Narratives of experiences about readers formation in adolescence
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) |
Texto Completo: | https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14815 |
Resumo: | This text presents two narratives of pedagogical experiences of readers formation in adolescence with practices on the construction of reading diaries, in order to reflect on the subjectivities involved between the subjects and the works read. |
id |
CAMP-1_a0ce631f38b68a5a8e76427c80ba4aec |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14815 |
network_acronym_str |
CAMP-1 |
network_name_str |
Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) |
repository_id_str |
|
spelling |
Narratives of experiences about readers formation in adolescenceNarrativas de experiencia en la formación de lectores en la adolescênciaNarrations d'expérience dans la formation des lecteurs à l'adolescenceNarrativas da experiência na formação de leitores na adolescênciaFormation des lecteurslecture de journauxlivresexpérience pédagogiqueFormación de lectoresdiarios de lecturalibrosexperiencia pedagógicaFormation of readersdaily readingbookseducational experienceFormação de leitoresdiários de leituralivrosexperiência pedagógicaThis text presents two narratives of pedagogical experiences of readers formation in adolescence with practices on the construction of reading diaries, in order to reflect on the subjectivities involved between the subjects and the works read.Este texto presenta dos narrativas de experiencias pedagógicas de formación de lectores en la adolescencia con prácticas que abordan la construcción de diarios de lectura, con el fin de reflexionar sobre las subjetividades involucradas entre los sujetos y las obras leídas.Ce texte présente deux narrations d'expériences pédagogiques de formation des lecteurs à l'adolescence avec des pratiques qui abordent la construction de journaux de lecture, afin de réfléchir aux subjectivités impliquées entre les sujets et les œuvres lues.Este texto apresenta duas narrativas de experiências pedagógicas de formação de leitores na adolescência com práticas que abordam a construção de diários de leitura, de modo a refletir sobre as subjetividades envolvidas entre os sujeitos e as obras lidas.Faculdade de Educação/Universidade Estadual de Campinas2020-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/1481510.20888/ridpher.v6i00.14815Ridphe_R, Ibero-American Journal of Historical-Educational Patrimony; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020025RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020025RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; v. 6 (2020): Publicação Contínua ; e0200252447-746Xreponame:Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14815/9830Copyright (c) 2020 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAparecida Rodrigues dos Santos, Selma Cristina Somenzari Almozara, Paula 2020-12-31T18:07:17Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14815Revistahttps://www.fe.unicamp.br/revistas/ged/RIDPHE-RPUBhttp://ojs.fe.unicamp.br/index.php/RIDPHE-R/oai||mcris@unicamp.br2447-746X2447-746Xopendoar:2020-12-31T18:07:17Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Narratives of experiences about readers formation in adolescence Narrativas de experiencia en la formación de lectores en la adolescência Narrations d'expérience dans la formation des lecteurs à l'adolescence Narrativas da experiência na formação de leitores na adolescência |
title |
Narratives of experiences about readers formation in adolescence |
spellingShingle |
Narratives of experiences about readers formation in adolescence Aparecida Rodrigues dos Santos, Selma Formation des lecteurs lecture de journaux livres expérience pédagogique Formación de lectores diarios de lectura libros experiencia pedagógica Formation of readers daily reading books educational experience Formação de leitores diários de leitura livros experiência pedagógica |
title_short |
Narratives of experiences about readers formation in adolescence |
title_full |
Narratives of experiences about readers formation in adolescence |
title_fullStr |
Narratives of experiences about readers formation in adolescence |
title_full_unstemmed |
Narratives of experiences about readers formation in adolescence |
title_sort |
Narratives of experiences about readers formation in adolescence |
author |
Aparecida Rodrigues dos Santos, Selma |
author_facet |
Aparecida Rodrigues dos Santos, Selma Cristina Somenzari Almozara, Paula |
author_role |
author |
author2 |
Cristina Somenzari Almozara, Paula |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Aparecida Rodrigues dos Santos, Selma Cristina Somenzari Almozara, Paula |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Formation des lecteurs lecture de journaux livres expérience pédagogique Formación de lectores diarios de lectura libros experiencia pedagógica Formation of readers daily reading books educational experience Formação de leitores diários de leitura livros experiência pedagógica |
topic |
Formation des lecteurs lecture de journaux livres expérience pédagogique Formación de lectores diarios de lectura libros experiencia pedagógica Formation of readers daily reading books educational experience Formação de leitores diários de leitura livros experiência pedagógica |
description |
This text presents two narratives of pedagogical experiences of readers formation in adolescence with practices on the construction of reading diaries, in order to reflect on the subjectivities involved between the subjects and the works read. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14815 10.20888/ridpher.v6i00.14815 |
url |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14815 |
identifier_str_mv |
10.20888/ridpher.v6i00.14815 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14815/9830 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação/Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação/Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ridphe_R, Ibero-American Journal of Historical-Educational Patrimony; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020025 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020025 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; v. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020025 2447-746X reponame:Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) |
collection |
Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||mcris@unicamp.br |
_version_ |
1809280190927339520 |