As organizações na Internet: um estudo comparativo
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/59 |
Resumo: | The use of the Internet by organizations has become a new possibility they now have to narrow their relationship with their diverse publics. In their sites th e organizations present themselves, become visible. They worry about the contents and the form of their pages which they assume must fit the different profiles of their publics. That means they are very much concerned with the placement of links, the positioning of logos, the appropriateness of their slogans, the selection of colors, the convenience of using animation, the use of photographs, the presence of propaganda, and the deployment of popup windows. Moreover, interactive services and the form they assume in this communicational context are highly relevant. The present text results from a research which investigated the visibility of the organizations' sites specially of homepages of businesses and universities, along the lines mentioned above. |
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As organizações na Internet: um estudo comparativoInternetOrganizaçõesComunicação organizacionalThe use of the Internet by organizations has become a new possibility they now have to narrow their relationship with their diverse publics. In their sites th e organizations present themselves, become visible. They worry about the contents and the form of their pages which they assume must fit the different profiles of their publics. That means they are very much concerned with the placement of links, the positioning of logos, the appropriateness of their slogans, the selection of colors, the convenience of using animation, the use of photographs, the presence of propaganda, and the deployment of popup windows. Moreover, interactive services and the form they assume in this communicational context are highly relevant. The present text results from a research which investigated the visibility of the organizations' sites specially of homepages of businesses and universities, along the lines mentioned above.El uso de la Internet por las organizaciones pasó a representar la posibilidad de estrechamiento de relaciones con sus diversos públicos. En los SITES las organizaciones se presentan, se hacen visibles, se hacen conocidas. Se preocupan con su contenido, pero también con la forma como este es presentado, buscando atender a los diferentes perfiles de sus usuarios. La localización de los links, la posición de logomarca, la utilización de slogan, la selección de los colores, la existencia (o no) de animación, la presencia de fotos, propaganda, y ventanas pop-up, además de los servicios y las formas de interactividad puestas a disposición, asumem relevancia en ese medio de comunicación. El presente texto es el resultado de una pesquisa que analisó la ‘visibilidad’ organizacional en los sites, especificamente de las homepages de empresas y de universidades.A uso da Internet pelas organizações passou representar a possibilidade de estreitamente de relações com seus diversos públicos. Nos sites as organizações se apresentam, ser tornam ‘visíveis’, se dão a conhecer. Preocupam-se com o seu conteúdo, mas também com a forma como este é apresentado, buscando atender aos diferentes perfis de seus usuários. A localização dos links, a posição da logomarca, a utilização de slogan, a seleção das cores, a existência (ou não) de animação, a presença de fotos, propaganda, e janelas pop-up, e os serviços e as formas de interatividade disponibilizadas assumem relevância nesse meio de comunicação. O presente texto é o resultado de uma pesquisa que analisou a ‘visibilidade’ organizacional nos sites, especificamente das homepages de empresas e de universidades.ABEC2005-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/5910.30962/ec.59E-Compós; Vol. 4 (2005)E-Compós; Vol. 4 (2005)E-Compós; v. 4 (2005)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/59/59Scroferneker, Cleusa Maria Andradeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:31:16Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/59Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:31:16E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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