Cultural jamming: activism, media and art
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1031 |
Resumo: | This article discusses a genre of activism in new media, the cultural jamming, setting out the main features of this practice of activism. We seek also to show how the cultural jamming is not restricted to a critique of consumerism or reworkings of advertising, but as it has also been used in the art field, especially at the interface of the politics and popular culture. |
id |
ANPPC-1_e77879d026280b2e69c387335cb2ab76 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/1031 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
Cultural jamming: activism, media and artInterferencia Cultural: el activismo, los medios de comunicación y el arteInterferência cultural: ativismo, mídia e arteAtivismo. Novas mídias. Interferência cultural. Artivismo.This article discusses a genre of activism in new media, the cultural jamming, setting out the main features of this practice of activism. We seek also to show how the cultural jamming is not restricted to a critique of consumerism or reworkings of advertising, but as it has also been used in the art field, especially at the interface of the politics and popular culture.Este artículo aborda un género del activismo en los nuevos medios, las interferencias culturales, exponiendo las principales características de esta práctica del activismo. Buscamos también muestrear cómo la interferencia cultural no se limita a una crítica del consumismo o reelaboraciones de la publicidad, pero, que también se ha utilizado en el campo del arte, especialmente en la interfaz de esta con la política y la cultura popular.Este artigo procura discutir um gênero de ativismo nas novas mídias, a interferência cultural, estabelecendo as principais características dessa prática de ativismo. Procuramos, ainda, apontar como a interferência cultural não se restringe à crítica ao consumismo ou reelaborações da publicidade, mas como ela vem sendo utilizada também no campo da arte, especialmente na interface dessa coma política e a cultura popular.ABEC2014-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/103110.30962/ec.1031E-Compós; Vol. 17 No. 1 (2014)E-Compós; Vol. 17 Núm. 1 (2014)E-Compós; v. 17 n. 1 (2014)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1031/750Assis-Lima, Marcus Antônioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-11-06T15:25:12Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/1031Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2023-11-06T15:25:12E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Cultural jamming: activism, media and art Interferencia Cultural: el activismo, los medios de comunicación y el arte Interferência cultural: ativismo, mídia e arte |
title |
Cultural jamming: activism, media and art |
spellingShingle |
Cultural jamming: activism, media and art Assis-Lima, Marcus Antônio Ativismo. Novas mídias. Interferência cultural. Artivismo. |
title_short |
Cultural jamming: activism, media and art |
title_full |
Cultural jamming: activism, media and art |
title_fullStr |
Cultural jamming: activism, media and art |
title_full_unstemmed |
Cultural jamming: activism, media and art |
title_sort |
Cultural jamming: activism, media and art |
author |
Assis-Lima, Marcus Antônio |
author_facet |
Assis-Lima, Marcus Antônio |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Assis-Lima, Marcus Antônio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ativismo. Novas mídias. Interferência cultural. Artivismo. |
topic |
Ativismo. Novas mídias. Interferência cultural. Artivismo. |
description |
This article discusses a genre of activism in new media, the cultural jamming, setting out the main features of this practice of activism. We seek also to show how the cultural jamming is not restricted to a critique of consumerism or reworkings of advertising, but as it has also been used in the art field, especially at the interface of the politics and popular culture. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1031 10.30962/ec.1031 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1031 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.1031 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1031/750 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 17 No. 1 (2014) E-Compós; Vol. 17 Núm. 1 (2014) E-Compós; v. 17 n. 1 (2014) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045729816576000 |