The laws of hospitality
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
Texto Completo: | https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/2112 |
Resumo: | In an ever-growing mobile society, which is replacing the predominantly sedentary one, the contact with strangers/foreigners/outsiders increases rapidly, changing basic institutions of society such as home, neighborhood, family, work. The assurance of being welcomed everywhere we go becomes a need and a right. Urbanity, polite but impersonal treatment is no longer enough. Demands for a hospitality more filled with human warmth are growing. Even in commercial exchanges, terms such as customization, loyalty are signs of the desire for a more personal service encounter. The discussion of these themes is the background for this article which draws on the reflections of Jacques Derrida, Marcel Mauss, Julian Pitt-Rivers, and Anne Gotman, to unveil the four basic laws of hospitality: unconditionality, reciprocity, asymmetry, and compensation. Additionally, it intends to raise other issues that arise outside the current discussion, especially the case of tourism. |
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The laws of hospitalityLas leyes de la hospitalidadAs leis da hospitalidadeHospitalityHospitablenessUnwritten lawsTourism.HospitalidadHospitabilidadLeyes no escritasTurismo.HospitalidadeHospitabilidadeLeis não escritasTurismo.In an ever-growing mobile society, which is replacing the predominantly sedentary one, the contact with strangers/foreigners/outsiders increases rapidly, changing basic institutions of society such as home, neighborhood, family, work. The assurance of being welcomed everywhere we go becomes a need and a right. Urbanity, polite but impersonal treatment is no longer enough. Demands for a hospitality more filled with human warmth are growing. Even in commercial exchanges, terms such as customization, loyalty are signs of the desire for a more personal service encounter. The discussion of these themes is the background for this article which draws on the reflections of Jacques Derrida, Marcel Mauss, Julian Pitt-Rivers, and Anne Gotman, to unveil the four basic laws of hospitality: unconditionality, reciprocity, asymmetry, and compensation. Additionally, it intends to raise other issues that arise outside the current discussion, especially the case of tourism.En la sociedad de movilidad creciente que há estado sustituyendo a la sociedad por el dominante sedentario, el contacto con extraños / extranjeros / extraños aumenta rápidamente, cambiando las instituciones básicas de la sociedad, como el hogar, el vecindario, la familia y el trabajo. La garantía de ser bienvenido donde quiera que vayamos se convierte en una necesidad. La urbanidad, el trato cortés pero impersonal ya no es suficiente. Las demandas de una hospitalidad más cargada de calor humano están creciendo. Incluso en el comercio, términos como personalización, fidelización son marcas de la aspiración de personalidad en el encuentro. La discusión de estos temas es el contexto para el propósito de este artículo, basado en las reflexiones de Jacques Derrida, Marcel Mauss, Julian Pitt-Rivers y Anne Gotman, para revelar las cuatro leyes básicas de la hospitalidad: incondicionalidad, reciprocidad, asimetría y compensación. Además, tiene la intención de plantear otros problemas que surgen fuera de la discusión actual, especialmente el caso del turismo.Na sociedade de mobilidade crescente, que vem substituindo a sociedade à dominante sedentária, o contato com estranhos/estrangeiros/desconhecidos aumenta velozmente, alterando instituições basilares da sociedade como casa, vizinhança, família, trabalho. A garantia de ser bem recebido em todos os lugares para onde vamos torna-se uma necessidade. A urbanidade, o tratamento polido, mas impessoal não é mais suficiente. Crescem as reivindicações por uma hospitalidade mais carregada de calor humano. Mesmo no comércio, termos como customização, fidelização são marcas da aspiração de pessoalidade no encontro. A discussão desses temas é o contexto para o propósito deste artigo de, com base nas reflexões de Jacques Derrida, Marcel Mauss, Julian Pitt-Rivers e Anne Gotman, desvelar as quatro leis básicas da hospitalidade: a incondicionalidade, a reciprocidade, a assimetria e a compensação. Adicionalmente, pretende levantar outras questões que surgem à margem da atual discussão, em especial o caso do turismo.Anptur2021-03-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/211210.7784/rbtur.v15i2.2112Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 15 No. 2 (2021): maio/agosto; 2112Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 15 Núm. 2 (2021): maio/agosto; 2112Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 15 n. 2 (2021): maio/agosto; 21121982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporenghttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/2112/1443https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/2112/1444Copyright (c) 2021 Luiz Octávio de Lima Camargoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCamargo, Luiz Octávio de Lima2021-03-26T15:04:39Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/2112Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2021-03-26T15:04:39Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false |
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