Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicamp |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/20.500.12733/13329 |
Resumo: | Acknowledgments: I gratefully acknowledge the thoughtful critical input and suggestions of Professor Dr. Milenna Marques e Santos |
id |
CAMP_a9fcd8a99d45135c0559e290015bc609 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:https://www.repositorio.unicamp.br/:1351177 |
network_acronym_str |
CAMP |
network_name_str |
Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicamp |
repository_id_str |
|
spelling |
Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planningAs múltiplas inteligências no contexto de aprendizagem de língua inglesa : desafios no planejamento de aulaInteligencias múltiples en el contexto de aprendizaje del inglés : desafíos en la planificación de las clasesInteligências múltiplasPlanejamento educacionalLíngua inglesa - Estudo e ensinoMultiple intelligencesEducational planningEnglish language - Study and teachingArtigo originalAcknowledgments: I gratefully acknowledge the thoughtful critical input and suggestions of Professor Dr. Milenna Marques e SantosAbstract: This paper aimed to present the results of our research on the challenges of planning English language classes in elementary school through the analysis of didactic activities proposed for a 2nd grade Elementary class in a private school. This is a descriptive documentary research with a mixed approach (quantitative and qualitative) that sought to investigate whether didactic activities include aspects related to the theory of multiple intelligences (linguistic, musical, logical-mathematical, spatial, bodily-kinesthetic, interpersonal, intrapersonal, and naturalist) proposed by Howard Gardner in 1983 (Gardner, 1994). From the initial analysis of lesson plans, the results show the predominance of activities that focus exclusively on logical-mathematical and linguistic intelligencesResumo: Este artigo tem como objetivo apresentar os resultados da nossa pesquisa sobre os desafios do planejamento de aulas de Língua Inglesa no Ensino Fundamental através da análise de atividades didáticas propostas para uma turma de 2º ano do Fundamental I de uma escola privada. Trata-se de uma pesquisa documental descritiva com uma abordagem mista (quantitativa e qualitativa) que buscou investigar se as atividades didáticas contemplam aspectos relacionados à teoria das Múltiplas Inteligências (linguística, musical, lógico-matemática, espacial, corporal-cinestésica, interpessoal, intrapessoal e naturalista) proposta por Howard Gardner, em 1983 (Gardner, 1994). A partir da análise inicial dos planos de aula, os resultados mostram a predominância de atividades que focam exclusivamente nas inteligências lógico-matemática e linguísticaResumen: Este artículo tiene como objetivo presentar los resultados de nuestra investigación sobre los desafíos de la planificación de clases de inglés en la Enseñanza Básica a través del análisis de actividades didácticas propuestas para una clase de 2º año de Básica I en una escuela privada. Se trata de una investigación documental descriptiva con enfoque mixto (cuantitativo y cualitativo) que buscó indagar si las actividades didácticas incluyen aspectos relacionados con la teoría de las inteligencias múltiples (lingüística, musical, lógico-matemática, espacial, corporal-kinestésica, interpersonal, intrapersonal y naturalista) propuesta por Howard Gardner, en 1983 (Gardner, 1994). Del análisis inicial de los planes de clase, los resultados muestran el predominio de actividades que se enfocan exclusivamente en las inteligencias lógico-matemáticas y lingüísticasAbertoUNIVERSIDADE ESTADUAL DE CAMPINASFreitas, Amanda Cristina de, 1995-2022info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12733/13329FREITAS, Amanda Cristina de. Multiple intelligences in the english learning context: challenges in class planning. Sisyphus: journal of education. Lisboa. v. 10, n. 3, p. 244-264, out. 2022. Disponível em: https://hdl.handle.net/20.500.12733/13329. Acesso em: 7 mai. 2024.https://repositorio.unicamp.br/acervo/detalhe/1351177porreponame:Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicampinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-18T11:47:45Zoai:https://www.repositorio.unicamp.br/:1351177Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unicamp.br/oai/requestreposip@unicamp.bropendoar:2024-03-18T11:47:45Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicamp - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning As múltiplas inteligências no contexto de aprendizagem de língua inglesa : desafios no planejamento de aula Inteligencias múltiples en el contexto de aprendizaje del inglés : desafíos en la planificación de las clases |
title |
Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning |
spellingShingle |
Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning Freitas, Amanda Cristina de, 1995- Inteligências múltiplas Planejamento educacional Língua inglesa - Estudo e ensino Multiple intelligences Educational planning English language - Study and teaching Artigo original |
title_short |
Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning |
title_full |
Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning |
title_fullStr |
Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning |
title_full_unstemmed |
Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning |
title_sort |
Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning |
author |
Freitas, Amanda Cristina de, 1995- |
author_facet |
Freitas, Amanda Cristina de, 1995- |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDADE ESTADUAL DE CAMPINAS |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Freitas, Amanda Cristina de, 1995- |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inteligências múltiplas Planejamento educacional Língua inglesa - Estudo e ensino Multiple intelligences Educational planning English language - Study and teaching Artigo original |
topic |
Inteligências múltiplas Planejamento educacional Língua inglesa - Estudo e ensino Multiple intelligences Educational planning English language - Study and teaching Artigo original |
description |
Acknowledgments: I gratefully acknowledge the thoughtful critical input and suggestions of Professor Dr. Milenna Marques e Santos |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/20.500.12733/13329 FREITAS, Amanda Cristina de. Multiple intelligences in the english learning context: challenges in class planning. Sisyphus: journal of education. Lisboa. v. 10, n. 3, p. 244-264, out. 2022. Disponível em: https://hdl.handle.net/20.500.12733/13329. Acesso em: 7 mai. 2024. |
url |
https://hdl.handle.net/20.500.12733/13329 |
identifier_str_mv |
FREITAS, Amanda Cristina de. Multiple intelligences in the english learning context: challenges in class planning. Sisyphus: journal of education. Lisboa. v. 10, n. 3, p. 244-264, out. 2022. Disponível em: https://hdl.handle.net/20.500.12733/13329. Acesso em: 7 mai. 2024. |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unicamp.br/acervo/detalhe/1351177 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicamp instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicamp |
collection |
Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicamp |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicamp - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
reposip@unicamp.br |
_version_ |
1799030832166338560 |