Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Freitas, Amanda Cristina de, 1995-
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicamp
Texto Completo: https://hdl.handle.net/20.500.12733/13329
Resumo: Acknowledgments: I gratefully acknowledge the thoughtful critical input and suggestions of Professor Dr. Milenna Marques e Santos
id CAMP_a9fcd8a99d45135c0559e290015bc609
oai_identifier_str oai:https://www.repositorio.unicamp.br/:1351177
network_acronym_str CAMP
network_name_str Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicamp
repository_id_str
spelling Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planningAs múltiplas inteligências no contexto de aprendizagem de língua inglesa : desafios no planejamento de aulaInteligencias múltiples en el contexto de aprendizaje del inglés : desafíos en la planificación de las clasesInteligências múltiplasPlanejamento educacionalLíngua inglesa - Estudo e ensinoMultiple intelligencesEducational planningEnglish language - Study and teachingArtigo originalAcknowledgments: I gratefully acknowledge the thoughtful critical input and suggestions of Professor Dr. Milenna Marques e SantosAbstract: This paper aimed to present the results of our research on the challenges of planning English language classes in elementary school through the analysis of didactic activities proposed for a 2nd grade Elementary class in a private school. This is a descriptive documentary research with a mixed approach (quantitative and qualitative) that sought to investigate whether didactic activities include aspects related to the theory of multiple intelligences (linguistic, musical, logical-mathematical, spatial, bodily-kinesthetic, interpersonal, intrapersonal, and naturalist) proposed by Howard Gardner in 1983 (Gardner, 1994). From the initial analysis of lesson plans, the results show the predominance of activities that focus exclusively on logical-mathematical and linguistic intelligencesResumo: Este artigo tem como objetivo apresentar os resultados da nossa pesquisa sobre os desafios do planejamento de aulas de Língua Inglesa no Ensino Fundamental através da análise de atividades didáticas propostas para uma turma de 2º ano do Fundamental I de uma escola privada. Trata-se de uma pesquisa documental descritiva com uma abordagem mista (quantitativa e qualitativa) que buscou investigar se as atividades didáticas contemplam aspectos relacionados à teoria das Múltiplas Inteligências (linguística, musical, lógico-matemática, espacial, corporal-cinestésica, interpessoal, intrapessoal e naturalista) proposta por Howard Gardner, em 1983 (Gardner, 1994). A partir da análise inicial dos planos de aula, os resultados mostram a predominância de atividades que focam exclusivamente nas inteligências lógico-matemática e linguísticaResumen: Este artículo tiene como objetivo presentar los resultados de nuestra investigación sobre los desafíos de la planificación de clases de inglés en la Enseñanza Básica a través del análisis de actividades didácticas propuestas para una clase de 2º año de Básica I en una escuela privada. Se trata de una investigación documental descriptiva con enfoque mixto (cuantitativo y cualitativo) que buscó indagar si las actividades didácticas incluyen aspectos relacionados con la teoría de las inteligencias múltiples (lingüística, musical, lógico-matemática, espacial, corporal-kinestésica, interpersonal, intrapersonal y naturalista) propuesta por Howard Gardner, en 1983 (Gardner, 1994). Del análisis inicial de los planes de clase, los resultados muestran el predominio de actividades que se enfocan exclusivamente en las inteligencias lógico-matemáticas y lingüísticasAbertoUNIVERSIDADE ESTADUAL DE CAMPINASFreitas, Amanda Cristina de, 1995-2022info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12733/13329FREITAS, Amanda Cristina de. Multiple intelligences in the english learning context: challenges in class planning. Sisyphus: journal of education. Lisboa. v. 10, n. 3, p. 244-264, out. 2022. Disponível em: https://hdl.handle.net/20.500.12733/13329. Acesso em: 7 mai. 2024.https://repositorio.unicamp.br/acervo/detalhe/1351177porreponame:Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicampinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-18T11:47:45Zoai:https://www.repositorio.unicamp.br/:1351177Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unicamp.br/oai/requestreposip@unicamp.bropendoar:2024-03-18T11:47:45Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicamp - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning
As múltiplas inteligências no contexto de aprendizagem de língua inglesa : desafios no planejamento de aula
Inteligencias múltiples en el contexto de aprendizaje del inglés : desafíos en la planificación de las clases
title Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning
spellingShingle Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning
Freitas, Amanda Cristina de, 1995-
Inteligências múltiplas
Planejamento educacional
Língua inglesa - Estudo e ensino
Multiple intelligences
Educational planning
English language - Study and teaching
Artigo original
title_short Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning
title_full Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning
title_fullStr Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning
title_full_unstemmed Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning
title_sort Multiple intelligences in the english learning context : challenges in class planning
author Freitas, Amanda Cristina de, 1995-
author_facet Freitas, Amanda Cristina de, 1995-
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv UNIVERSIDADE ESTADUAL DE CAMPINAS
dc.contributor.author.fl_str_mv Freitas, Amanda Cristina de, 1995-
dc.subject.por.fl_str_mv Inteligências múltiplas
Planejamento educacional
Língua inglesa - Estudo e ensino
Multiple intelligences
Educational planning
English language - Study and teaching
Artigo original
topic Inteligências múltiplas
Planejamento educacional
Língua inglesa - Estudo e ensino
Multiple intelligences
Educational planning
English language - Study and teaching
Artigo original
description Acknowledgments: I gratefully acknowledge the thoughtful critical input and suggestions of Professor Dr. Milenna Marques e Santos
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/20.500.12733/13329
FREITAS, Amanda Cristina de. Multiple intelligences in the english learning context: challenges in class planning. Sisyphus: journal of education. Lisboa. v. 10, n. 3, p. 244-264, out. 2022. Disponível em: https://hdl.handle.net/20.500.12733/13329. Acesso em: 7 mai. 2024.
url https://hdl.handle.net/20.500.12733/13329
identifier_str_mv FREITAS, Amanda Cristina de. Multiple intelligences in the english learning context: challenges in class planning. Sisyphus: journal of education. Lisboa. v. 10, n. 3, p. 244-264, out. 2022. Disponível em: https://hdl.handle.net/20.500.12733/13329. Acesso em: 7 mai. 2024.
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://repositorio.unicamp.br/acervo/detalhe/1351177
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicamp
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicamp
collection Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicamp
repository.name.fl_str_mv Repositório da Produção Científica e Intelectual da Unicamp - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv reposip@unicamp.br
_version_ 1799030832166338560