Imaginário do consumo: aproximações entre corpo e embalagem
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/54 |
Resumo: | In this article, partial result of a research concerning the imaginary of body in Brazilian advertisement, we aim to discuss some approximations of body and package. We have observed that the representations of body present in advertisement creation point towards the existence of a vivid dialogue with the representations of a product. As body and product are mixed up, we consider being possible to outline an imaginary of consumption and, circumscribed within, a consumption of body. The advertisement campaign of Gisele Bündchen Ipanema Sandals by Grendene, developed by the agency W/Brasil, is the corpus which will be analyzed through an analogy between package and palimpsest – a document in which one writes many times, leaving old writings poorly erased still visible |
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Imaginário do consumo: aproximações entre corpo e embalagemImaginárioCorpoEmbalagemIn this article, partial result of a research concerning the imaginary of body in Brazilian advertisement, we aim to discuss some approximations of body and package. We have observed that the representations of body present in advertisement creation point towards the existence of a vivid dialogue with the representations of a product. As body and product are mixed up, we consider being possible to outline an imaginary of consumption and, circumscribed within, a consumption of body. The advertisement campaign of Gisele Bündchen Ipanema Sandals by Grendene, developed by the agency W/Brasil, is the corpus which will be analyzed through an analogy between package and palimpsest – a document in which one writes many times, leaving old writings poorly erased still visibleEn este artículo, resultado parcial de un estudio sobre el imaginario del cuerpo en la publicidad brasileña, pretendemos discutir algunas aproximacciones entre cuerpo y envoltorio, ya que según observamos las representaciones del cuerpo presentes en la creación publicitaria señalan la evidencia de un diálogo con las representaciones del producto. En la medida en que cuerpo y producto se confunden, consideramos que es posible establecer un imaginario del consumo y, a él circunscrito, un consumo del cuerpo. La campaña publicitaria de las Sandalias Ipanema Gisele Bündchen, de la Grendene, producida por la agencia W/Brasil, constituye el corpus que será analizado a partir de una analogía entre envoltorio y palimpsesto - documento sobre cuya superficie muchas veces se ha escrito y que conserva huellas de escritos anteriores imperfectamente borrados.Neste artigo, resultado parcial de uma pesquisa a respeito do imaginário de corpo na publicidade brasileira, pretendemos discutir algumas aproximações entre corpo e embalagem, pois observamos que as representações de corpo presentes na criação publicitária apontam para a existência de um vívido diálogo com as representações de produto. Na medida em que corpo e produto se confundem, consideramos ser possível delinear um imaginário do consumo e, nele circunscrito, um consumo do corpo. A campanha publicitária das Sandálias Ipanema Gisele Bündchen, da Grendene, produzida pela agência W/Brasil, constitui o corpus que será analisado a partir de uma analogia entre embalagem e palimpsesto -- documento sobre cuja superfície muitos textos foram escritos e dos quais conserva traços imperfeitamente apagados.ABEC2005-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/5410.30962/ec.54E-Compós; Vol. 4 (2005)E-Compós; Vol. 4 (2005)E-Compós; v. 4 (2005)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/54/54Hoff, Tânia Márcia Cezarinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:31:19Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/54Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:31:19E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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