The conception and end of an innovative school

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tavares, Fernando Gomes de Oliveira
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica
Texto Completo: https://www.revistas.uneb.br/index.php/rbpab/article/view/13628
Resumo: The construction of this essay is based on the discourse of several school agents and on the use of institutional documents to narrate the origin, development and end of the Projeto Âncora School. I present the backstage, efforts and mishaps for the creation of a school with innovative educational practices that, after facing serious financial problems, came to an end in 2020. Finally, I reflect on the obstacles that a school institution may face in its attempts to innovation.
id BIO-1_1c0d28960b364a14a65d0d837a0fb9bc
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uneb.br:article/13628
network_acronym_str BIO-1
network_name_str Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica
repository_id_str
spelling The conception and end of an innovative schoolLa concepción y el final de una escuela innovadoraA concepção e o fim de uma escola inovadoraInnovative schoolsEducational innovationProjeto ÂncoraEscuelas innovadorasInnovación educativaProjeto ÂncoraEscolas inovadorasInovação educacionalProjeto ÂncoraThe construction of this essay is based on the discourse of several school agents and on the use of institutional documents to narrate the origin, development and end of the Projeto Âncora School. I present the backstage, efforts and mishaps for the creation of a school with innovative educational practices that, after facing serious financial problems, came to an end in 2020. Finally, I reflect on the obstacles that a school institution may face in its attempts to innovation.La construcción de este ensayo se basa en el discurso de varios agentes escolares y en el uso de documentos institucionales para narrar el origen, desarrollo y final de la Escuela Projeto Âncora. Presento la trastienda, esfuerzos y contratiempos para la creación de una escuela con prácticas educativas innovadoras que, luego de enfrentar serios problemas económicos, llegó a su fin en el 2020. Finalmente, reflexiono sobre los obstáculos que puede enfrentar una institución escolar en sus intentos por innovación.A construção deste ensaio se apoia no discurso de diversos agentes escolares e na utilização de documentos institucionais para narrar a origem, o desenvolvimento e o fim da Escola Projeto Âncora. Apresento os bastidores, esforços e percalços para a criação de uma escola com práticas educacionais inovadoras que, após enfrentar sérios problemas financeiros, chegou ao fim no ano de 2020. Por fim, reflito sobre os obstáculos que uma instituição escolar pode enfrentar em seus intentos de inovação.Associação Brasileira de Pesquisa (Auto)Biográfica (BIOgraph)2023-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.uneb.br/index.php/rbpab/article/view/1362810.31892/rbpab2525-426X.2023.v8.n23.e1125Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica; Vol. 8 Núm. 23 (2023): Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica; e1125REVUE BRÉSILIENNE DE RECHERCHE (AUTO)BIOGRAPHIQUE; Vol. 8 No. 23 (2023): Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica; e1125Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica; v. 8 n. 23 (2023): Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica; e11252525-426X10.31892/rbpab2525-426X.v8.n23reponame:Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográficainstname:Associação Brasileira de Pesquisa (Auto)Biográfica (BIOgraph)instacron:BIOporhttps://www.revistas.uneb.br/index.php/rbpab/article/view/13628/11928Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográficainfo:eu-repo/semantics/openAccessTavares, Fernando Gomes de Oliveira2023-12-21T15:59:03Zoai:ojs.revistas.uneb.br:article/13628Revistahttp://revistas.uneb.br/index.php/rbpab/indexhttps://www.revistas.uneb.br/index.php/rbpab/oai||esclementino@uol.com.br|| biographassociacao@gmail.com2525-426X2525-426Xopendoar:2023-12-21T15:59:03Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica - Associação Brasileira de Pesquisa (Auto)Biográfica (BIOgraph)false
dc.title.none.fl_str_mv The conception and end of an innovative school
La concepción y el final de una escuela innovadora
A concepção e o fim de uma escola inovadora
title The conception and end of an innovative school
spellingShingle The conception and end of an innovative school
Tavares, Fernando Gomes de Oliveira
Innovative schools
Educational innovation
Projeto Âncora
Escuelas innovadoras
Innovación educativa
Projeto Âncora
Escolas inovadoras
Inovação educacional
Projeto Âncora
title_short The conception and end of an innovative school
title_full The conception and end of an innovative school
title_fullStr The conception and end of an innovative school
title_full_unstemmed The conception and end of an innovative school
title_sort The conception and end of an innovative school
author Tavares, Fernando Gomes de Oliveira
author_facet Tavares, Fernando Gomes de Oliveira
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Tavares, Fernando Gomes de Oliveira
dc.subject.por.fl_str_mv Innovative schools
Educational innovation
Projeto Âncora
Escuelas innovadoras
Innovación educativa
Projeto Âncora
Escolas inovadoras
Inovação educacional
Projeto Âncora
topic Innovative schools
Educational innovation
Projeto Âncora
Escuelas innovadoras
Innovación educativa
Projeto Âncora
Escolas inovadoras
Inovação educacional
Projeto Âncora
description The construction of this essay is based on the discourse of several school agents and on the use of institutional documents to narrate the origin, development and end of the Projeto Âncora School. I present the backstage, efforts and mishaps for the creation of a school with innovative educational practices that, after facing serious financial problems, came to an end in 2020. Finally, I reflect on the obstacles that a school institution may face in its attempts to innovation.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-07-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.uneb.br/index.php/rbpab/article/view/13628
10.31892/rbpab2525-426X.2023.v8.n23.e1125
url https://www.revistas.uneb.br/index.php/rbpab/article/view/13628
identifier_str_mv 10.31892/rbpab2525-426X.2023.v8.n23.e1125
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.uneb.br/index.php/rbpab/article/view/13628/11928
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Pesquisa (Auto)Biográfica (BIOgraph)
publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Pesquisa (Auto)Biográfica (BIOgraph)
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica; Vol. 8 Núm. 23 (2023): Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica; e1125
REVUE BRÉSILIENNE DE RECHERCHE (AUTO)BIOGRAPHIQUE; Vol. 8 No. 23 (2023): Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica; e1125
Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica; v. 8 n. 23 (2023): Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica; e1125
2525-426X
10.31892/rbpab2525-426X.v8.n23
reponame:Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica
instname:Associação Brasileira de Pesquisa (Auto)Biográfica (BIOgraph)
instacron:BIO
instname_str Associação Brasileira de Pesquisa (Auto)Biográfica (BIOgraph)
instacron_str BIO
institution BIO
reponame_str Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica
collection Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Pesquisa (Auto)biográfica - Associação Brasileira de Pesquisa (Auto)Biográfica (BIOgraph)
repository.mail.fl_str_mv ||esclementino@uol.com.br|| biographassociacao@gmail.com
_version_ 1798325188563042304