Communication and Listening

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Wainberg, Jacques Alkalai
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: E-Compós
Texto Completo: https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1379
Resumo: This is a theoretical and empirical study on listening, a skill that implies the cognitive and emotional attributes of the listener. Theoretical review shows its main elements and challenges. It concerns all kinds of interlocution, such as conversation and media tune, for example. The Hurier Listening Profile questionnaire is applied to 80 university students. The data collected show that listening faces the greatest difficulties among the six cognitive attributes . The study also highlights the role of emotions in stimulating the attention of the audience.
id ANPPC-1_40ed38bad5e5fcef9e4ba934c2a92774
oai_identifier_str oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/1379
network_acronym_str ANPPC-1
network_name_str E-Compós
repository_id_str
spelling Communication and ListeningComunicación y escuchaComunicação e EscutaEscuta. Emoção. CogniçãoThis is a theoretical and empirical study on listening, a skill that implies the cognitive and emotional attributes of the listener. Theoretical review shows its main elements and challenges. It concerns all kinds of interlocution, such as conversation and media tune, for example. The Hurier Listening Profile questionnaire is applied to 80 university students. The data collected show that listening faces the greatest difficulties among the six cognitive attributes . The study also highlights the role of emotions in stimulating the attention of the audience.Este es un estudio teórico y empírico sobre la escucha, una habilidad que implica en atributos cognitivos y emocionales del oyente. La reseña teórica muestra sus principales elementos y desafíos. Se refiere a todo tipo de interlocución, como la conversación y la sintonía de los medios de comunicación, por ejemplo. Se aplica aquí el cuestionario Hurier Listening Profile a 80 universitarios. Los datos levantados muestran que la escucha enfrenta las mayores dificultades entre los seis atributos cognitivos involucrados en la escucha. El estudio destaca también el papel de las emociones en la estimulación de la atención de la audiencia.Este é um estudo teórico e empírico sobre a escuta, uma habilidade que implica em atributos cognitivos e emocionais do ouvinte. A resenha teórica mostra seus principais elementos e desafios. Eles dizem respeito a todo tipo de interlocução, como a conversação e a sintonia à mídia, por exemplo. Aplica-se aqui o questionário Hurier Listening Profile a 80 universitários. Os dados levantados mostram que a escuta enfrenta as maiores dificuldades entre os seis atributos cognitivos envolvidos na escuta. O estudo destaca também o papel das emoções na estimulação da atenção da audiência.ABEC2018-04-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/137910.30962/ec.1379E-Compós; Vol. 21 No. 1 (2018)E-Compós; Vol. 21 Núm. 1 (2018)E-Compós; v. 21 n. 1 (2018)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1379/1019Copyright (c) 2018 E-Compósinfo:eu-repo/semantics/openAccessWainberg, Jacques Alkalai2023-11-06T19:50:19Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/1379Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2023-11-06T19:50:19E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Communication and Listening
Comunicación y escucha
Comunicação e Escuta
title Communication and Listening
spellingShingle Communication and Listening
Wainberg, Jacques Alkalai
Escuta. Emoção. Cognição
title_short Communication and Listening
title_full Communication and Listening
title_fullStr Communication and Listening
title_full_unstemmed Communication and Listening
title_sort Communication and Listening
author Wainberg, Jacques Alkalai
author_facet Wainberg, Jacques Alkalai
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Wainberg, Jacques Alkalai
dc.subject.por.fl_str_mv Escuta. Emoção. Cognição
topic Escuta. Emoção. Cognição
description This is a theoretical and empirical study on listening, a skill that implies the cognitive and emotional attributes of the listener. Theoretical review shows its main elements and challenges. It concerns all kinds of interlocution, such as conversation and media tune, for example. The Hurier Listening Profile questionnaire is applied to 80 university students. The data collected show that listening faces the greatest difficulties among the six cognitive attributes . The study also highlights the role of emotions in stimulating the attention of the audience.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-04-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1379
10.30962/ec.1379
url https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1379
identifier_str_mv 10.30962/ec.1379
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1379/1019
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 E-Compós
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 E-Compós
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ABEC
publisher.none.fl_str_mv ABEC
dc.source.none.fl_str_mv E-Compós; Vol. 21 No. 1 (2018)
E-Compós; Vol. 21 Núm. 1 (2018)
E-Compós; v. 21 n. 1 (2018)
1808-2599
reponame:E-Compós
instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron:ANPPC
instname_str Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron_str ANPPC
institution ANPPC
reponame_str E-Compós
collection E-Compós
repository.name.fl_str_mv E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
repository.mail.fl_str_mv revistaecompos@gmail.com
_version_ 1798045729895219200