Museus de Ciência Espaços de Formação para Licenciandos
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EAD em Foco |
Texto Completo: | https://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/1142 |
Resumo: | This paper presents a study developed with the mediators of the Museu Ciência e Vida which were students from e-learning courses major degree in teaching offered within the scope of the Consórcio Cederj. The study was developed from the perspective of Textual Discursive Analysis. Among the main findings of the research, it is highlighted that the motivation that led the student to become a mediator was the search for knowledge and the interest in science communication. Most of the mediators had no other experience in non-formal education space than that of the Museu Ciência e Vida. Among the barriers found for the exercise of mediation practice, the difficulty of public speaking is the one that stands out the most. The experience of mediation gave students skills, namely, resourcefulness for personal communication and acquisition of knowledge from other areas due to the interdisciplinary nature of the activities developed in the museum, highlighted in the speech of the respondents. |
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Museus de Ciência Espaços de Formação para LicenciandosThis paper presents a study developed with the mediators of the Museu Ciência e Vida which were students from e-learning courses major degree in teaching offered within the scope of the Consórcio Cederj. The study was developed from the perspective of Textual Discursive Analysis. Among the main findings of the research, it is highlighted that the motivation that led the student to become a mediator was the search for knowledge and the interest in science communication. Most of the mediators had no other experience in non-formal education space than that of the Museu Ciência e Vida. Among the barriers found for the exercise of mediation practice, the difficulty of public speaking is the one that stands out the most. The experience of mediation gave students skills, namely, resourcefulness for personal communication and acquisition of knowledge from other areas due to the interdisciplinary nature of the activities developed in the museum, highlighted in the speech of the respondents.O presente artigo apresenta estudo inédito desenvolvido junto aos mediadores do Museu Ciência e Vida oriundos dos cursos de licenciatura oferecidos a distância, na modalidade semipresencial, âmbito do Consório Cederj. O estudo foi desenvolvido na perspectiva da Análise Textual Discursiva. Dentre os principais achados da pesquisa, destaca-se que a motivação que levou o estudante a se tornar mediador era a busca por conhecimento e o interesse por divulgação científica. A maioria dos mediadores não teve outra vivência em espaço não formal de educação além daquela do Museu Ciência e Vida. Dentre as barreiras encontradas para o exercício da mediação, a dificuldade de falar em público é a que mais se sobressai. A experiência da mediação conferiu aos estudantes habilidades, quais sejam, desenvoltura para comunicação pessoal e aquisição de conhecimentos de outras áreas, em virtude do caráter interdisciplinar das atividades desenvolvidas no museu, destacadas na fala dos respondentes.Fundação Cecierj2020-10-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/114210.18264/eadf.v10i2.1142EaD em Foco; Vol. 10 No. 2 (2020)EaD em Foco; Vol. 10 Núm. 2 (2020)EaD em Foco; v. 10 n. 2 (2020)2177-8310reponame:EAD em Focoinstname:Fundação Centro de Ciências e Educação Superior a Distância do Estado do Rio de Janeiro (CECIERJ)instacron:CECIERJporhttps://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/1142/580Copyright (c) 2020 EaD em Focoinfo:eu-repo/semantics/openAccess Pinto, Simone PinheiroDahmouche, Monica2020-09-23T23:08:42ZRevistahttps://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/RevistaONG |
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