Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
DOI: | 10.7784/rbtur.v3i3.206 |
Texto Completo: | https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/206 |
Resumo: | This study aims to measure the influence of Brazilian tourism product’s characteristics on the inbound tourist’s perceived value and the intention to return. An empirical study was carried out using a large database contents on international tourism behavior. The logit binomial model was used for estimation. As a result it was found that some of the most relevant characteristics of Brazilian tourism product are hospitality, accommodation, nightlife, public safety and tour guides. Among the least significant aspects are public transport, highways, communication system and tourist signage. |
id |
ANPPGT-1_24378dd96aaae4d57fc900ff77948bbf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/206 |
network_acronym_str |
ANPPGT-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
spelling |
Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourismDeterminantes de la percepción de valor y de la intención de regreso en el turismo receptivo brasileñoDeterminantes do valor percebido e da intenção de retorno no turismo receptor brasileiroPerceived value. Repurchase intention. Tourism demand. Inbound tourism. Tourism in Brazil.Turismo receptor. Percepción de valor. Intención de regreso. Demanda turística. Turismo en Brasil.Turismo receptor. Valor percebido. Intenção de retorno. Demanda turística. Turismo no Brasil.This study aims to measure the influence of Brazilian tourism product’s characteristics on the inbound tourist’s perceived value and the intention to return. An empirical study was carried out using a large database contents on international tourism behavior. The logit binomial model was used for estimation. As a result it was found that some of the most relevant characteristics of Brazilian tourism product are hospitality, accommodation, nightlife, public safety and tour guides. Among the least significant aspects are public transport, highways, communication system and tourist signage.Este estudio tiene como objetivo medir la influencia de las características del producto turístico brasileño sobre la percepción de valor y la intención de regreso de los turistas internacionales que visitan el país. Para ello se realizó un estudio empírico tomando como base un importante banco de datos que está dentro de un proyecto de caracterización del turismo internacional. Para testar las relaciones entre las variables explicativas y las explicadas se utlizó el modelo de elección discreta logit binomial. Los resultados estimados muestran que algunos de los aspectos más relavantes para el caso son: hospitalidad, hospedaje, diversión nocturna, seguridad pública y guías de turismo. Entre os aspectos menos relevantes se citan el transporte público, las rutas, los sistemas de comunicación y la señalización turística.O presente estudo objetiva mensurar a influência das características do produto turístico brasileiro sobre o valor percebido e a intenção de retorno dos turistas internacionais que visitam o país. Para tanto, foi realizado um estudo empírico baseado em um banco de dados de grande porte dentro de um projeto de caracterização do turismo internacional. O teste das relações entre variáveis explicativas e explicadas utilizou o modelo de escolha discreta logit binomial. Os resultados estimados apontam que alguns dos aspectos mais relevantes no caso brasileiro são hospitalidade, hospedagem, diversão noturna, segurança pública e guias de turismo. Dentre os aspectos menos relevantes estão transporte público, rodovias, sistemas de comunicação e sinalização turística.Anptur2009-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresModelagem econométricaapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/20610.7784/rbtur.v3i3.206Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 3 No. 3 (2009): September/DecemberRevista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 3 Núm. 3 (2009): Septiembre/DiciembreRevista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 3 n. 3 (2009): setembro/dezembro1982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/206/269Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Glauber Eduardo de OliveiraVassallo, Moisés DinizRabahy, Wilson Abrahão2020-06-02T01:23:43Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/206Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-02T01:23:43Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism Determinantes de la percepción de valor y de la intención de regreso en el turismo receptivo brasileño Determinantes do valor percebido e da intenção de retorno no turismo receptor brasileiro |
title |
Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism |
spellingShingle |
Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism Santos, Glauber Eduardo de Oliveira Perceived value. Repurchase intention. Tourism demand. Inbound tourism. Tourism in Brazil. Turismo receptor. Percepción de valor. Intención de regreso. Demanda turística. Turismo en Brasil. Turismo receptor. Valor percebido. Intenção de retorno. Demanda turística. Turismo no Brasil. Santos, Glauber Eduardo de Oliveira Perceived value. Repurchase intention. Tourism demand. Inbound tourism. Tourism in Brazil. Turismo receptor. Percepción de valor. Intención de regreso. Demanda turística. Turismo en Brasil. Turismo receptor. Valor percebido. Intenção de retorno. Demanda turística. Turismo no Brasil. |
title_short |
Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism |
title_full |
Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism |
title_fullStr |
Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism |
title_full_unstemmed |
Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism |
title_sort |
Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism |
author |
Santos, Glauber Eduardo de Oliveira |
author_facet |
Santos, Glauber Eduardo de Oliveira Santos, Glauber Eduardo de Oliveira Vassallo, Moisés Diniz Rabahy, Wilson Abrahão Vassallo, Moisés Diniz Rabahy, Wilson Abrahão |
author_role |
author |
author2 |
Vassallo, Moisés Diniz Rabahy, Wilson Abrahão |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Glauber Eduardo de Oliveira Vassallo, Moisés Diniz Rabahy, Wilson Abrahão |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Perceived value. Repurchase intention. Tourism demand. Inbound tourism. Tourism in Brazil. Turismo receptor. Percepción de valor. Intención de regreso. Demanda turística. Turismo en Brasil. Turismo receptor. Valor percebido. Intenção de retorno. Demanda turística. Turismo no Brasil. |
topic |
Perceived value. Repurchase intention. Tourism demand. Inbound tourism. Tourism in Brazil. Turismo receptor. Percepción de valor. Intención de regreso. Demanda turística. Turismo en Brasil. Turismo receptor. Valor percebido. Intenção de retorno. Demanda turística. Turismo no Brasil. |
description |
This study aims to measure the influence of Brazilian tourism product’s characteristics on the inbound tourist’s perceived value and the intention to return. An empirical study was carried out using a large database contents on international tourism behavior. The logit binomial model was used for estimation. As a result it was found that some of the most relevant characteristics of Brazilian tourism product are hospitality, accommodation, nightlife, public safety and tour guides. Among the least significant aspects are public transport, highways, communication system and tourist signage. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-12-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer reviewed Evaluado por pares Avaliado por pares Modelagem econométrica |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/206 10.7784/rbtur.v3i3.206 |
url |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/206 |
identifier_str_mv |
10.7784/rbtur.v3i3.206 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/206/269 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Anptur |
publisher.none.fl_str_mv |
Anptur |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 3 No. 3 (2009): September/December Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 3 Núm. 3 (2009): Septiembre/Diciembre Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 3 n. 3 (2009): setembro/dezembro 1982-6125 reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo instname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) instacron:ANPPGT |
instname_str |
Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) |
instacron_str |
ANPPGT |
institution |
ANPPGT |
reponame_str |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
collection |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br |
_version_ |
1822178941545218048 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.7784/rbtur.v3i3.206 |