Cultural jamming: activism, media and art

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Assis-Lima, Marcus Antônio
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: E-Compós
Texto Completo: https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1031
Resumo: This article discusses a genre of activism in new media, the cultural jamming, setting out the main features of this practice of activism. We seek also to show how the cultural jamming is not restricted to a critique of consumerism or reworkings of advertising, but as it has also been used in the art field, especially at the interface of the politics and popular culture.
id ANPPC-1_e77879d026280b2e69c387335cb2ab76
oai_identifier_str oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/1031
network_acronym_str ANPPC-1
network_name_str E-Compós
repository_id_str
spelling Cultural jamming: activism, media and artInterferencia Cultural: el activismo, los medios de comunicación y el arteInterferência cultural: ativismo, mídia e arteAtivismo. Novas mídias. Interferência cultural. Artivismo.This article discusses a genre of activism in new media, the cultural jamming, setting out the main features of this practice of activism. We seek also to show how the cultural jamming is not restricted to a critique of consumerism or reworkings of advertising, but as it has also been used in the art field, especially at the interface of the politics and popular culture.Este artículo aborda un género del activismo en los nuevos medios, las interferencias culturales, exponiendo las principales características de esta práctica del activismo. Buscamos también muestrear cómo la interferencia cultural no se limita a una crítica del consumismo o reelaboraciones de la publicidad, pero, que también se ha utilizado en el campo del arte, especialmente en la interfaz de esta con la política y la cultura popular.Este artigo procura discutir um gênero de ativismo nas novas mídias, a interferência cultural, estabelecendo as principais características dessa prática de ativismo. Procuramos, ainda, apontar como a interferência cultural não se restringe à crítica ao consumismo ou reelaborações da publicidade, mas como ela vem sendo utilizada também no campo da arte, especialmente na interface dessa coma política e a cultura popular.ABEC2014-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/103110.30962/ec.1031E-Compós; Vol. 17 No. 1 (2014)E-Compós; Vol. 17 Núm. 1 (2014)E-Compós; v. 17 n. 1 (2014)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1031/750Assis-Lima, Marcus Antônioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-11-06T15:25:12Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/1031Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2023-11-06T15:25:12E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Cultural jamming: activism, media and art
Interferencia Cultural: el activismo, los medios de comunicación y el arte
Interferência cultural: ativismo, mídia e arte
title Cultural jamming: activism, media and art
spellingShingle Cultural jamming: activism, media and art
Assis-Lima, Marcus Antônio
Ativismo. Novas mídias. Interferência cultural. Artivismo.
title_short Cultural jamming: activism, media and art
title_full Cultural jamming: activism, media and art
title_fullStr Cultural jamming: activism, media and art
title_full_unstemmed Cultural jamming: activism, media and art
title_sort Cultural jamming: activism, media and art
author Assis-Lima, Marcus Antônio
author_facet Assis-Lima, Marcus Antônio
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Assis-Lima, Marcus Antônio
dc.subject.por.fl_str_mv Ativismo. Novas mídias. Interferência cultural. Artivismo.
topic Ativismo. Novas mídias. Interferência cultural. Artivismo.
description This article discusses a genre of activism in new media, the cultural jamming, setting out the main features of this practice of activism. We seek also to show how the cultural jamming is not restricted to a critique of consumerism or reworkings of advertising, but as it has also been used in the art field, especially at the interface of the politics and popular culture.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-08-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1031
10.30962/ec.1031
url https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1031
identifier_str_mv 10.30962/ec.1031
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1031/750
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ABEC
publisher.none.fl_str_mv ABEC
dc.source.none.fl_str_mv E-Compós; Vol. 17 No. 1 (2014)
E-Compós; Vol. 17 Núm. 1 (2014)
E-Compós; v. 17 n. 1 (2014)
1808-2599
reponame:E-Compós
instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron:ANPPC
instname_str Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron_str ANPPC
institution ANPPC
reponame_str E-Compós
collection E-Compós
repository.name.fl_str_mv E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
repository.mail.fl_str_mv revistaecompos@gmail.com
_version_ 1798045729816576000