Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/305 |
Resumo: | Technological advances change the communication and thus affect the field of Journalism. This article describes the Web 2.0 and how their principles are transforming the practice of online journalism and even the concept of Journalism. Initially, it presents the concept, origin and principles of the Web 2.0, after show some information of the beginning online journalism and describes the effects of Web 2.0 for Journalism and Communication as a whole. The new technologies require a new model of business and communication, since the public is no longer a passive consumer of media, but an active participant in creating content. |
id |
ANPPC-1_cc63e6cbc9582c7150a87153f684fe4f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/305 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
Journalism 2.0: the collaborative culture in JournalismPeriodismo 2.0: la cultura de la colaboración en el PeriodismoJornalismo 2.0: a cultura da colaboração no JornalismoJornalismoInternetWeb 2.0ColaboraçãoParticipaçãoTechnological advances change the communication and thus affect the field of Journalism. This article describes the Web 2.0 and how their principles are transforming the practice of online journalism and even the concept of Journalism. Initially, it presents the concept, origin and principles of the Web 2.0, after show some information of the beginning online journalism and describes the effects of Web 2.0 for Journalism and Communication as a whole. The new technologies require a new model of business and communication, since the public is no longer a passive consumer of media, but an active participant in creating content.Avances tecnológicos cambian la comunicación y, por consiguiente, afectan el campo del Periodismo. Este artículo presenta la Web 2.0 y como sus principios transforman la práctica del periodismo en línea e incluso el concepto de Periodismo. Inicialmente, el concepto, el origen y los principios de la Web 2.0, a continuación, una breve descripción del inicio del periodismo en línea e los efectos de la Web 2.0 en el periodismo y en la comunicación en general. Las nuevas tecnologías exigen un nuevo modelo de negocio y comunicación, porque el público ya no es un consumidor pasivo de los medios de comunicación, sino un participante activo en la creación de contenido.Avanços tecnológicos alteram a comunicação e, conseqüentemente, afetam o campo do Jornalismo. Este artigo apresenta a Web 2.0 e como seus princípios estão transformando a prática do jornalismo on-line e até o conceito de Jornalismo. Inicialmente, apresenta-se o conceito, a origem e os princípios da Web 2.0, depois, uma breve descrição da primeira fase do jornalismo na Web e os efeitos da Web 2.0 no Jornalismo e na comunicação como um todo. As novas tecnologias impõem um novo modelo de negócio e de comunicação, uma vez que o público não é mais um consumidor passivo de mídia, mas um participante ativo na criação de conteúdo.ABEC2009-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfimage/pnghttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/30510.30962/ec.305E-Compós; Vol. 11 No. 3 (2008)E-Compós; Vol. 11 Núm. 3 (2008)E-Compós; v. 11 n. 3 (2008)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/305/309https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/305/1107Schmitt, ValdeniseOliveira, Leonardo Gomes deFialho, Francisco Antonio Pereirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-04-30T21:31:03Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/305Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-04-30T21:31:03E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism Periodismo 2.0: la cultura de la colaboración en el Periodismo Jornalismo 2.0: a cultura da colaboração no Jornalismo |
title |
Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism |
spellingShingle |
Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism Jornalismo Internet Web 2.0 Colaboração Participação |
title_short |
Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism |
title_full |
Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism |
title_fullStr |
Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism |
title_full_unstemmed |
Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism |
title_sort |
Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism |
dc.creator.none.fl_str_mv |
|
author |
|
author_facet |
Schmitt, Valdenise Oliveira, Leonardo Gomes de Fialho, Francisco Antonio Pereira |
author_role |
author |
author2 |
Schmitt, Valdenise Oliveira, Leonardo Gomes de Fialho, Francisco Antonio Pereira |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Schmitt, Valdenise Oliveira, Leonardo Gomes de Fialho, Francisco Antonio Pereira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Jornalismo Internet Web 2.0 Colaboração Participação |
topic |
Jornalismo Internet Web 2.0 Colaboração Participação |
description |
Technological advances change the communication and thus affect the field of Journalism. This article describes the Web 2.0 and how their principles are transforming the practice of online journalism and even the concept of Journalism. Initially, it presents the concept, origin and principles of the Web 2.0, after show some information of the beginning online journalism and describes the effects of Web 2.0 for Journalism and Communication as a whole. The new technologies require a new model of business and communication, since the public is no longer a passive consumer of media, but an active participant in creating content. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-03-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/305 10.30962/ec.305 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/305 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.305 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/305/309 https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/305/1107 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf image/png |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 11 No. 3 (2008) E-Compós; Vol. 11 Núm. 3 (2008) E-Compós; v. 11 n. 3 (2008) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045732581670912 |