Podcasting e consumo cultural

Bibliographic Details
Main Author: Castro, Gisela G. S.
Publication Date: 2005
Format: Article
Language: por
Source: E-Compós
Download full: https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/53
Summary: This paper presents partial results of ongoing research project on the consumption of music over the Internet. More specifically, it discusses podcasting and its implications in the emergence of new cultural consumption practices within cyberculture. It is also our purpose to reflect upon on the influence of digital media in the ongoing modifications on human sensibility and cognition. The article examines the uses of podcasting, from producers’ and users’ points of view, analyzing its possible continuities and discontinuities with traditional media, as well as the specific aspects that contribute to consolidade the growing popularity of such practice in the contemporary cultural scene.
id ANPPC-1_ba2e44fe57d137249e44bd2fbe60bbee
oai_identifier_str oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/53
network_acronym_str ANPPC-1
network_name_str E-Compós
repository_id_str
spelling Podcasting e consumo culturalPodcastingCiberculturaComunicaçãoConsumo culturalThis paper presents partial results of ongoing research project on the consumption of music over the Internet. More specifically, it discusses podcasting and its implications in the emergence of new cultural consumption practices within cyberculture. It is also our purpose to reflect upon on the influence of digital media in the ongoing modifications on human sensibility and cognition. The article examines the uses of podcasting, from producers’ and users’ points of view, analyzing its possible continuities and discontinuities with traditional media, as well as the specific aspects that contribute to consolidade the growing popularity of such practice in the contemporary cultural scene.En este artículo se presentan los resultados parciales de un estudio, todavía en curso, sobre el consumo de música por Internet. Más específicamente, se trata de una discusión sobre el fenómeno podcasting y la aparición de nuevos hábitos de consumo cultural en la cibercultura. Se pretende reflexionar sobre la influencia de los medios digitales en las modificaciones que están produciéndose en la sensibilidad y la cognición humanas. El trabajo examina los usos del podcasting, tanto desde el punto de vista del productor como del usuario, analizando sus posibles continuidades y discontinuidades con los media tradicionales, así como las especificidades que están contribuyendo a consolidar su creciente popularidad en el escenario contemporáneo.Este artigo apresenta resultados parciais de uma investigação em andamento sobre o consumo de música na Internet. Mais especificamente, trata-se de uma discussão acerca do fenômeno podcasting e suas implicações no engendramento de novas práticas de consumo cultural na cibercultura. Pretende-se refletir sobre a influência dos meios digitais nas modificações em andamento na sensibilidade e cognição humanas. O trabalho examina os usos do podcasting, tanto do ponto de vista do produtor quanto do usuário, analisando suas possíveis continuidades e descontinuidades com mídias tradicionais, bem como as especificidades que vêm contribuindo para consolidar a crescente popularidade desta prática na cena contemporânea.ABEC2005-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/5310.30962/ec.53E-Compós; Vol. 4 (2005)E-Compós; Vol. 4 (2005)E-Compós; v. 4 (2005)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/53/53Castro, Gisela G. S.info:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:31:20Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/53Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:31:20E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Podcasting e consumo cultural
title Podcasting e consumo cultural
spellingShingle Podcasting e consumo cultural
Castro, Gisela G. S.
Podcasting
Cibercultura
Comunicação
Consumo cultural
title_short Podcasting e consumo cultural
title_full Podcasting e consumo cultural
title_fullStr Podcasting e consumo cultural
title_full_unstemmed Podcasting e consumo cultural
title_sort Podcasting e consumo cultural
author Castro, Gisela G. S.
author_facet Castro, Gisela G. S.
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Castro, Gisela G. S.
dc.subject.por.fl_str_mv Podcasting
Cibercultura
Comunicação
Consumo cultural
topic Podcasting
Cibercultura
Comunicação
Consumo cultural
description This paper presents partial results of ongoing research project on the consumption of music over the Internet. More specifically, it discusses podcasting and its implications in the emergence of new cultural consumption practices within cyberculture. It is also our purpose to reflect upon on the influence of digital media in the ongoing modifications on human sensibility and cognition. The article examines the uses of podcasting, from producers’ and users’ points of view, analyzing its possible continuities and discontinuities with traditional media, as well as the specific aspects that contribute to consolidade the growing popularity of such practice in the contemporary cultural scene.
publishDate 2005
dc.date.none.fl_str_mv 2005-06-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/53
10.30962/ec.53
url https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/53
identifier_str_mv 10.30962/ec.53
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/53/53
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ABEC
publisher.none.fl_str_mv ABEC
dc.source.none.fl_str_mv E-Compós; Vol. 4 (2005)
E-Compós; Vol. 4 (2005)
E-Compós; v. 4 (2005)
1808-2599
reponame:E-Compós
instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron:ANPPC
instname_str Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron_str ANPPC
institution ANPPC
reponame_str E-Compós
collection E-Compós
repository.name.fl_str_mv E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
repository.mail.fl_str_mv revistaecompos@gmail.com
_version_ 1798045731199647744