Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Vera Lopes da
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo
Texto Completo: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14663
Resumo: This study is dedicates itself to reflecting about the narrator category in Antiterapias, by Jacques Fux, in order to elucidate the metanarrative way to operate the work, his constructive action of a reader-writer-narrator, a projection motivated in and by contemporality. The work illustrates the relation between reading and creating, faces that tangle together and draw a map of readings. It is about a composition conceived as a testimony manifested in the acting of a reader that projects himself as a writer that narrates himself in his dispersions in a labyrinthic library.
id CAMP-1_32eb1a2540076d25e405cdf4c2803a56
oai_identifier_str oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14663
network_acronym_str CAMP-1
network_name_str Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo
repository_id_str
spelling Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafictionAntiterapias, de Jacques Fux: lectura en metaficaciónAntithérapeutes, de Jacques Fux: la lecture mise en métafictionAntiterapias, de Jacques Fux: a leitura posta em metaficçãoMetaficciónLecturaEscritura creativaMetafictionReadingCreative writingMétafictionLectureÉcriture créativeMetaficçãoLeituraEscrita criativaThis study is dedicates itself to reflecting about the narrator category in Antiterapias, by Jacques Fux, in order to elucidate the metanarrative way to operate the work, his constructive action of a reader-writer-narrator, a projection motivated in and by contemporality. The work illustrates the relation between reading and creating, faces that tangle together and draw a map of readings. It is about a composition conceived as a testimony manifested in the acting of a reader that projects himself as a writer that narrates himself in his dispersions in a labyrinthic library.Este estudio se dedica a reflexionar sobre la categoría narrador en Antiterapias, de Jacques Fux, con el objetivo de elucidar el modo metanarrativo que se opera en la obra, su acción constructora de un lector-escritor-narrador, proyección motivada en la y por la contemporaneidad. La obra ilustra la relación entre lectura y creación, etapas que se trenzan y dibujan un mapa de lecturas. Se trata de una composición concebida como un testimonio manifiesto en la escenificación de un lector que se proyecta como escritor que se narra a sí mismo en sus dispersiones en una biblioteca laberíntica.Cette étude est consacrée à la réflexion sur la catégorie narrateur à Antiterapias, par Jacques Fux, afin d’élucider la manière métanarrative de fonctionnement de l’œuvre, son action constructive d’un lecteur-écrivain-narrateur, projection motivée dans et par la contemporanéité. L’œuvre illustre la relation entre la lecture et la création, des visages qui tressent et dessinent une carte des lectures. Il s’agit d’une composition conçue comme un témoignage manifeste dans la mise en scène d’un lecteur qui se projette comme un écrivain qui se raconte dans ses dispersions dans une bibliothèque labyrinthique.  Este estudo se dedica a refletir sobre a  categoria narrador em Antiterapias, de Jacques Fux, de forma a  elucidar o modo metanarrativo de operar a obra, sua ação construtora de um leitor-escritor-narrador, projeção motivada na e pela contemporaneidade. A obra ilustra a relação entre leitura e criação, faces que se entrançam e desenham um mapa de leituras. Trata-se de uma composição  concebida como um testemunho manifesto na encenação de um leitor que se projeta como escritor que narra a si  nas suas dispersões numa biblioteca labiríntica.Faculdade de Educação/Universidade Estadual de Campinas2020-12-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/1466310.20888/ridpher.v6i00.14663Ridphe_R, Ibero-American Journal of Historical-Educational Patrimony; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020020RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020020RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; v. 6 (2020): Publicação Contínua ; e0200202447-746Xreponame:Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14663/9762Copyright (c) 2020 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Vera Lopes da2020-12-31T18:07:17Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14663Revistahttps://www.fe.unicamp.br/revistas/ged/RIDPHE-RPUBhttp://ojs.fe.unicamp.br/index.php/RIDPHE-R/oai||mcris@unicamp.br2447-746X2447-746Xopendoar:2020-12-31T18:07:17Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction
Antiterapias, de Jacques Fux: lectura en metaficación
Antithérapeutes, de Jacques Fux: la lecture mise en métafiction
Antiterapias, de Jacques Fux: a leitura posta em metaficção
title Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction
spellingShingle Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction
Silva, Vera Lopes da
Metaficción
Lectura
Escritura creativa
Metafiction
Reading
Creative writing
Métafiction
Lecture
Écriture créative
Metaficção
Leitura
Escrita criativa
title_short Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction
title_full Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction
title_fullStr Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction
title_full_unstemmed Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction
title_sort Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction
author Silva, Vera Lopes da
author_facet Silva, Vera Lopes da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Vera Lopes da
dc.subject.por.fl_str_mv Metaficción
Lectura
Escritura creativa
Metafiction
Reading
Creative writing
Métafiction
Lecture
Écriture créative
Metaficção
Leitura
Escrita criativa
topic Metaficción
Lectura
Escritura creativa
Metafiction
Reading
Creative writing
Métafiction
Lecture
Écriture créative
Metaficção
Leitura
Escrita criativa
description This study is dedicates itself to reflecting about the narrator category in Antiterapias, by Jacques Fux, in order to elucidate the metanarrative way to operate the work, his constructive action of a reader-writer-narrator, a projection motivated in and by contemporality. The work illustrates the relation between reading and creating, faces that tangle together and draw a map of readings. It is about a composition conceived as a testimony manifested in the acting of a reader that projects himself as a writer that narrates himself in his dispersions in a labyrinthic library.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14663
10.20888/ridpher.v6i00.14663
url https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14663
identifier_str_mv 10.20888/ridpher.v6i00.14663
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14663/9762
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação/Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação/Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Ridphe_R, Ibero-American Journal of Historical-Educational Patrimony; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020020
RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020020
RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; v. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020020
2447-746X
reponame:Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo
collection Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo
repository.name.fl_str_mv Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ||mcris@unicamp.br
_version_ 1798675505110581248