Motivations to visit the Oktoberfest in Blumenau (BR) and Munich (Germany): A comparative analysis using the Partial Least Squares technique

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moretti, Sérgio Luiz do Amaral
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Zucco, Fabricia Durieux, Pozo, Hamilton
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
Texto Completo: https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1044
Resumo: It is impossible to develop effective tourism marketing actions and planning the communication without an understanding of the motivations of tourists for travel. The aim of this paper is to deepen the knowledge of the reasons for traveling festivals visitors. For this purpose we developed a survey instrument that consists of four constructs obtained in the literature, with data collected through a survey in Oktoberfest Blumenau (BR), with 432 respondents and Munich (Germany), with 285 respondents. Most of scales were confirmed showing the validity of the instrument. The study by Partial Least Squares - PLS revealed that both samples looking to experience different customs and cultures and meet new situations that are not part of your environment. Visitors also attend festivals to be with friends, reduce stress, anxiety and frustration. The understanding of tourists' motivations for travel reports new subsidies for the development of public policies and the tourist trade.
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spelling Motivations to visit the Oktoberfest in Blumenau (BR) and Munich (Germany): A comparative analysis using the Partial Least Squares techniqueLas motivaciones para visitar el Oktoberfest de Blumenau (BR) y Múnich (Alemania): Un análisis comparativo utilizando la técnica de Cuadrados Mínimos ParcialesMotivações para visitar a Oktoberfest de Blumenau (BR) e Munique (RFA): uma análise comparativa utilizando a técnica Partial Least SquaresCustoms and Cultures. Motivations of Tourists to Travel. Festivals. Oktoberfest. Partial Least Square.Costumbres y Culturas. Motivaciones del turista pra viajar. FestivalesOctoberfest. Partial Least Square.Costumes e Culturas. Motivações de Turistas para Viajar. Festivais. Oktoberfest. Partial Least Square.It is impossible to develop effective tourism marketing actions and planning the communication without an understanding of the motivations of tourists for travel. The aim of this paper is to deepen the knowledge of the reasons for traveling festivals visitors. For this purpose we developed a survey instrument that consists of four constructs obtained in the literature, with data collected through a survey in Oktoberfest Blumenau (BR), with 432 respondents and Munich (Germany), with 285 respondents. Most of scales were confirmed showing the validity of the instrument. The study by Partial Least Squares - PLS revealed that both samples looking to experience different customs and cultures and meet new situations that are not part of your environment. Visitors also attend festivals to be with friends, reduce stress, anxiety and frustration. The understanding of tourists' motivations for travel reports new subsidies for the development of public policies and the tourist trade.És imposible desarrollar acciones efectivas para la promoción del turismo y la planificación de la comunicación sin una comprensión de las motivaciones de los turistas para viajar. El propósito de este artículo és profundizar el conocimiento de las razones para viajar a los visitantes de festivales. Para esto se ha desenvolvido un instrumento de investigación basado en cuatro construcciones de la literatura y se aplica a través de una encuesta en la Oktoberfest de Blumenau (BR), con 432 encuestados y Múnich (Alemania), con 285 encuestados. La mayoría de las escalas se confirmó que muestra la validez del instrumento. El estudio realizado por mínimos cuadrados parciales - PLS reveló que ambas muestras buscan experimentar diferentes costumbres y culturas y conocer a las nuevas situaciones que no son parte de su entorno. Los visitantes también asisten a festivales para estar con los amigos, reducir el estrés, la ansiedad y la frustración. La comprensión de las motivaciones de los turistas a viajar contribuye nuevas subvenciones para el desarrollo de políticas públicas y la industria del turismo.É impossível desenvolver ações eficazes de marketing turístico e planejamento da comunicação, sem uma compreensão das motivações dos turistas para viajar. O objetivo deste artigo é aprofundar o conhecimento dos motivos para viajar de visitantes de festivais. Com este propósito foi desenvolvido um instrumento de pesquisa formado por quatro constructos obtidos na literatura, cujos dados foram coletados por meio de um survey nas Oktoberfest de Blumenau (BR), com 432 entrevistados e Munique (RFA), com 285 entrevistados. A maioria das escalas foi confirmada mostrando a validade do instrumento. O estudo por meio de Partial Least Squares – PLS revelou que ambas as amostras buscam experimentar diferentes costumes e culturas e encontrar situações novas que não fazem parte do seu ambiente.  Os visitante também frequentam festivais para estar com amigos, reduzir a tensão, ansiedade e frustrações. A compreensão das motivações dos turistas para viajar contribui com novos subsídios para a elaboração de políticas públicas e o trade turístico.Anptur2016-05-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresSurveyapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/104410.7784/rbtur.v10i2.1044Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 10 No. 2 (2016): May/August; 374-393Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 10 Núm. 2 (2016): Mayo/Agosto; 374-393Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 10 n. 2 (2016): maio/agosto; 374-3931982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1044/710Copyright (c) 2016 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMoretti, Sérgio Luiz do AmaralZucco, Fabricia DurieuxPozo, Hamilton2020-06-01T22:09:31Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1044Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-01T22:09:31Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false
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