Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal:
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Schmitt, Valdenise, Oliveira, Leonardo Gomes de, Fialho, Francisco Antonio Pereira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: E-Compós
Texto Completo: https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/305
Resumo: Technological advances change the communication and thus affect the field of Journalism. This article describes the Web 2.0 and how their principles are transforming the practice of online journalism and even the concept of Journalism. Initially, it presents the concept, origin and principles of the Web 2.0, after show some information of the beginning online journalism and describes the effects of Web 2.0 for Journalism and Communication as a whole. The new technologies require a new model of business and communication, since the public is no longer a passive consumer of media, but an active participant in creating content.
id ANPPC-1_cc63e6cbc9582c7150a87153f684fe4f
oai_identifier_str oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/305
network_acronym_str ANPPC-1
network_name_str E-Compós
repository_id_str
spelling Journalism 2.0: the collaborative culture in JournalismPeriodismo 2.0: la cultura de la colaboración en el PeriodismoJornalismo 2.0: a cultura da colaboração no JornalismoJornalismoInternetWeb 2.0ColaboraçãoParticipaçãoTechnological advances change the communication and thus affect the field of Journalism. This article describes the Web 2.0 and how their principles are transforming the practice of online journalism and even the concept of Journalism. Initially, it presents the concept, origin and principles of the Web 2.0, after show some information of the beginning online journalism and describes the effects of Web 2.0 for Journalism and Communication as a whole. The new technologies require a new model of business and communication, since the public is no longer a passive consumer of media, but an active participant in creating content.Avances tecnológicos cambian la comunicación y, por consiguiente, afectan el campo del Periodismo. Este artículo presenta la Web 2.0 y como sus principios transforman la práctica del periodismo en línea e incluso el concepto de Periodismo. Inicialmente, el concepto, el origen y los principios de la Web 2.0, a continuación, una breve descripción del inicio del periodismo en línea e los efectos de la Web 2.0 en el periodismo y en la comunicación en general. Las nuevas tecnologías exigen un nuevo modelo de negocio y comunicación, porque el público ya no es un consumidor pasivo de los medios de comunicación, sino un participante activo en la creación de contenido.Avanços tecnológicos alteram a comunicação e, conseqüentemente, afetam o campo do Jornalismo. Este artigo apresenta a Web 2.0 e como seus princípios estão transformando a prática do jornalismo on-line e até o conceito de Jornalismo. Inicialmente, apresenta-se o conceito, a origem e os princípios da Web 2.0, depois, uma breve descrição da primeira fase do jornalismo na Web e os efeitos da Web 2.0 no Jornalismo e na comunicação como um todo. As novas tecnologias impõem um novo modelo de negócio e de comunicação, uma vez que o público não é mais um consumidor passivo de mídia, mas um participante ativo na criação de conteúdo.ABEC2009-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfimage/pnghttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/30510.30962/ec.305E-Compós; Vol. 11 No. 3 (2008)E-Compós; Vol. 11 Núm. 3 (2008)E-Compós; v. 11 n. 3 (2008)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/305/309https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/305/1107Schmitt, ValdeniseOliveira, Leonardo Gomes deFialho, Francisco Antonio Pereirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-04-30T21:31:03Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/305Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-04-30T21:31:03E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism
Periodismo 2.0: la cultura de la colaboración en el Periodismo
Jornalismo 2.0: a cultura da colaboração no Jornalismo
title Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism
spellingShingle Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism

Jornalismo
Internet
Web 2.0
Colaboração
Participação
title_short Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism
title_full Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism
title_fullStr Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism
title_full_unstemmed Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism
title_sort Journalism 2.0: the collaborative culture in Journalism
dc.creator.none.fl_str_mv
author
author_facet
Schmitt, Valdenise
Oliveira, Leonardo Gomes de
Fialho, Francisco Antonio Pereira
author_role author
author2 Schmitt, Valdenise
Oliveira, Leonardo Gomes de
Fialho, Francisco Antonio Pereira
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Schmitt, Valdenise
Oliveira, Leonardo Gomes de
Fialho, Francisco Antonio Pereira
dc.subject.por.fl_str_mv Jornalismo
Internet
Web 2.0
Colaboração
Participação
topic Jornalismo
Internet
Web 2.0
Colaboração
Participação
description Technological advances change the communication and thus affect the field of Journalism. This article describes the Web 2.0 and how their principles are transforming the practice of online journalism and even the concept of Journalism. Initially, it presents the concept, origin and principles of the Web 2.0, after show some information of the beginning online journalism and describes the effects of Web 2.0 for Journalism and Communication as a whole. The new technologies require a new model of business and communication, since the public is no longer a passive consumer of media, but an active participant in creating content.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-03-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/305
10.30962/ec.305
url https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/305
identifier_str_mv 10.30962/ec.305
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/305/309
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/305/1107
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
image/png
dc.publisher.none.fl_str_mv ABEC
publisher.none.fl_str_mv ABEC
dc.source.none.fl_str_mv E-Compós; Vol. 11 No. 3 (2008)
E-Compós; Vol. 11 Núm. 3 (2008)
E-Compós; v. 11 n. 3 (2008)
1808-2599
reponame:E-Compós
instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron:ANPPC
instname_str Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron_str ANPPC
institution ANPPC
reponame_str E-Compós
collection E-Compós
repository.name.fl_str_mv E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
repository.mail.fl_str_mv revistaecompos@gmail.com
_version_ 1798045732581670912