Communication and Listening
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1379 |
Resumo: | This is a theoretical and empirical study on listening, a skill that implies the cognitive and emotional attributes of the listener. Theoretical review shows its main elements and challenges. It concerns all kinds of interlocution, such as conversation and media tune, for example. The Hurier Listening Profile questionnaire is applied to 80 university students. The data collected show that listening faces the greatest difficulties among the six cognitive attributes . The study also highlights the role of emotions in stimulating the attention of the audience. |
id |
ANPPC-1_40ed38bad5e5fcef9e4ba934c2a92774 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/1379 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
Communication and ListeningComunicación y escuchaComunicação e EscutaEscuta. Emoção. CogniçãoThis is a theoretical and empirical study on listening, a skill that implies the cognitive and emotional attributes of the listener. Theoretical review shows its main elements and challenges. It concerns all kinds of interlocution, such as conversation and media tune, for example. The Hurier Listening Profile questionnaire is applied to 80 university students. The data collected show that listening faces the greatest difficulties among the six cognitive attributes . The study also highlights the role of emotions in stimulating the attention of the audience.Este es un estudio teórico y empírico sobre la escucha, una habilidad que implica en atributos cognitivos y emocionales del oyente. La reseña teórica muestra sus principales elementos y desafíos. Se refiere a todo tipo de interlocución, como la conversación y la sintonía de los medios de comunicación, por ejemplo. Se aplica aquí el cuestionario Hurier Listening Profile a 80 universitarios. Los datos levantados muestran que la escucha enfrenta las mayores dificultades entre los seis atributos cognitivos involucrados en la escucha. El estudio destaca también el papel de las emociones en la estimulación de la atención de la audiencia.Este é um estudo teórico e empírico sobre a escuta, uma habilidade que implica em atributos cognitivos e emocionais do ouvinte. A resenha teórica mostra seus principais elementos e desafios. Eles dizem respeito a todo tipo de interlocução, como a conversação e a sintonia à mídia, por exemplo. Aplica-se aqui o questionário Hurier Listening Profile a 80 universitários. Os dados levantados mostram que a escuta enfrenta as maiores dificuldades entre os seis atributos cognitivos envolvidos na escuta. O estudo destaca também o papel das emoções na estimulação da atenção da audiência.ABEC2018-04-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/137910.30962/ec.1379E-Compós; Vol. 21 No. 1 (2018)E-Compós; Vol. 21 Núm. 1 (2018)E-Compós; v. 21 n. 1 (2018)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1379/1019Copyright (c) 2018 E-Compósinfo:eu-repo/semantics/openAccessWainberg, Jacques Alkalai2023-11-06T19:50:19Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/1379Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2023-11-06T19:50:19E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Communication and Listening Comunicación y escucha Comunicação e Escuta |
title |
Communication and Listening |
spellingShingle |
Communication and Listening Wainberg, Jacques Alkalai Escuta. Emoção. Cognição |
title_short |
Communication and Listening |
title_full |
Communication and Listening |
title_fullStr |
Communication and Listening |
title_full_unstemmed |
Communication and Listening |
title_sort |
Communication and Listening |
author |
Wainberg, Jacques Alkalai |
author_facet |
Wainberg, Jacques Alkalai |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Wainberg, Jacques Alkalai |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Escuta. Emoção. Cognição |
topic |
Escuta. Emoção. Cognição |
description |
This is a theoretical and empirical study on listening, a skill that implies the cognitive and emotional attributes of the listener. Theoretical review shows its main elements and challenges. It concerns all kinds of interlocution, such as conversation and media tune, for example. The Hurier Listening Profile questionnaire is applied to 80 university students. The data collected show that listening faces the greatest difficulties among the six cognitive attributes . The study also highlights the role of emotions in stimulating the attention of the audience. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-04-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1379 10.30962/ec.1379 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1379 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.1379 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1379/1019 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 E-Compós info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 E-Compós |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 21 No. 1 (2018) E-Compós; Vol. 21 Núm. 1 (2018) E-Compós; v. 21 n. 1 (2018) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045729895219200 |