Narratives of experiences about readers formation in adolescence

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Aparecida Rodrigues dos Santos, Selma
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Cristina Somenzari Almozara, Paula
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R)
Texto Completo: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14815
Resumo: This text presents two narratives of pedagogical experiences of readers formation in adolescence with practices on the construction of reading diaries, in order to reflect on the subjectivities involved between the subjects and the works read.
id CAMP-1_a0ce631f38b68a5a8e76427c80ba4aec
oai_identifier_str oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14815
network_acronym_str CAMP-1
network_name_str Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R)
repository_id_str
spelling Narratives of experiences about readers formation in adolescenceNarrativas de experiencia en la formación de lectores en la adolescênciaNarrations d'expérience dans la formation des lecteurs à l'adolescenceNarrativas da experiência na formação de leitores na adolescênciaFormation des lecteurslecture de journauxlivresexpérience pédagogiqueFormación de lectoresdiarios de lecturalibrosexperiencia pedagógicaFormation of readersdaily readingbookseducational experienceFormação de leitoresdiários de leituralivrosexperiência pedagógicaThis text presents two narratives of pedagogical experiences of readers formation in adolescence with practices on the construction of reading diaries, in order to reflect on the subjectivities involved between the subjects and the works read.Este texto presenta dos narrativas de experiencias pedagógicas de formación de lectores en la adolescencia con prácticas que abordan la construcción de diarios de lectura, con el fin de reflexionar sobre las subjetividades involucradas entre los sujetos y las obras leídas.Ce texte présente deux narrations d'expériences pédagogiques de formation des lecteurs à l'adolescence avec des pratiques qui abordent la construction de journaux de lecture, afin de réfléchir aux subjectivités impliquées entre les sujets et les œuvres lues.Este texto apresenta duas narrativas de experiências pedagógicas de formação de leitores na adolescência com práticas que abordam a construção de diários de leitura, de modo a refletir sobre as subjetividades envolvidas entre os sujeitos e as obras lidas.Faculdade de Educação/Universidade Estadual de Campinas2020-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/1481510.20888/ridpher.v6i00.14815Ridphe_R, Ibero-American Journal of Historical-Educational Patrimony; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020025RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020025RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; v. 6 (2020): Publicação Contínua ; e0200252447-746Xreponame:Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14815/9830Copyright (c) 2020 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAparecida Rodrigues dos Santos, Selma Cristina Somenzari Almozara, Paula 2020-12-31T18:07:17Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14815Revistahttps://www.fe.unicamp.br/revistas/ged/RIDPHE-RPUBhttp://ojs.fe.unicamp.br/index.php/RIDPHE-R/oai||mcris@unicamp.br2447-746X2447-746Xopendoar:2020-12-31T18:07:17Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Narratives of experiences about readers formation in adolescence
Narrativas de experiencia en la formación de lectores en la adolescência
Narrations d'expérience dans la formation des lecteurs à l'adolescence
Narrativas da experiência na formação de leitores na adolescência
title Narratives of experiences about readers formation in adolescence
spellingShingle Narratives of experiences about readers formation in adolescence
Aparecida Rodrigues dos Santos, Selma
Formation des lecteurs
lecture de journaux
livres
expérience pédagogique
Formación de lectores
diarios de lectura
libros
experiencia pedagógica
Formation of readers
daily reading
books
educational experience
Formação de leitores
diários de leitura
livros
experiência pedagógica
title_short Narratives of experiences about readers formation in adolescence
title_full Narratives of experiences about readers formation in adolescence
title_fullStr Narratives of experiences about readers formation in adolescence
title_full_unstemmed Narratives of experiences about readers formation in adolescence
title_sort Narratives of experiences about readers formation in adolescence
author Aparecida Rodrigues dos Santos, Selma
author_facet Aparecida Rodrigues dos Santos, Selma
Cristina Somenzari Almozara, Paula
author_role author
author2 Cristina Somenzari Almozara, Paula
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Aparecida Rodrigues dos Santos, Selma
Cristina Somenzari Almozara, Paula
dc.subject.por.fl_str_mv Formation des lecteurs
lecture de journaux
livres
expérience pédagogique
Formación de lectores
diarios de lectura
libros
experiencia pedagógica
Formation of readers
daily reading
books
educational experience
Formação de leitores
diários de leitura
livros
experiência pedagógica
topic Formation des lecteurs
lecture de journaux
livres
expérience pédagogique
Formación de lectores
diarios de lectura
libros
experiencia pedagógica
Formation of readers
daily reading
books
educational experience
Formação de leitores
diários de leitura
livros
experiência pedagógica
description This text presents two narratives of pedagogical experiences of readers formation in adolescence with practices on the construction of reading diaries, in order to reflect on the subjectivities involved between the subjects and the works read.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14815
10.20888/ridpher.v6i00.14815
url https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14815
identifier_str_mv 10.20888/ridpher.v6i00.14815
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14815/9830
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação/Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação/Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Ridphe_R, Ibero-American Journal of Historical-Educational Patrimony; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020025
RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; Vol. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020025
RIDPHE_R Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo; v. 6 (2020): Publicação Contínua ; e020025
2447-746X
reponame:Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R)
collection Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R)
repository.name.fl_str_mv Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo (RIDPHE_R) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ||mcris@unicamp.br
_version_ 1809280190927339520