rockUna fusión al estilo mwangolé: Una perspectiva descolonial del rock angoleñoUma fusão no estilo mwangolé: Uma perspectiva decolonial do rock angolanoRock. Angola. Decolonialidade. Gênero musical.Rock. Angola. Descolonialid. Genero musical.Rock. Angola. Decoloniality. Music Genre.The article describes the creation of a rock culture in Angola, having as main north that the less access to the production, circulation and consumption of rock culture is one of the fundamental principles of creativity in the musical production of Angolan rockers. The ethnography with the musical movement was carried out with empirical data from three field works in Angola in 2014, 2016 and 2017. Cast as the rockers' creativity shows an insurgent and reexistent artistic process not only in relation to the cultural codes of rock , but also to local histories and the ideal of Angolanity.El artículo describe la creación de una cultura rock en Angola, teniendo como principal norte que el menor acceso a la producción, circulación y consumo de la cultura rock es uno de los principios fundamentales de la creatividad en la producción musical de rockeros angoleños. La etnografía con el movimiento musical se llevó a cabo con datos empíricos de tres trabajos de campo en Angola en 2014, 2016 y 2017. Elenco como la creatividad de los rockeros muestra un proceso artístico insurgente y reexistente no solo en relación con los códigos culturales del rock, pero también a las historias locales y al ideal de angolanidad.O artigo descreve a criação de uma cultura do rock em Angola, tendo como principal norte que o acesso de pouca extensão à produção, circulação e consumo da cultura do rock é um dos princípios fundamentais da criatividade na produção musical dos rockers angolanos. A etnografia com o movimento musical foi realizada com dados empíricos de três trabalhos de campo em Angola em 2014, 2016 e 2017. Elenco como a criatividade dos rockers evidencia um processo artístico insurgente e de reexistência não apenas em relação aos códigos culturais do rock, mas também às histórias locais e ao ideal de angolanidade.ABEC2020-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/210410.30962/ec.2104E-Compós; Vol. 23 (2020)E-Compós; Vol. 23 (2020)E-Compós; v. 23 (2020)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/2104/2004Copyright (c) 2020 Melina Aparecida Santos Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos Silva, Melina Aparecida2021-01-07T13:45:09Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/2104Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2021-01-07T13:45:09E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The  fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock
Una fusión al estilo mwangolé: Una perspectiva descolonial del rock angoleño
Uma fusão no estilo mwangolé: Uma perspectiva decolonial do rock angolano
title The  fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock
spellingShingle The  fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock
Santos Silva, Melina Aparecida
Rock. Angola. Decolonialidade. Gênero musical.
Rock. Angola. Descolonialid. Genero musical.
Rock. Angola. Decoloniality. Music Genre.
title_short The  fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock
title_full The  fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock
title_fullStr The  fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock
title_full_unstemmed The  fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock
title_sort The  fusion in the mwangolé style: The decolonial perspective of Angolan rock
author Santos Silva, Melina Aparecida
author_facet Santos Silva, Melina Aparecida
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos Silva, Melina Aparecida
dc.subject.por.fl_str_mv Rock. Angola. Decolonialidade. Gênero musical.
Rock. Angola. Descolonialid. Genero musical.
Rock. Angola. Decoloniality. Music Genre.
topic Rock. Angola. Decolonialidade. Gênero musical.
Rock. Angola. Descolonialid. Genero musical.
Rock. Angola. Decoloniality. Music Genre.
description The article describes the creation of a rock culture in Angola, having as main north that the less access to the production, circulation and consumption of rock culture is one of the fundamental principles of creativity in the musical production of Angolan rockers. The ethnography with the musical movement was carried out with empirical data from three field works in Angola in 2014, 2016 and 2017. Cast as the rockers' creativity shows an insurgent and reexistent artistic process not only in relation to the cultural codes of rock , but also to local histories and the ideal of Angolanity.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-09-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/2104
10.30962/ec.2104
url https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/2104
identifier_str_mv 10.30962/ec.2104
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/2104/2004
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Melina Aparecida Santos Silva
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Melina Aparecida Santos Silva
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ABEC
publisher.none.fl_str_mv ABEC
dc.source.none.fl_str_mv E-Compós; Vol. 23 (2020)
E-Compós; Vol. 23 (2020)
E-Compós; v. 23 (2020)
1808-2599
reponame:E-Compós
instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron:ANPPC
instname_str Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron_str ANPPC
institution ANPPC
reponame_str E-Compós
collection E-Compós
repository.name.fl_str_mv E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
repository.mail.fl_str_mv revistaecompos@gmail.com
_version_ 1798045734930481152