O desafio teórico-metodológico nas pesquisas de recepção
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/42 |
Resumo: | This article has aims to present and to debate the theoritical and methodological proposal applied in reception research carried out, between 2002-2004, in two big companies in the São Paulo city. This reception research combined quantitative and qualitative methods and studied the reception of the communication having the world of the work as mediation place. The article clarifies the theoretical presuppositions of the research and searchs to demonstrate as the combination of methods takes care of the complexity of the comunicacional process. Moreover, it argues the importance of extending the reception analysis beyond of one or another specific cultural product and considering the study of the comunicacional process from receptor point of view (perspective). |
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O desafio teórico-metodológico nas pesquisas de recepçãoEstudo de recepçãoMetodologiaMundo do trabalhoThis article has aims to present and to debate the theoritical and methodological proposal applied in reception research carried out, between 2002-2004, in two big companies in the São Paulo city. This reception research combined quantitative and qualitative methods and studied the reception of the communication having the world of the work as mediation place. The article clarifies the theoretical presuppositions of the research and searchs to demonstrate as the combination of methods takes care of the complexity of the comunicacional process. Moreover, it argues the importance of extending the reception analysis beyond of one or another specific cultural product and considering the study of the comunicacional process from receptor point of view (perspective).Este artículo tiene el objetivo de presentar y discutir la propuesta teorico- metodologica adoptada en pesquisa efectuada, entre 2002-2004, en dos grandes empresas de la capítal de São Paulo. Esta pesquisa de recepción ha combinado métodos cuantitativos y cualitativos y estudió la recepción de la comunicación teniendo como lugar de mediación el mundo del trabajo. El artículo esclarece cuáles las presuposiciónones teóricas de la investigación y busca demonstrar como la combinación de métodos atiende a la complejidad del proceso comunicacional. O sea, discute la importancia de ampliarse la análisis de la recepción para además del un u otro producto cultural específico, es necesario el estudio del proceso comunicacional a partir del punto de vista de lo receptor.Este artigo tem o objetivo de apresentar e discutir a proposta teórico-metodológica adotada na pesquisa de recepção realizada, entre 2002-2004, em duas grandes empresas da Capital paulista. Essa pesquisa de recepção combinou métodos quantitativos e qualitativos e estudou a recepção da comunicação tendo como lugar de mediação o mundo do trabalho. O artigo esclarece quais os pressupostos teóricos da pesquisa e busca demonstrar como a combinação de métodos atende à complexidade do processo comunicacional. Ou seja, discute a importância de se ampliar a análise da recepção para além de um ou de outro produto cultural específico, e se considerar o estudo do processo comunicacional a partir do ponto de vista do receptor.ABEC2005-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/4210.30962/ec.42E-Compós; Vol. 3 (2005)E-Compós; Vol. 3 (2005)E-Compós; v. 3 (2005)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/42/42Fígaro, Roseliinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:31:27Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/42Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:31:27E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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