New Orleans is not here?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/777 |
Resumo: | Taking as reference not only the work of Negus, Maffesoli, Deleuze, Guattari, Bourdieu, and Straw, but also research conducted during 2011 and 2012 (consisting in the selection and analysis of press materials in traditional and alternative media, organization of interviews with jazz musicians and agents, and field work carried out in strategic venues), the aim of this article was to assess: a) whether a Rio de Janeiro jazz scene has been consolidated in the past two years; b) and if “musicability” and “street culture” are still continuing to produce social mobilization in that city. Key words Communication. Urban Culture. Music. Jazz. Sociability. |
id |
ANPPC-1_8fbf6414943e8f7ca38f9ace5d35ee2f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/777 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
New Orleans is not here?¿New Orleans no es aquí?Nova Orleans não é aqui?ComunicaçãoCultura UrbanaMúsicaJazzSociabilidadeTaking as reference not only the work of Negus, Maffesoli, Deleuze, Guattari, Bourdieu, and Straw, but also research conducted during 2011 and 2012 (consisting in the selection and analysis of press materials in traditional and alternative media, organization of interviews with jazz musicians and agents, and field work carried out in strategic venues), the aim of this article was to assess: a) whether a Rio de Janeiro jazz scene has been consolidated in the past two years; b) and if “musicability” and “street culture” are still continuing to produce social mobilization in that city. Key words Communication. Urban Culture. Music. Jazz. Sociability.Tomando como referencia no solamente las obras de Negus, Maffesoli, Deleuze, Guattari, Straw y Bourdieu, pero también el estudio realizado en 2011 e 2012 (que ha consistido en investigación y selección de materias vehiculadas el la prensa tradicional y alternativa en los últimos dos años, organización de entrevistas seme-estructuradas con los atores, así como ejecución de un trabajo de campo en sitios estratégicos), el objetivo fue evaluar en este trabajo: a) si, realmente, está se consolidando en Rio de Janeiro, en los últimos dos años, una escena del jazz; b) y si la “musicabilidad” y la “cultura de las calles” continúan generando gran movilización social en esta ciudad. Palabras claves Comunicación. Cultura Urbana. Música. Jazz. Sociabilidad.Tomando especialmente como referência não só as obras de Negus, Maffesoli, Deleuze, Guattari, Straw e Bourdieu, mas também o estudo realizado em 2011 e 2012 (que consistiu em levantamento de matérias veiculadas na imprensa tradicional e alternativa nos últimos dois anos, a organização de entrevistas semiestruturadas com os atores, bem como de trabalho de campo executado em lugares estratégicos), busca-se avaliar neste trabalho: por um lado, se efetivamente nos últimos anos, vem se consolidando no Rio de Janeiro uma cena do jazz; e, por outro, se a “musicabilidade” e a “cultura das ruas” continuam promovendo grande mobilização social nesta cidade. Palavras-chave Comunicação. Cultura Urbana. Música. Jazz. Sociabilidade.ABEC2012-09-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/77710.30962/ec.777E-Compós; Vol. 15 No. 2 (2012)E-Compós; Vol. 15 Núm. 2 (2012)E-Compós; v. 15 n. 2 (2012)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/777/584https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/777/585Fernandes, Cíntia SanmartinHerschmann, Micael Maiolinoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-11T13:14:16Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/777Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2021-06-11T13:14:16E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
New Orleans is not here? ¿New Orleans no es aquí? Nova Orleans não é aqui? |
title |
New Orleans is not here? |
spellingShingle |
New Orleans is not here? Fernandes, Cíntia Sanmartin Comunicação Cultura Urbana Música Jazz Sociabilidade |
title_short |
New Orleans is not here? |
title_full |
New Orleans is not here? |
title_fullStr |
New Orleans is not here? |
title_full_unstemmed |
New Orleans is not here? |
title_sort |
New Orleans is not here? |
author |
Fernandes, Cíntia Sanmartin |
author_facet |
Fernandes, Cíntia Sanmartin Herschmann, Micael Maiolino |
author_role |
author |
author2 |
Herschmann, Micael Maiolino |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fernandes, Cíntia Sanmartin Herschmann, Micael Maiolino |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação Cultura Urbana Música Jazz Sociabilidade |
topic |
Comunicação Cultura Urbana Música Jazz Sociabilidade |
description |
Taking as reference not only the work of Negus, Maffesoli, Deleuze, Guattari, Bourdieu, and Straw, but also research conducted during 2011 and 2012 (consisting in the selection and analysis of press materials in traditional and alternative media, organization of interviews with jazz musicians and agents, and field work carried out in strategic venues), the aim of this article was to assess: a) whether a Rio de Janeiro jazz scene has been consolidated in the past two years; b) and if “musicability” and “street culture” are still continuing to produce social mobilization in that city. Key words Communication. Urban Culture. Music. Jazz. Sociability. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-09-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/777 10.30962/ec.777 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/777 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.777 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/777/584 https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/777/585 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 15 No. 2 (2012) E-Compós; Vol. 15 Núm. 2 (2012) E-Compós; v. 15 n. 2 (2012) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045730628173824 |