As organizações na Internet: um estudo comparativo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Scroferneker, Cleusa Maria Andrade
Data de Publicação: 2005
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: E-Compós
Texto Completo: https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/59
Resumo: The use of the Internet by organizations has become a new possibility they now have to narrow their relationship with their diverse publics. In their sites th e organizations present themselves, become visible. They worry about the contents and the form of their pages which they assume must fit the different profiles of their publics. That means they are very much concerned with the placement of links, the positioning of logos, the appropriateness of their slogans, the selection of colors, the convenience of using animation, the use of photographs, the presence of propaganda, and the deployment of popup windows. Moreover, interactive services and the form they assume in this communicational context are highly relevant. The present text results from a research which investigated the visibility of the organizations' sites specially of homepages of businesses and universities, along the lines mentioned above.
id ANPPC-1_db57a18342b9b954f8ba091dc0e56681
oai_identifier_str oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/59
network_acronym_str ANPPC-1
network_name_str E-Compós
repository_id_str
spelling As organizações na Internet: um estudo comparativoInternetOrganizaçõesComunicação organizacionalThe use of the Internet by organizations has become a new possibility they now have to narrow their relationship with their diverse publics. In their sites th e organizations present themselves, become visible. They worry about the contents and the form of their pages which they assume must fit the different profiles of their publics. That means they are very much concerned with the placement of links, the positioning of logos, the appropriateness of their slogans, the selection of colors, the convenience of using animation, the use of photographs, the presence of propaganda, and the deployment of popup windows. Moreover, interactive services and the form they assume in this communicational context are highly relevant. The present text results from a research which investigated the visibility of the organizations' sites specially of homepages of businesses and universities, along the lines mentioned above.El uso de la Internet por las organizaciones pasó a representar la posibilidad de estrechamiento de relaciones con sus diversos públicos. En los SITES las organizaciones se presentan, se hacen visibles, se hacen conocidas. Se preocupan con su contenido, pero también con la forma como este es presentado, buscando atender a los diferentes perfiles de sus usuarios. La localización de los links, la posición de logomarca, la utilización de slogan, la selección de los colores, la existencia (o no) de animación, la presencia de fotos, propaganda, y ventanas pop-up, además de los servicios y las formas de interactividad puestas a disposición, asumem relevancia en ese medio de comunicación. El presente texto es el resultado de una pesquisa que analisó la ‘visibilidad’ organizacional en los sites, especificamente de las homepages de empresas y de universidades.A uso da Internet pelas organizações passou representar a possibilidade de estreitamente de relações com seus diversos públicos. Nos sites as organizações se apresentam, ser tornam ‘visíveis’, se dão a conhecer. Preocupam-se com o seu conteúdo, mas também com a forma como este é apresentado, buscando atender aos diferentes perfis de seus usuários. A localização dos links, a posição da logomarca, a utilização de slogan, a seleção das cores, a existência (ou não) de animação, a presença de fotos, propaganda, e janelas pop-up, e os serviços e as formas de interatividade disponibilizadas assumem relevância nesse meio de comunicação. O presente texto é o resultado de uma pesquisa que analisou a ‘visibilidade’ organizacional nos sites, especificamente das homepages de empresas e de universidades.ABEC2005-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/5910.30962/ec.59E-Compós; Vol. 4 (2005)E-Compós; Vol. 4 (2005)E-Compós; v. 4 (2005)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/59/59Scroferneker, Cleusa Maria Andradeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:31:16Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/59Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:31:16E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv As organizações na Internet: um estudo comparativo
title As organizações na Internet: um estudo comparativo
spellingShingle As organizações na Internet: um estudo comparativo
Scroferneker, Cleusa Maria Andrade
Internet
Organizações
Comunicação organizacional
title_short As organizações na Internet: um estudo comparativo
title_full As organizações na Internet: um estudo comparativo
title_fullStr As organizações na Internet: um estudo comparativo
title_full_unstemmed As organizações na Internet: um estudo comparativo
title_sort As organizações na Internet: um estudo comparativo
author Scroferneker, Cleusa Maria Andrade
author_facet Scroferneker, Cleusa Maria Andrade
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Scroferneker, Cleusa Maria Andrade
dc.subject.por.fl_str_mv Internet
Organizações
Comunicação organizacional
topic Internet
Organizações
Comunicação organizacional
description The use of the Internet by organizations has become a new possibility they now have to narrow their relationship with their diverse publics. In their sites th e organizations present themselves, become visible. They worry about the contents and the form of their pages which they assume must fit the different profiles of their publics. That means they are very much concerned with the placement of links, the positioning of logos, the appropriateness of their slogans, the selection of colors, the convenience of using animation, the use of photographs, the presence of propaganda, and the deployment of popup windows. Moreover, interactive services and the form they assume in this communicational context are highly relevant. The present text results from a research which investigated the visibility of the organizations' sites specially of homepages of businesses and universities, along the lines mentioned above.
publishDate 2005
dc.date.none.fl_str_mv 2005-06-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/59
10.30962/ec.59
url https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/59
identifier_str_mv 10.30962/ec.59
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/59/59
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ABEC
publisher.none.fl_str_mv ABEC
dc.source.none.fl_str_mv E-Compós; Vol. 4 (2005)
E-Compós; Vol. 4 (2005)
E-Compós; v. 4 (2005)
1808-2599
reponame:E-Compós
instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron:ANPPC
instname_str Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron_str ANPPC
institution ANPPC
reponame_str E-Compós
collection E-Compós
repository.name.fl_str_mv E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
repository.mail.fl_str_mv revistaecompos@gmail.com
_version_ 1798045731209084928