Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/173 |
Resumo: | This study presents the results of a user-centered evaluation on the degree of Mathematics teachers’ satisfaction held in a continuous training course offered by the CECIERJ Foundation in partnership with SEEDUC / RJ in the education network of the State of Rio de Janeiro. This study is part of an emancipator evaluation project developed by the CECIERJ Foundation’s extension board and addressed the following evaluation categories: didactic-pedagogic (tutoring); didactic material; virtual environment (VLE), interactivity and assessment. This study only employed the results regarding mathematics teachers, although the program also focuses on the portuguese teachers network. |
id |
CESGRAN-1_96abb1fcbe196ca6ce568f6b8ce42169 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/173 |
network_acronym_str |
CESGRAN-1 |
network_name_str |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
repository_id_str |
|
spelling |
Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot studyEvaluacion del Grado de Satisfaccion de los Profesores de Matematicas del Estado de Rio de Janeiro con el Curso de Formacion Continua Ofrecido por la Fundacion CECIERJ : un estudio pilotoAvaliação do Grau de Satisfação dos Professores de Matematica do Estado do Rio de Janeiro com o Curso de Formação Continuada Oferecido Pela Fundação CECIERJ : um estudo pilotoContinuous training; Education network; Emancipatory EvaluationEducacion Continua; Red de Educacion; Evaluacion; La evaluacion criticaFormação continuada; Educação em rede; Avaliação; Avaliação emancipatoriaThis study presents the results of a user-centered evaluation on the degree of Mathematics teachers’ satisfaction held in a continuous training course offered by the CECIERJ Foundation in partnership with SEEDUC / RJ in the education network of the State of Rio de Janeiro. This study is part of an emancipator evaluation project developed by the CECIERJ Foundation’s extension board and addressed the following evaluation categories: didactic-pedagogic (tutoring); didactic material; virtual environment (VLE), interactivity and assessment. This study only employed the results regarding mathematics teachers, although the program also focuses on the portuguese teachers network.Este estudio presenta los resultados de un estudio de evaluacion centrado en el usuario en el grado de satisfaccion de los profesores participantes se mantienen en un curso de educacion continua ofrecida por la Fundacion en colaboracion con CECIERJ SEEDUC / RJ para profesores de matematicas de la situacion educativa del Estado de Rio de Janeiro. La evaluacion es parte de un comite de evaluacion del proyecto emancipador desarrollado por Extension Foundation CECIERJ y se dirigio a las categorias de evaluacion: didactico-pedagogico, intervencion pedagogica (tutoria); cursos, el medio ambiente virtual (VLE), la interactividad y la evaluacion. Para este estudio solo se presentan los resultados para los profesores de matematicas, aunque el programa se ha centrado tambien los profesores de la red portuguesa.O presente artigo apresenta os resultados de um estudo avaliativo centrado no usuario sobre o grau de satisfação dos professores cursistas realizado em um curso de formação continuada oferecido pela Fundação CECIERJ em parceria com a SEEDUC/RJ para professores de Matematica da rede estadual de educação do Estado do Rio de Janeiro. O projeto de avaliação emancipatoria foi desenvolvido pela diretoria de extensao da Fundação CECIERJ e abordou as seguintes categorias avaliativas: organização didatico-pedagogica; mediação pedagogica (tutoria); material didatico; o ambiente virtual (AVA); interatividade e avaliação. Para este estudo sao apresentados apenas os resultados referentes aos professores de Matematica, embora o programa tenha como foco, tambem, os professores de Lingua Portuguesa da rede.Fundação CesgranrioSilva, Angela Carrancho daBastos, Elizabeth Ramalho SoaresRodrigues, Carmen Granja da SilvaSilva, Regina C. daBrito, Ana M. Feydit2013-05-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/17310.22347/2175-2753v5i13.173Revista Meta: Avaliação; v. 5, n. 13 (2013): Revista Meta: Avaliacao; 126-1572175-2753reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIOporspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/173/224https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/173/pdfDireitos autorais 2015 Fundação Cesgranriohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2013-08-02T11:58:09Zoai:ojs.localhost:article/173Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/indexPRIhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/oaimetaavaliacao@cesgranrio.org.br2175-27532175-2753opendoar:2013-08-02T11:58:09Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study Evaluacion del Grado de Satisfaccion de los Profesores de Matematicas del Estado de Rio de Janeiro con el Curso de Formacion Continua Ofrecido por la Fundacion CECIERJ : un estudio piloto Avaliação do Grau de Satisfação dos Professores de Matematica do Estado do Rio de Janeiro com o Curso de Formação Continuada Oferecido Pela Fundação CECIERJ : um estudo piloto |
title |
Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study |
spellingShingle |
Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study Silva, Angela Carrancho da Continuous training; Education network; Emancipatory Evaluation Educacion Continua; Red de Educacion; Evaluacion; La evaluacion critica Formação continuada; Educação em rede; Avaliação; Avaliação emancipatoria |
title_short |
Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study |
title_full |
Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study |
title_fullStr |
Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study |
title_full_unstemmed |
Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study |
title_sort |
Evaluation of the Degree of Satisfaction of Math teachers of the State of Rio de Janeiro with the Continuous Training Course offered by the CECIERJ Foundation : a pilot study |
author |
Silva, Angela Carrancho da |
author_facet |
Silva, Angela Carrancho da Bastos, Elizabeth Ramalho Soares Rodrigues, Carmen Granja da Silva Silva, Regina C. da Brito, Ana M. Feydit |
author_role |
author |
author2 |
Bastos, Elizabeth Ramalho Soares Rodrigues, Carmen Granja da Silva Silva, Regina C. da Brito, Ana M. Feydit |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Angela Carrancho da Bastos, Elizabeth Ramalho Soares Rodrigues, Carmen Granja da Silva Silva, Regina C. da Brito, Ana M. Feydit |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Continuous training; Education network; Emancipatory Evaluation Educacion Continua; Red de Educacion; Evaluacion; La evaluacion critica Formação continuada; Educação em rede; Avaliação; Avaliação emancipatoria |
topic |
Continuous training; Education network; Emancipatory Evaluation Educacion Continua; Red de Educacion; Evaluacion; La evaluacion critica Formação continuada; Educação em rede; Avaliação; Avaliação emancipatoria |
description |
This study presents the results of a user-centered evaluation on the degree of Mathematics teachers’ satisfaction held in a continuous training course offered by the CECIERJ Foundation in partnership with SEEDUC / RJ in the education network of the State of Rio de Janeiro. This study is part of an emancipator evaluation project developed by the CECIERJ Foundation’s extension board and addressed the following evaluation categories: didactic-pedagogic (tutoring); didactic material; virtual environment (VLE), interactivity and assessment. This study only employed the results regarding mathematics teachers, although the program also focuses on the portuguese teachers network. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-05-14 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/173 10.22347/2175-2753v5i13.173 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/173 |
identifier_str_mv |
10.22347/2175-2753v5i13.173 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa |
language |
por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/173/224 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/173/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Meta: Avaliação; v. 5, n. 13 (2013): Revista Meta: Avaliacao; 126-157 2175-2753 reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO |
institution |
CESGRANRIO |
reponame_str |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
collection |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
repository.name.fl_str_mv |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
metaavaliacao@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754845672702476288 |