Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Angela Carrancho da
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Bastos, Elizabeth Ramalho Soares, Rodrigues, Carmen Granja da Silva, Silva, Regina C. da, Brito, Ana M. Feydit
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
Título da fonte: Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/173
Resumo: This study presents the results of a user-centered evaluation on the degree of Mathematics teachers’ satisfaction held in a continuous training course offered by the CECIERJ Foundation in partnership with SEEDUC / RJ in the education network of the State of Rio de Janeiro. This study is part of an emancipator evaluation project developed by the CECIERJ Foundation’s extension board and addressed the following evaluation categories: didactic-pedagogic (tutoring); didactic material; virtual environment (VLE), interactivity and assessment. This study only employed the results regarding mathematics teachers, although the program also focuses on the portuguese teachers network.
id CESGRAN-1_96abb1fcbe196ca6ce568f6b8ce42169
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/173
network_acronym_str CESGRAN-1
network_name_str Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
repository_id_str
spelling Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot studyEvaluacion del Grado de Satisfaccion de los Profesores de Matematicas del Estado de Rio de Janeiro con el Curso de Formacion Continua Ofrecido por la Fundacion CECIERJ : un estudio pilotoAvaliação do Grau de Satisfação dos Professores de Matematica do Estado do Rio de Janeiro com o Curso de Formação Continuada Oferecido Pela Fundação CECIERJ : um estudo pilotoContinuous training; Education network; Emancipatory EvaluationEducacion Continua; Red de Educacion; Evaluacion; La evaluacion criticaFormação continuada; Educação em rede; Avaliação; Avaliação emancipatoriaThis study presents the results of a user-centered evaluation on the degree of Mathematics teachers’ satisfaction held in a continuous training course offered by the CECIERJ Foundation in partnership with SEEDUC / RJ in the education network of the State of Rio de Janeiro. This study is part of an emancipator evaluation project developed by the CECIERJ Foundation’s extension board and addressed the following evaluation categories: didactic-pedagogic (tutoring); didactic material; virtual environment (VLE), interactivity and assessment. This study only employed the results regarding mathematics teachers, although the program also focuses on the portuguese teachers network.Este estudio presenta los resultados de un estudio de evaluacion centrado en el usuario en el grado de satisfaccion de los profesores participantes se mantienen en un curso de educacion continua ofrecida por la Fundacion en colaboracion con CECIERJ SEEDUC / RJ para profesores de matematicas de la situacion educativa del Estado de Rio de Janeiro. La evaluacion es parte de un comite de evaluacion del proyecto emancipador desarrollado por Extension Foundation CECIERJ y se dirigio a las categorias de evaluacion: didactico-pedagogico, intervencion pedagogica (tutoria); cursos, el medio ambiente virtual (VLE), la interactividad y la evaluacion. Para este estudio solo se presentan los resultados para los profesores de matematicas, aunque el programa se ha centrado tambien los profesores de la red portuguesa.O presente artigo apresenta os resultados de um estudo avaliativo centrado no usuario sobre o grau de satisfação dos professores cursistas realizado em um curso de formação continuada oferecido pela Fundação CECIERJ em parceria com a SEEDUC/RJ para professores de Matematica da rede estadual de educação do Estado do Rio de Janeiro. O projeto de avaliação emancipatoria foi desenvolvido pela diretoria de extensao da Fundação CECIERJ e abordou as seguintes categorias avaliativas: organização didatico-pedagogica; mediação pedagogica (tutoria); material didatico; o ambiente virtual (AVA); interatividade e avaliação. Para este estudo sao apresentados apenas os resultados referentes aos professores de Matematica, embora o programa tenha como foco, tambem, os professores de Lingua Portuguesa da rede.Fundação CesgranrioSilva, Angela Carrancho daBastos, Elizabeth Ramalho SoaresRodrigues, Carmen Granja da SilvaSilva, Regina C. daBrito, Ana M. Feydit2013-05-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/17310.22347/2175-2753v5i13.173Revista Meta: Avaliação; v. 5, n. 13 (2013): Revista Meta: Avaliacao; 126-1572175-2753reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIOporspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/173/224https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/173/pdfDireitos autorais 2015 Fundação Cesgranriohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2013-08-02T11:58:09Zoai:ojs.localhost:article/173Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/indexPRIhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/oaimetaavaliacao@cesgranrio.org.br2175-27532175-2753opendoar:2013-08-02T11:58:09Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study
Evaluacion del Grado de Satisfaccion de los Profesores de Matematicas del Estado de Rio de Janeiro con el Curso de Formacion Continua Ofrecido por la Fundacion CECIERJ : un estudio piloto
Avaliação do Grau de Satisfação dos Professores de Matematica do Estado do Rio de Janeiro com o Curso de Formação Continuada Oferecido Pela Fundação CECIERJ : um estudo piloto
title Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study
spellingShingle Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study
Silva, Angela Carrancho da
Continuous training; Education network; Emancipatory Evaluation
Educacion Continua; Red de Educacion; Evaluacion; La evaluacion critica
Formação continuada; Educação em rede; Avaliação; Avaliação emancipatoria
title_short Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study
title_full Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study
title_fullStr Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study
title_full_unstemmed Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study
title_sort Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study
author Silva, Angela Carrancho da
author_facet Silva, Angela Carrancho da
Bastos, Elizabeth Ramalho Soares
Rodrigues, Carmen Granja da Silva
Silva, Regina C. da
Brito, Ana M. Feydit
author_role author
author2 Bastos, Elizabeth Ramalho Soares
Rodrigues, Carmen Granja da Silva
Silva, Regina C. da
Brito, Ana M. Feydit
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Angela Carrancho da
Bastos, Elizabeth Ramalho Soares
Rodrigues, Carmen Granja da Silva
Silva, Regina C. da
Brito, Ana M. Feydit
dc.subject.none.fl_str_mv


dc.subject.por.fl_str_mv Continuous training; Education network; Emancipatory Evaluation
Educacion Continua; Red de Educacion; Evaluacion; La evaluacion critica
Formação continuada; Educação em rede; Avaliação; Avaliação emancipatoria
topic Continuous training; Education network; Emancipatory Evaluation
Educacion Continua; Red de Educacion; Evaluacion; La evaluacion critica
Formação continuada; Educação em rede; Avaliação; Avaliação emancipatoria
description This study presents the results of a user-centered evaluation on the degree of Mathematics teachers’ satisfaction held in a continuous training course offered by the CECIERJ Foundation in partnership with SEEDUC / RJ in the education network of the State of Rio de Janeiro. This study is part of an emancipator evaluation project developed by the CECIERJ Foundation’s extension board and addressed the following evaluation categories: didactic-pedagogic (tutoring); didactic material; virtual environment (VLE), interactivity and assessment. This study only employed the results regarding mathematics teachers, although the program also focuses on the portuguese teachers network.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-05-14
dc.type.none.fl_str_mv


dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/173
10.22347/2175-2753v5i13.173
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/173
identifier_str_mv 10.22347/2175-2753v5i13.173
dc.language.iso.fl_str_mv por
spa
language por
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/173/224
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/173/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Revista Meta: Avaliação; v. 5, n. 13 (2013): Revista Meta: Avaliacao; 126-157
2175-2753
reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO
institution CESGRANRIO
reponame_str Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
collection Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
repository.name.fl_str_mv Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv metaavaliacao@cesgranrio.org.br
_version_ 1754845672702476288