Mediatic vertigo in huge music events
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/221 |
Resumo: | This article proposes a reflection on the broad media ostentation which causes vertigo in huge music events. This media ostentation prompts a profusion of fragmented visual and audio images in constant and intense movement which characterizes the environment of this kind of event. It also tries to better understand the nature of such big events, peculiar in urban cultures, as well as the enormous appeal they have among young audiences that look for large concentration of people and also an excess of such social situations. |
id |
ANPPC-1_f9fdfe2287aa51f87fe238040934163b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/221 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
Mediatic vertigo in huge music eventsEl vértigo mediático en los megaeventos musicalesVertigem mediática nos megaeventos musicaisprocessos mediáticosmegaeventos musicaisvertigemcultura juvenilThis article proposes a reflection on the broad media ostentation which causes vertigo in huge music events. This media ostentation prompts a profusion of fragmented visual and audio images in constant and intense movement which characterizes the environment of this kind of event. It also tries to better understand the nature of such big events, peculiar in urban cultures, as well as the enormous appeal they have among young audiences that look for large concentration of people and also an excess of such social situations.El artículo plantea una reflexión acerca de la presencia del amplio aparato mediático que genera el vértigo presente en los “megaeventos” musicales. Este aparato mediático promociona una profusión de imágenes visuales y auditivas fragmentadas y en constante e intenso movimiento, caracterizando el ambiente propio de los megaeventos. El texto se ocupa de comprender mejor la naturaleza "mega" de estos eventos propios de la cultura urbana, así como la gran seducción que ese carácter superlativo ejerce sobre el público juvenil que busca exactamente esa concentración masiva de personas en un mismo espacio y los excesos característicos de esa situación social.O artigo propõe uma reflexão sobre a presença do amplo aparato mediático que promove a vertigem presente nos megaeventos musicais. Esse aparato mediático gera uma profusão de imagens visuais e auditivas fragmentadas e em constante e intenso movimento, caracterizando uma ambiência própria dos megaeventos. O texto se ocupa de compreender melhor a natureza “mega” desses eventos próprios da cultura urbana, bem como a enorme sedução que esse caráter superlativo exerce no público jovem que vai à busca exatamente dessa concentração massiva de pessoas em um mesmo espaço e dos excessos característicos dessa situação social.ABEC2008-12-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/22110.30962/ec.221E-Compós; Vol. 11 No. 1 (2008)E-Compós; Vol. 11 Núm. 1 (2008)E-Compós; v. 11 n. 1 (2008)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/221/262Contrera, Malena SeguraMoro, Marcelainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:29:39Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/221Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:29:39E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Mediatic vertigo in huge music events El vértigo mediático en los megaeventos musicales Vertigem mediática nos megaeventos musicais |
title |
Mediatic vertigo in huge music events |
spellingShingle |
Mediatic vertigo in huge music events Contrera, Malena Segura processos mediáticos megaeventos musicais vertigem cultura juvenil |
title_short |
Mediatic vertigo in huge music events |
title_full |
Mediatic vertigo in huge music events |
title_fullStr |
Mediatic vertigo in huge music events |
title_full_unstemmed |
Mediatic vertigo in huge music events |
title_sort |
Mediatic vertigo in huge music events |
author |
Contrera, Malena Segura |
author_facet |
Contrera, Malena Segura Moro, Marcela |
author_role |
author |
author2 |
Moro, Marcela |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Contrera, Malena Segura Moro, Marcela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
processos mediáticos megaeventos musicais vertigem cultura juvenil |
topic |
processos mediáticos megaeventos musicais vertigem cultura juvenil |
description |
This article proposes a reflection on the broad media ostentation which causes vertigo in huge music events. This media ostentation prompts a profusion of fragmented visual and audio images in constant and intense movement which characterizes the environment of this kind of event. It also tries to better understand the nature of such big events, peculiar in urban cultures, as well as the enormous appeal they have among young audiences that look for large concentration of people and also an excess of such social situations. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-12-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/221 10.30962/ec.221 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/221 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.221 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/221/262 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 11 No. 1 (2008) E-Compós; Vol. 11 Núm. 1 (2008) E-Compós; v. 11 n. 1 (2008) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045732519804928 |