Trust and Satisfaction in Online Tourism Consumption

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oneto, Ana Alice Domenech
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Ferreira, Jorge Brantes, Giovannini, Cristiane Junqueira, da Silva, Jorge Ferreira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
Texto Completo: https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/738
Resumo: Despite its growing importance, there is still a gap in the literature about the motivations and barriers involved in the e-commerce of tourism-related services and products. The central purpose of this study is to evaluate trust and its anteced-ents role in the formation of the intention of purchasing travel products and services on the Internet. Structural equations modeling performed with data from a survey of 292 previous buyers of online tourism products and services was used to test the proposed model. The results point towards significant relationships between trust and the other addressed con-structs, particularly security and satisfaction, most of which were found to significantly influence the intention to purchase tourism-related services or products online.
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spelling Trust and Satisfaction in Online Tourism ConsumptionConfianza y Satisfacción en la Compra de Turismo OnlineConfiança e Satisfação na Compra de Turismo OnlineTrust. Tourism. e-Commerce. Purchase Intention. Consumer Behavior.Confianza. Turismo. Comercio Electrónico. Intención de Compra. Comportamiento del consumidor.Confiança. Turismo. Comércio Eletrônico. Intenção de Compra. Comportamento do Consumidor.Despite its growing importance, there is still a gap in the literature about the motivations and barriers involved in the e-commerce of tourism-related services and products. The central purpose of this study is to evaluate trust and its anteced-ents role in the formation of the intention of purchasing travel products and services on the Internet. Structural equations modeling performed with data from a survey of 292 previous buyers of online tourism products and services was used to test the proposed model. The results point towards significant relationships between trust and the other addressed con-structs, particularly security and satisfaction, most of which were found to significantly influence the intention to purchase tourism-related services or products online.A pesar de su creciente importancia, hay una brecha en las motivaciones y barreras que llevan a los consumidores a utili-zar el comercio electrónico para el consumo turístico. El propósito central de este estudio es evaluar el papel de la confian-za y sus antecedentes en la formación de la intención de compra de productos y servicios de viajes en Internet. Las hipóte-sis fueron probadas a través de ecuaciones estructurales sobre la base de una encuesta de 292 consumidores online de turismo. Los resultados indican una relación significativa entre la confianza y otras construcciones abordadas, influyendo significativamente la intención de comprar productos y servicios turísticos en Internet.Apesar de sua crescente importância, ainda há uma lacuna sobre as motivações e barreiras envolvidas no comércio eletrônico de turismo. O propósito central deste estudo é avaliar o papel da confiança e seus antecedentes na forma-ção da intenção de compra de produtos e serviços turísticos na internet. As hipóteses foram testadas via equações estruturais com base em uma survey envolvendo 292 consumidores de turismo online. Os resultados indicam relações significativas entre confiança e os demais construtos abordados, particularmente segurança e satisfação, influenciando significativamente a intenção de compra de produtos e serviços de turismo na internet.Anptur2015-08-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresSurvey com Análise Quantitativaapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/73810.7784/rbtur.v9i2.738Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 9 No. 2 (2015): May/August; 221-239Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 9 Núm. 2 (2015): Mayo/Agosto; 221-239Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 9 n. 2 (2015): maio/agosto; 221-2391982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/738/673Copyright (c) 2015 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessOneto, Ana Alice DomenechFerreira, Jorge BrantesGiovannini, Cristiane Junqueirada Silva, Jorge Ferreira2020-06-01T22:23:33Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/738Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-01T22:23:33Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false
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