Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Glauber Eduardo de Oliveira
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Vassallo, Moisés Diniz, Rabahy, Wilson Abrahão
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
Texto Completo: https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/206
Resumo: This study aims to measure the influence of Brazilian tourism product’s characteristics on the inbound tourist’s perceived value and the intention to return. An empirical study was carried out using a large database contents on international tourism behavior. The logit binomial model was used for estimation. As a result it was found that some of the most relevant characteristics of Brazilian tourism product are hospitality, accommodation, nightlife, public safety and tour guides. Among the least significant aspects are public transport, highways, communication system and tourist signage.
id ANPPGT-1_24378dd96aaae4d57fc900ff77948bbf
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/206
network_acronym_str ANPPGT-1
network_name_str Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
repository_id_str
spelling Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourismDeterminantes de la percepción de valor y de la intención de regreso en el turismo receptivo brasileñoDeterminantes do valor percebido e da intenção de retorno no turismo receptor brasileiroPerceived value. Repurchase intention. Tourism demand. Inbound tourism. Tourism in Brazil.Turismo receptor. Percepción de valor. Intención de regreso. Demanda turística. Turismo en Brasil.Turismo receptor. Valor percebido. Intenção de retorno. Demanda turística. Turismo no Brasil.This study aims to measure the influence of Brazilian tourism product’s characteristics on the inbound tourist’s perceived value and the intention to return. An empirical study was carried out using a large database contents on international tourism behavior. The logit binomial model was used for estimation. As a result it was found that some of the most relevant characteristics of Brazilian tourism product are hospitality, accommodation, nightlife, public safety and tour guides. Among the least significant aspects are public transport, highways, communication system and tourist signage.Este estudio tiene como objetivo medir la influencia de las características del producto turístico brasileño sobre la percepción de valor y la intención de regreso de los turistas internacionales que visitan el país. Para ello se realizó un estudio empírico tomando como base un importante banco de datos que está dentro de un proyecto de caracterización del turismo internacional. Para testar las relaciones entre las variables explicativas y las explicadas se utlizó el modelo de elección discreta logit binomial. Los resultados estimados muestran que algunos de los aspectos más relavantes para el caso son: hospitalidad, hospedaje, diversión nocturna, seguridad pública y guías de turismo. Entre os aspectos menos relevantes se citan el transporte público, las rutas, los sistemas de comunicación y la señalización turística.O presente estudo objetiva mensurar a influência das características do produto turístico brasileiro sobre o valor percebido e a intenção de retorno dos turistas internacionais que visitam o país. Para tanto, foi realizado um estudo empírico baseado em um banco de dados de grande porte dentro de um projeto de caracterização do turismo internacional. O teste das relações entre variáveis explicativas e explicadas utilizou o modelo de escolha discreta logit binomial. Os resultados estimados apontam que alguns dos aspectos mais relevantes no caso brasileiro são hospitalidade, hospedagem, diversão noturna, segurança pública e guias de turismo. Dentre os aspectos menos relevantes estão transporte público, rodovias, sistemas de comunicação e sinalização turística.Anptur2009-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresModelagem econométricaapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/20610.7784/rbtur.v3i3.206Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 3 No. 3 (2009): September/DecemberRevista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 3 Núm. 3 (2009): Septiembre/DiciembreRevista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 3 n. 3 (2009): setembro/dezembro1982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/206/269Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Glauber Eduardo de OliveiraVassallo, Moisés DinizRabahy, Wilson Abrahão2020-06-02T01:23:43Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/206Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-02T01:23:43Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false
dc.title.none.fl_str_mv Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism
Determinantes de la percepción de valor y de la intención de regreso en el turismo receptivo brasileño
Determinantes do valor percebido e da intenção de retorno no turismo receptor brasileiro
title Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism
spellingShingle Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism
Santos, Glauber Eduardo de Oliveira
Perceived value. Repurchase intention. Tourism demand. Inbound tourism. Tourism in Brazil.
Turismo receptor. Percepción de valor. Intención de regreso. Demanda turística. Turismo en Brasil.
Turismo receptor. Valor percebido. Intenção de retorno. Demanda turística. Turismo no Brasil.
title_short Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism
title_full Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism
title_fullStr Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism
title_full_unstemmed Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism
title_sort Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism
author Santos, Glauber Eduardo de Oliveira
author_facet Santos, Glauber Eduardo de Oliveira
Vassallo, Moisés Diniz
Rabahy, Wilson Abrahão
author_role author
author2 Vassallo, Moisés Diniz
Rabahy, Wilson Abrahão
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Glauber Eduardo de Oliveira
Vassallo, Moisés Diniz
Rabahy, Wilson Abrahão
dc.subject.por.fl_str_mv Perceived value. Repurchase intention. Tourism demand. Inbound tourism. Tourism in Brazil.
Turismo receptor. Percepción de valor. Intención de regreso. Demanda turística. Turismo en Brasil.
Turismo receptor. Valor percebido. Intenção de retorno. Demanda turística. Turismo no Brasil.
topic Perceived value. Repurchase intention. Tourism demand. Inbound tourism. Tourism in Brazil.
Turismo receptor. Percepción de valor. Intención de regreso. Demanda turística. Turismo en Brasil.
Turismo receptor. Valor percebido. Intenção de retorno. Demanda turística. Turismo no Brasil.
description This study aims to measure the influence of Brazilian tourism product’s characteristics on the inbound tourist’s perceived value and the intention to return. An empirical study was carried out using a large database contents on international tourism behavior. The logit binomial model was used for estimation. As a result it was found that some of the most relevant characteristics of Brazilian tourism product are hospitality, accommodation, nightlife, public safety and tour guides. Among the least significant aspects are public transport, highways, communication system and tourist signage.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer reviewed
Evaluado por pares
Avaliado por pares
Modelagem econométrica
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/206
10.7784/rbtur.v3i3.206
url https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/206
identifier_str_mv 10.7784/rbtur.v3i3.206
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/206/269
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Anptur
publisher.none.fl_str_mv Anptur
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 3 No. 3 (2009): September/December
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 3 Núm. 3 (2009): Septiembre/Diciembre
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 3 n. 3 (2009): setembro/dezembro
1982-6125
reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
instname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
instacron:ANPPGT
instname_str Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
instacron_str ANPPGT
institution ANPPGT
reponame_str Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
collection Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
repository.mail.fl_str_mv ||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br
_version_ 1797675687213006848