New values or new hierarchy of values?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/49 |
Resumo: | This article aims to show that there aren't new human values, but new values hierarchies. Each generation, in its own time and place, will organize their values in different ways, according to their importance.Furthemore, the article proposes an analysis of the various values arrangements, taking sensibility as the cognitive process that leads to the knowledge of these values. It is theoretically based on the works of Max Scheler and Uvan Gobry.The conclusion presents an exemple of way to organize values, in order of priority. |
id |
CESGRAN-1_e135227d42c42d2063edcfe8d55698a1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/49 |
network_acronym_str |
CESGRAN-1 |
network_name_str |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
repository_id_str |
|
spelling |
New values or new hierarchy of values?¿ Nuevos valores o nueva jerarquia de valores? ResumenNovos valores ou nova hierarquia de valores?Value; Hierarchies; Instruction; Education; Present timeValores; Jerarquias; Instruccion; Educacion; ActualidadValores; Hierarquias; Instrução; Educação; AtualidadeThis article aims to show that there aren't new human values, but new values hierarchies. Each generation, in its own time and place, will organize their values in different ways, according to their importance.Furthemore, the article proposes an analysis of the various values arrangements, taking sensibility as the cognitive process that leads to the knowledge of these values. It is theoretically based on the works of Max Scheler and Uvan Gobry.The conclusion presents an exemple of way to organize values, in order of priority. El artículo tiene por objetivo mostrar que no existen nuevos valores mas nuevas jerarquias de valores. Cada generacion en su tiempo y lugar jerarquiza sus valores diferentemente. Hace una analisis de las varias modalidades de valores considerando la sensibilidad como el proceso cognitivo propio para su conocimiento. Fundamentandose teoricamente en Max Scheler, Yvan Gobry concluye presentando un ejemplo de jerarquia de valores. O artigo tem por objetivo mostrar que nao existem novos valores mas sim novas hierarquias de valores. Cada geração em cada tempo e lugar vai hierarquizar os valores diferentemente. Faz uma analise das varias modalidades de valores considerando a sensibilidade como o processo cognitivo proprio para o seu conhecimento. Fundamentando-se teoricamente em Max Scheler, Yvan Gobry vai concluir apresentando um exemplo de hierarquização de valores. Fundação CesgranrioWerneck, Vera Rudge2010-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/4910.22347/2175-2753v2i4.49Revista Meta: Avaliação; v. 2, n. 4 (2010): Revista Meta: Avaliacao; 73-862175-2753reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIOporhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/49/65Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranriohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2010-05-06T12:09:03Zoai:ojs.localhost:article/49Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/indexPRIhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/oaimetaavaliacao@cesgranrio.org.br2175-27532175-2753opendoar:2010-05-06T12:09:03Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
New values or new hierarchy of values? ¿ Nuevos valores o nueva jerarquia de valores? Resumen Novos valores ou nova hierarquia de valores? |
title |
New values or new hierarchy of values? |
spellingShingle |
New values or new hierarchy of values? Werneck, Vera Rudge Value; Hierarchies; Instruction; Education; Present time Valores; Jerarquias; Instruccion; Educacion; Actualidad Valores; Hierarquias; Instrução; Educação; Atualidade |
title_short |
New values or new hierarchy of values? |
title_full |
New values or new hierarchy of values? |
title_fullStr |
New values or new hierarchy of values? |
title_full_unstemmed |
New values or new hierarchy of values? |
title_sort |
New values or new hierarchy of values? |
author |
Werneck, Vera Rudge |
author_facet |
Werneck, Vera Rudge |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Werneck, Vera Rudge |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Value; Hierarchies; Instruction; Education; Present time Valores; Jerarquias; Instruccion; Educacion; Actualidad Valores; Hierarquias; Instrução; Educação; Atualidade |
topic |
Value; Hierarchies; Instruction; Education; Present time Valores; Jerarquias; Instruccion; Educacion; Actualidad Valores; Hierarquias; Instrução; Educação; Atualidade |
description |
This article aims to show that there aren't new human values, but new values hierarchies. Each generation, in its own time and place, will organize their values in different ways, according to their importance.Furthemore, the article proposes an analysis of the various values arrangements, taking sensibility as the cognitive process that leads to the knowledge of these values. It is theoretically based on the works of Max Scheler and Uvan Gobry.The conclusion presents an exemple of way to organize values, in order of priority. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-03-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/49 10.22347/2175-2753v2i4.49 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/49 |
identifier_str_mv |
10.22347/2175-2753v2i4.49 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/49/65 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Meta: Avaliação; v. 2, n. 4 (2010): Revista Meta: Avaliacao; 73-86 2175-2753 reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO |
institution |
CESGRANRIO |
reponame_str |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
collection |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
repository.name.fl_str_mv |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
metaavaliacao@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754845672349106176 |