Motivations, image dimensions and affective qualities of places: the choice of place and photos in tourism and leisure travels
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
Texto Completo: | https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/865 |
Resumo: | Tourism is dependent on aspects that motivate people to travel and what they expect to receive. This study aimed to explore the dimensions of the images and affective qualities of places in tourism and leisure travel photos. Aimed also to identify the motivations that influence the choice of tourist destination. We conducted two studies. The first was a survey wtih 232 people who made tourism or leisure travel in the last three years. The second stage of the research, was performed by application of 12 interviews with leisure or tourism travel consumers. The results show that the affective image, the atmosphere and leisure are the most determinant dimensions in the choice of destination. It was also found that feelings of respondents in relation to your photo turn to the affective and emotional field. |
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Motivations, image dimensions and affective qualities of places: the choice of place and photos in tourism and leisure travelsMotivación, dimensiones de la imagen y cualidades afectivos de los luga-res: la elección de destino y fotos de viajes en turismo y ocioMotivações, dimensões da imagem e qualidades afetivas dos lugares: a escolha do destino e as fotos em viagens de turismo e lazerPhoto-elicitation. Marketing. Tourism.Foto-obtención. Marketing. Turismo.Foto-elicitação. Marketing. Turismo.Tourism is dependent on aspects that motivate people to travel and what they expect to receive. This study aimed to explore the dimensions of the images and affective qualities of places in tourism and leisure travel photos. Aimed also to identify the motivations that influence the choice of tourist destination. We conducted two studies. The first was a survey wtih 232 people who made tourism or leisure travel in the last three years. The second stage of the research, was performed by application of 12 interviews with leisure or tourism travel consumers. The results show that the affective image, the atmosphere and leisure are the most determinant dimensions in the choice of destination. It was also found that feelings of respondents in relation to your photo turn to the affective and emotional field.El turismo depende de aspectos que motivan la gente a viajar y lo que esperan recibir a cambio. Este estudio tuvo como objetivo explorar las dimensiones de las imágenes y cualidades afectivas de los lugares de turismo y ocio fotos de viajes. Dirigido también a identificar las motivaciones que influyen en la elección del destino turístico. Para cumplir con el objetivo, llevamos a cabo dos encuestas. La primera, de carácter descriptivo quantitivo y fue puesto en práctica a través de una survey realizada a 232 personas que hicieron del turismo o los viajes de placer en los últimos tres años. La segunda etapa de la investigación, cualitativo y confirmatorio, se realizó mediante la aplicación de 12 entrevistas con los consumidores de viajes de ocio / turismo. Los resultados muestran que la imagen afectiva, la atmósfera y el ocio son las dimensiones más determinantes en la elección del destino. También se encontró que los sentimientos de los encuestados en relación con su foto, vuelven al campo afectivo y emocional.O turismo é dependente de aspectos que motivam as pessoas a viajarem e do que elas esperam receber em troca. A imagem representa o caminho que os destinos tomam para se posicionar e atingir um grau suficiente de reconhecimento (Di Marino, 2014). Este estudo objetivou explorar as dimensões das imagens e as qualidades afetivas dos lugares em fotos de viagens de turismo e lazer. Objetivou ainda, identificar as motivações que influenciam a escolha do destino turístico. Para atender ao objetivo, foram conduzidas duas pesquisas. A primeira, de caráter quantitativo e descritivo foi operacionalizada por meio de uma survey com 232 pessoas que fizeram viagens de turismo ou lazer nos últimos três anos. A segunda etapa da pesquisa, de caráter qualitativo e confirmatório, foi realizada por meio de aplicação de 12 entrevistas com consumidores de viagens de lazer/turismo. Os resultados mostram que a imagem afetiva, a atmosfera e o lazer são as dimensões mais determinantes na escolha do destino turístico. Verificou-se ainda que os sentimentos dos respondentes em relação à sua foto, voltam-se ao campo afetivo e emocional.Anptur2015-12-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresmultimétodos - qualitativo e quantitativoapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/86510.7784/rbtur.v9i3.865Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 9 No. 3 (2015): September/December; 442-458Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 9 Núm. 3 (2015): Septiembre/Diciembre; 442-458Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 9 n. 3 (2015): setembro/dezembro; 442-4581982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/865/685Copyright (c) 2015 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessScherer, Flavia LucianeHahn, Ivanete SchneiderStein, Liliam CristineBarpp, Denise Bolzan2020-06-01T22:19:16Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/865Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-01T22:19:16Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false |
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