Mediatic vertigo in huge music events

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Contrera, Malena Segura
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Moro, Marcela
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: E-Compós
Texto Completo: https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/221
Resumo: This article proposes a reflection on the broad media ostentation which causes vertigo in huge music events. This media ostentation prompts a profusion of fragmented visual and audio images in constant and intense movement which characterizes the environment of this kind of event. It also tries to better understand the nature of such big events, peculiar in urban cultures, as well as the enormous appeal they have among young audiences that look for large concentration of people and also an excess of such social situations.
id ANPPC-1_f9fdfe2287aa51f87fe238040934163b
oai_identifier_str oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/221
network_acronym_str ANPPC-1
network_name_str E-Compós
repository_id_str
spelling Mediatic vertigo in huge music eventsEl vértigo mediático en los megaeventos musicalesVertigem mediática nos megaeventos musicaisprocessos mediáticosmegaeventos musicaisvertigemcultura juvenilThis article proposes a reflection on the broad media ostentation which causes vertigo in huge music events. This media ostentation prompts a profusion of fragmented visual and audio images in constant and intense movement which characterizes the environment of this kind of event. It also tries to better understand the nature of such big events, peculiar in urban cultures, as well as the enormous appeal they have among young audiences that look for large concentration of people and also an excess of such social situations.El artículo plantea una reflexión acerca de la presencia del amplio aparato mediático que genera el vértigo presente en los “megaeventos” musicales. Este aparato mediático promociona una profusión de imágenes visuales y auditivas fragmentadas y en constante e intenso movimiento, caracterizando el ambiente propio de los megaeventos. El texto se ocupa de comprender mejor la naturaleza "mega" de estos eventos propios de la cultura urbana, así como la gran seducción que ese carácter superlativo ejerce sobre el público juvenil que busca exactamente esa concentración masiva de personas en un mismo espacio y los excesos característicos de esa situación social.O artigo propõe uma reflexão sobre a presença do amplo aparato mediático que promove a vertigem presente nos megaeventos musicais. Esse aparato mediático gera uma profusão de imagens visuais e auditivas fragmentadas e em constante e intenso movimento, caracterizando uma ambiência própria dos megaeventos. O texto se ocupa de compreender melhor a natureza “mega” desses eventos próprios da cultura urbana, bem como a enorme sedução que esse caráter superlativo exerce no público jovem que vai à busca exatamente dessa concentração massiva de pessoas em um mesmo espaço e dos excessos característicos dessa situação social.ABEC2008-12-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/22110.30962/ec.221E-Compós; Vol. 11 No. 1 (2008)E-Compós; Vol. 11 Núm. 1 (2008)E-Compós; v. 11 n. 1 (2008)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/221/262Contrera, Malena SeguraMoro, Marcelainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:29:39Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/221Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:29:39E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Mediatic vertigo in huge music events
El vértigo mediático en los megaeventos musicales
Vertigem mediática nos megaeventos musicais
title Mediatic vertigo in huge music events
spellingShingle Mediatic vertigo in huge music events
Contrera, Malena Segura
processos mediáticos
megaeventos musicais
vertigem
cultura juvenil
title_short Mediatic vertigo in huge music events
title_full Mediatic vertigo in huge music events
title_fullStr Mediatic vertigo in huge music events
title_full_unstemmed Mediatic vertigo in huge music events
title_sort Mediatic vertigo in huge music events
author Contrera, Malena Segura
author_facet Contrera, Malena Segura
Moro, Marcela
author_role author
author2 Moro, Marcela
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Contrera, Malena Segura
Moro, Marcela
dc.subject.por.fl_str_mv processos mediáticos
megaeventos musicais
vertigem
cultura juvenil
topic processos mediáticos
megaeventos musicais
vertigem
cultura juvenil
description This article proposes a reflection on the broad media ostentation which causes vertigo in huge music events. This media ostentation prompts a profusion of fragmented visual and audio images in constant and intense movement which characterizes the environment of this kind of event. It also tries to better understand the nature of such big events, peculiar in urban cultures, as well as the enormous appeal they have among young audiences that look for large concentration of people and also an excess of such social situations.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-12-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/221
10.30962/ec.221
url https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/221
identifier_str_mv 10.30962/ec.221
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/221/262
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ABEC
publisher.none.fl_str_mv ABEC
dc.source.none.fl_str_mv E-Compós; Vol. 11 No. 1 (2008)
E-Compós; Vol. 11 Núm. 1 (2008)
E-Compós; v. 11 n. 1 (2008)
1808-2599
reponame:E-Compós
instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron:ANPPC
instname_str Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron_str ANPPC
institution ANPPC
reponame_str E-Compós
collection E-Compós
repository.name.fl_str_mv E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
repository.mail.fl_str_mv revistaecompos@gmail.com
_version_ 1798045732519804928