Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) |
Texto Completo: | https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14663 |
Resumo: | This study is dedicates itself to reflecting about the narrator category in Antiterapias, by Jacques Fux, in order to elucidate the metanarrative way to operate the work, his constructive action of a reader-writer-narrator, a projection motivated in and by contemporality. The work illustrates the relation between reading and creating, faces that tangle together and draw a map of readings. It is about a composition conceived as a testimony manifested in the acting of a reader that projects himself as a writer that narrates himself in his dispersions in a labyrinthic library. |
id |
CAMP-1_32eb1a2540076d25e405cdf4c2803a56 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14663 |
network_acronym_str |
CAMP-1 |
network_name_str |
Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) |
repository_id_str |
|
spelling |
Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafictionAntiterapias, de Jacques Fux: lectura en metaficaciónAntithérapeutes, de Jacques Fux: la lecture mise en métafictionAntiterapias, de Jacques Fux: a leitura posta em metaficçãoMetaficciónLecturaEscritura creativaMetafictionReadingCreative writingMétafictionLectureÉcriture créativeMetaficçãoLeituraEscrita criativaThis study is dedicates itself to reflecting about the narrator category in Antiterapias, by Jacques Fux, in order to elucidate the metanarrative way to operate the work, his constructive action of a reader-writer-narrator, a projection motivated in and by contemporality. The work illustrates the relation between reading and creating, faces that tangle together and draw a map of readings. It is about a composition conceived as a testimony manifested in the acting of a reader that projects himself as a writer that narrates himself in his dispersions in a labyrinthic library.Este estudio se dedica a reflexionar sobre la categoría narrador en Antiterapias, de Jacques Fux, con el objetivo de elucidar el modo metanarrativo que se opera en la obra, su acción constructora de un lector-escritor-narrador, proyección motivada en la y por la contemporaneidad. La obra ilustra la relación entre lectura y creación, etapas que se trenzan y dibujan un mapa de lecturas. Se trata de una composición concebida como un testimonio manifiesto en la escenificación de un lector que se proyecta como escritor que se narra a sí mismo en sus dispersiones en una biblioteca laberíntica.Cette étude est consacrée à la réflexion sur la catégorie narrateur à Antiterapias, par Jacques Fux, afin d’élucider la manière métanarrative de fonctionnement de l’œuvre, son action constructive d’un lecteur-écrivain-narrateur, projection motivée dans et par la contemporanéité. L’œuvre illustre la relation entre la lecture et la création, des visages qui tressent et dessinent une carte des lectures. Il s’agit d’une composition conçue comme un témoignage manifeste dans la mise en scène d’un lecteur qui se projette comme un écrivain qui se raconte dans ses dispersions dans une bibliothèque labyrinthique. Este estudo se dedica a refletir sobre a categoria narrador em Antiterapias, de Jacques Fux, de forma a elucidar o modo metanarrativo de operar a obra, sua ação construtora de um leitor-escritor-narrador, projeção motivada na e pela contemporaneidade. A obra ilustra a relação entre leitura e criação, faces que se entrançam e desenham um mapa de leituras. Trata-se de uma composição concebida como um testemunho manifesto na encenação de um leitor que se projeta como escritor que narra a si nas suas dispersões numa biblioteca labiríntica.Faculdade de Educação/Universidade Estadual de Campinas2020-12-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/1466310.20888/ridpher.v6i00.14663Ridphe_R, Ibero-American Journal of Historical-Educational Patrimony; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020020RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020020RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; v. 6 (2020): Publicação Contínua ; e0200202447-746Xreponame:Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14663/9762Copyright (c) 2020 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Vera Lopes da2020-12-31T18:07:17Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14663Revistahttps://www.fe.unicamp.br/revistas/ged/RIDPHE-RPUBhttp://ojs.fe.unicamp.br/index.php/RIDPHE-R/oai||mcris@unicamp.br2447-746X2447-746Xopendoar:2020-12-31T18:07:17Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction Antiterapias, de Jacques Fux: lectura en metaficación Antithérapeutes, de Jacques Fux: la lecture mise en métafiction Antiterapias, de Jacques Fux: a leitura posta em metaficção |
title |
Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction |
spellingShingle |
Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction Silva, Vera Lopes da Metaficción Lectura Escritura creativa Metafiction Reading Creative writing Métafiction Lecture Écriture créative Metaficção Leitura Escrita criativa |
title_short |
Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction |
title_full |
Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction |
title_fullStr |
Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction |
title_full_unstemmed |
Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction |
title_sort |
Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction |
author |
Silva, Vera Lopes da |
author_facet |
Silva, Vera Lopes da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Vera Lopes da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Metaficción Lectura Escritura creativa Metafiction Reading Creative writing Métafiction Lecture Écriture créative Metaficção Leitura Escrita criativa |
topic |
Metaficción Lectura Escritura creativa Metafiction Reading Creative writing Métafiction Lecture Écriture créative Metaficção Leitura Escrita criativa |
description |
This study is dedicates itself to reflecting about the narrator category in Antiterapias, by Jacques Fux, in order to elucidate the metanarrative way to operate the work, his constructive action of a reader-writer-narrator, a projection motivated in and by contemporality. The work illustrates the relation between reading and creating, faces that tangle together and draw a map of readings. It is about a composition conceived as a testimony manifested in the acting of a reader that projects himself as a writer that narrates himself in his dispersions in a labyrinthic library. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14663 10.20888/ridpher.v6i00.14663 |
url |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14663 |
identifier_str_mv |
10.20888/ridpher.v6i00.14663 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14663/9762 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação/Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação/Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ridphe_R, Ibero-American Journal of Historical-Educational Patrimony; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020020 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020020 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; v. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020020 2447-746X reponame:Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) |
collection |
Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||mcris@unicamp.br |
_version_ |
1809280190911610880 |