Metaverse as a Mediation Tool in EaD
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EAD em Foco |
Texto Completo: | https://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/2231 |
Resumo: | Abstract. Having completed 100 years of Distance Education (EaD) in Brazil, this article aims to discuss its future, its relationship with cyberculture and the use of Metaverse as a tool for mediating teaching and learning in EaD. To this end, current concepts about the Metaverse are highlighted, with a thorough analysis of its origin, as well as perspectives of use and impacts on distance learning. Methodologically, this work originated from a consistent bibliographical research, with a narrative literature review being carried out, considering established authors, prioritizing the most up-to-date studies on the subject, contributing to the production of knowledge on this topic. Keywords: Distance education. Cyberculture. Metaverse. |
id |
CECIERJ_597f981d3f916df7a468eecaeb5666b3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.eademfoco.cecierj.edu.br:article/2231 |
network_acronym_str |
CECIERJ |
network_name_str |
EAD em Foco |
repository_id_str |
|
spelling |
Metaverse as a Mediation Tool in EaD Metaverso como herramienta de mediación en EaDMetaverso como Ferramenta de Mediação na EaDEducación a distancia. Cibercultura. Metaverso Educação a distânciaCiberculturaMetaverso Distance educationCybercultureMetaverseAbstract. Having completed 100 years of Distance Education (EaD) in Brazil, this article aims to discuss its future, its relationship with cyberculture and the use of Metaverse as a tool for mediating teaching and learning in EaD. To this end, current concepts about the Metaverse are highlighted, with a thorough analysis of its origin, as well as perspectives of use and impacts on distance learning. Methodologically, this work originated from a consistent bibliographical research, with a narrative literature review being carried out, considering established authors, prioritizing the most up-to-date studies on the subject, contributing to the production of knowledge on this topic. Keywords: Distance education. Cyberculture. Metaverse.Habiendo cumplido 100 años de EaD en Brasil, este artículo tiene como objetivo discutir el futuro de la Educación a Distancia (EaD), su relación con la cibercultura y el uso del Metaverso como herramienta para mediar la enseñanza y el aprendizaje en EaD. Para ello, se destacan conceptos actuales sobre el Metaverso, con un análisis exhaustivo de su origen, así como perspectivas de uso e impactos en la educación a distancia. Metodológicamente, este trabajo de investigación se originó a partir de una consistente investigación bibliográfica exploratoria, considerando autores de renombre y estudios lo más actualizados posibles sobre el tema, logrando el objetivo principal de este artículo que es la producción de conocimiento sobre este tema. Completados 100 anos da Educação a Distância (EaD) no Brasil, este artigo tem o intuito de discutir sobre o futuro dela, sua relação com a cibercultura e o uso do Metaverso como ferramenta de mediação do ensino e aprendizagem na EaD. Para tanto, destaca-se os conceitos atuais acerca do Metaverso, com uma análise minuciosa de sua origem, bem como perspectivas de uso e impactos na EaD. Metodologicamente, este trabalho originou-se de uma consistente pesquisa bibliográfica, sendo realizada uma revisão narrativa de literatura, considerando autores consagrados, priorizando os estudos mais atualizados sobre o assunto, contribuindo para a produção de conhecimento sobre essa temática. Palavras-chave: Educação a distância. Cibercultura. Metaverso. Fundação Cecierj2024-05-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/2231EaD em Foco; Vol. 14 No. 2 (2024): Edição Especial - 100 anos da EaD no Brasil - O Presente e Futuro na era digital; e2231EaD em Foco; Vol. 14 Núm. 2 (2024): Edição Especial - 100 anos da EaD no Brasil - O Presente e Futuro na era digital; e2231EaD em Foco; v. 14 n. 2 (2024): Edição Especial - 100 anos da EaD no Brasil - O Presente e Futuro na era digital; e22312177-8310reponame:EAD em Focoinstname:Fundação Centro de Ciências e Educação Superior a Distância do Estado do Rio de Janeiro (CECIERJ)instacron:CECIERJporhttps://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/2231/924Copyright (c) 2024 EaD em Focohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Almeida, Júlio César Parra de2024-05-03T22:40:40Zoai:ojs.eademfoco.cecierj.edu.br:article/2231Revistahttps://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/RevistaONGhttp://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/oai||eademfoco@cecierj.edu.br2177-83102177-8310opendoar:2024-05-03T22:40:40EAD em Foco - Fundação Centro de Ciências e Educação Superior a Distância do Estado do Rio de Janeiro (CECIERJ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Metaverse as a Mediation Tool in EaD Metaverso como herramienta de mediación en EaD Metaverso como Ferramenta de Mediação na EaD |
title |
Metaverse as a Mediation Tool in EaD |
spellingShingle |
Metaverse as a Mediation Tool in EaD Almeida, Júlio César Parra de Educación a distancia. Cibercultura. Metaverso Educação a distância Cibercultura Metaverso Distance education Cyberculture Metaverse |
title_short |
Metaverse as a Mediation Tool in EaD |
title_full |
Metaverse as a Mediation Tool in EaD |
title_fullStr |
Metaverse as a Mediation Tool in EaD |
title_full_unstemmed |
Metaverse as a Mediation Tool in EaD |
title_sort |
Metaverse as a Mediation Tool in EaD |
author |
Almeida, Júlio César Parra de |
author_facet |
Almeida, Júlio César Parra de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Almeida, Júlio César Parra de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educación a distancia. Cibercultura. Metaverso Educação a distância Cibercultura Metaverso Distance education Cyberculture Metaverse |
topic |
Educación a distancia. Cibercultura. Metaverso Educação a distância Cibercultura Metaverso Distance education Cyberculture Metaverse |
description |
Abstract. Having completed 100 years of Distance Education (EaD) in Brazil, this article aims to discuss its future, its relationship with cyberculture and the use of Metaverse as a tool for mediating teaching and learning in EaD. To this end, current concepts about the Metaverse are highlighted, with a thorough analysis of its origin, as well as perspectives of use and impacts on distance learning. Methodologically, this work originated from a consistent bibliographical research, with a narrative literature review being carried out, considering established authors, prioritizing the most up-to-date studies on the subject, contributing to the production of knowledge on this topic. Keywords: Distance education. Cyberculture. Metaverse. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-05-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/2231 |
url |
https://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/2231 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/2231/924 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2024 EaD em Foco https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2024 EaD em Foco https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cecierj |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cecierj |
dc.source.none.fl_str_mv |
EaD em Foco; Vol. 14 No. 2 (2024): Edição Especial - 100 anos da EaD no Brasil - O Presente e Futuro na era digital; e2231 EaD em Foco; Vol. 14 Núm. 2 (2024): Edição Especial - 100 anos da EaD no Brasil - O Presente e Futuro na era digital; e2231 EaD em Foco; v. 14 n. 2 (2024): Edição Especial - 100 anos da EaD no Brasil - O Presente e Futuro na era digital; e2231 2177-8310 reponame:EAD em Foco instname:Fundação Centro de Ciências e Educação Superior a Distância do Estado do Rio de Janeiro (CECIERJ) instacron:CECIERJ |
instname_str |
Fundação Centro de Ciências e Educação Superior a Distância do Estado do Rio de Janeiro (CECIERJ) |
instacron_str |
CECIERJ |
institution |
CECIERJ |
reponame_str |
EAD em Foco |
collection |
EAD em Foco |
repository.name.fl_str_mv |
EAD em Foco - Fundação Centro de Ciências e Educação Superior a Distância do Estado do Rio de Janeiro (CECIERJ) |
repository.mail.fl_str_mv |
||eademfoco@cecierj.edu.br |
_version_ |
1814253788232417280 |