Desafios das Famílias na Adaptação da Educação Infantil a Distância Durante a Pandemia de Covid-19: Relato de Experiência
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EAD em Foco |
Texto Completo: | https://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/1051 |
Resumo: | The work aims to describe the challenges of families in adapting Remote Education to early childhood education during the initial context of the COVID-19 pandemic. Methodology: Reflective experience report based on national education laws and Viktor Frankl's philosophical and existentialist bias. For discussion, three categories were configured: 1) Difficulties presented in the first remote classes; 2) Questioning children's learning through Remote Education and 3) Prioritizing mental health during isolation. Conclusion: Future models of distance education should consider the socioeconomic and family context of the population, develop better tools that include a playful and appropriate education for each age group, ensure that teachers are updated on technological models on a permanent basis. It is suggested to conduct research on the level of learning of children in the Remote Education modality and to know the experiences of teachers in the professional adaptation of this model. Keywords: Distance education. Educational politics. Child education. Social isolation. COVID-19 pandemic. |
id |
CECIERJ_6d5342b8c4919849198dc75f48555730 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.eademfoco.cecierj.edu.br:article/1051 |
network_acronym_str |
CECIERJ |
network_name_str |
EAD em Foco |
repository_id_str |
|
spelling |
Desafios das Famílias na Adaptação da Educação Infantil a Distância Durante a Pandemia de Covid-19: Relato de ExperiênciaThe work aims to describe the challenges of families in adapting Remote Education to early childhood education during the initial context of the COVID-19 pandemic. Methodology: Reflective experience report based on national education laws and Viktor Frankl's philosophical and existentialist bias. For discussion, three categories were configured: 1) Difficulties presented in the first remote classes; 2) Questioning children's learning through Remote Education and 3) Prioritizing mental health during isolation. Conclusion: Future models of distance education should consider the socioeconomic and family context of the population, develop better tools that include a playful and appropriate education for each age group, ensure that teachers are updated on technological models on a permanent basis. It is suggested to conduct research on the level of learning of children in the Remote Education modality and to know the experiences of teachers in the professional adaptation of this model. Keywords: Distance education. Educational politics. Child education. Social isolation. COVID-19 pandemic.O estudo objetiva descrever a experiência e desafios de famílias na adaptação do Ensino Remoto para a educação infantil no contexto inicial da pandemia de COVID-19. Metodologia: Relato de experiência reflexivo fundamentado nas leis nacionais de educação e no viés filosófico e existencialista de Viktor Frankl. Para discussão se configuraram três categorias: 1) Dificuldades apresentadas nas primeiras aulas remotas; 2) Questionando o aprendizado das crianças através do Ensino Remoto e 3) Priorizando a saúde mental durante o isolamento. Conclusão: Os futuros modelos de educação a distância devem considerar o contexto socioeconômico e familiar da população, desenvolver melhores ferramentas que incluam um ensino lúdico e adequado para cada faixa etária e garantir que os professores sejam atualizados nos modelos tecnológicos de forma permanente. Sugere-se a realização de pesquisas sobre o nível de aprendizagem das crianças na modalidade Ensino Remoto e conhecer as experiências dos professores na adaptação profissional deste modelo. Palavras-chave: Educação a distância. Política educacional. Educação Infantil. Isolamento social. Pandemia de COVID-19.Fundação Cecierj2020-09-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/105110.18264/eadf.v10i3.1051EaD em Foco; Vol. 10 No. 3 (2020): DL Contributions in times of pandemic and post-pandemic (Part 1/2)EaD em Foco; Vol. 10 Núm. 3 (2020): Edição Especial - EaD em tempos de pandemia e pós-pandemia (Parte 1/2)EaD em Foco; v. 10 n. 3 (2020): Edição Especial - EaD em tempos de pandemia e pós-pandemia (Parte 1/2)2177-8310reponame:EAD em Focoinstname:Fundação Centro de Ciências e Educação Superior a Distância do Estado do Rio de Janeiro (CECIERJ)instacron:CECIERJporhttps://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/1051/577https://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/1051/583Educação infantil em tempos de pandemia de COVID-19Copyright (c) 2020 EaD em Focoinfo:eu-repo/semantics/openAccess Medeiros, Angelica Yolanda Bueno Bejarano Vale dePereira, Eliane Ramos Silva, Rose Mary Costa Rosa Andrade 2022-01-01T16:09:26ZRevistahttps://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/RevistaONG |
dc.title.none.fl_str_mv |
Desafios das Famílias na Adaptação da Educação Infantil a Distância Durante a Pandemia de Covid-19: Relato de Experiência |
title |
Desafios das Famílias na Adaptação da Educação Infantil a Distância Durante a Pandemia de Covid-19: Relato de Experiência |
spellingShingle |
Desafios das Famílias na Adaptação da Educação Infantil a Distância Durante a Pandemia de Covid-19: Relato de Experiência Medeiros, Angelica Yolanda Bueno Bejarano Vale de |
title_short |
Desafios das Famílias na Adaptação da Educação Infantil a Distância Durante a Pandemia de Covid-19: Relato de Experiência |
title_full |
Desafios das Famílias na Adaptação da Educação Infantil a Distância Durante a Pandemia de Covid-19: Relato de Experiência |
title_fullStr |
Desafios das Famílias na Adaptação da Educação Infantil a Distância Durante a Pandemia de Covid-19: Relato de Experiência |
title_full_unstemmed |
Desafios das Famílias na Adaptação da Educação Infantil a Distância Durante a Pandemia de Covid-19: Relato de Experiência |
title_sort |
Desafios das Famílias na Adaptação da Educação Infantil a Distância Durante a Pandemia de Covid-19: Relato de Experiência |
author |
Medeiros, Angelica Yolanda Bueno Bejarano Vale de |
author_facet |
Medeiros, Angelica Yolanda Bueno Bejarano Vale de Pereira, Eliane Ramos Silva, Rose Mary Costa Rosa Andrade |
author_role |
author |
author2 |
Pereira, Eliane Ramos Silva, Rose Mary Costa Rosa Andrade |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Medeiros, Angelica Yolanda Bueno Bejarano Vale de Pereira, Eliane Ramos Silva, Rose Mary Costa Rosa Andrade |
description |
The work aims to describe the challenges of families in adapting Remote Education to early childhood education during the initial context of the COVID-19 pandemic. Methodology: Reflective experience report based on national education laws and Viktor Frankl's philosophical and existentialist bias. For discussion, three categories were configured: 1) Difficulties presented in the first remote classes; 2) Questioning children's learning through Remote Education and 3) Prioritizing mental health during isolation. Conclusion: Future models of distance education should consider the socioeconomic and family context of the population, develop better tools that include a playful and appropriate education for each age group, ensure that teachers are updated on technological models on a permanent basis. It is suggested to conduct research on the level of learning of children in the Remote Education modality and to know the experiences of teachers in the professional adaptation of this model. Keywords: Distance education. Educational politics. Child education. Social isolation. COVID-19 pandemic. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/1051 10.18264/eadf.v10i3.1051 |
url |
https://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/1051 |
identifier_str_mv |
10.18264/eadf.v10i3.1051 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/1051/577 https://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/1051/583 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 EaD em Foco info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 EaD em Foco |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Educação infantil em tempos de pandemia de COVID-19 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cecierj |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cecierj |
dc.source.none.fl_str_mv |
EaD em Foco; Vol. 10 No. 3 (2020): DL Contributions in times of pandemic and post-pandemic (Part 1/2) EaD em Foco; Vol. 10 Núm. 3 (2020): Edição Especial - EaD em tempos de pandemia e pós-pandemia (Parte 1/2) EaD em Foco; v. 10 n. 3 (2020): Edição Especial - EaD em tempos de pandemia e pós-pandemia (Parte 1/2) 2177-8310 reponame:EAD em Foco instname:Fundação Centro de Ciências e Educação Superior a Distância do Estado do Rio de Janeiro (CECIERJ) instacron:CECIERJ |
instname_str |
Fundação Centro de Ciências e Educação Superior a Distância do Estado do Rio de Janeiro (CECIERJ) |
instacron_str |
CECIERJ |
institution |
CECIERJ |
reponame_str |
EAD em Foco |
collection |
EAD em Foco |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1733981568599326720 |