The return of deconcentration policies? Mutations in the national Program of Permanent Formation (NPPF). Cordoba, Argentina
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2804 |
Resumo: | In this article, we propose to reconstruct the transformations of the National Program of Permanent Formation (NPPF) for teachers, called “Our School”. We focus the analysis on what happened in the province of Cordoba after the change of government at the national level in December 2015. The fieldwork is part of two ongoing investigations in secondary schools of common and technical modality. We retrieve contributions from interviews carried out with actors who work at different levels of the school administration and who have different tasks in the enactment of the Program. From the contributions of the theory of Social Regulation, we aim to characterize the new forms of regulation of the program by identifying the strategies deployed by the central and provincial government in the period 2016-2019. |
id |
CESGRANRIO_31034696348d4723e6f74deef05a0a54 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/2804 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The return of deconcentration policies? Mutations in the national Program of Permanent Formation (NPPF). Cordoba, Argentina¿El retorno de las políticas de desconcentración? Mutaciones en el Programa Nacional de Formación Permanente (PNFP). Córdoba, ArgentinaO retorno de políticas de desconcentração? Mutações no Programa Nacional de Formación Permanente (PNFP). Córdoba, ArgentinaNational Program of Permanent Formation; Situated Teacher Education; Educational PoliciesEducación; Formación Docente; Políticas EducativasPrograma Nacional de Formación Permanente; Formación Docente Situada; Políticas EducativasPrograma Nacional de Formação Permanente; Formação Situada de Professores; Políticas EducacionaisIn this article, we propose to reconstruct the transformations of the National Program of Permanent Formation (NPPF) for teachers, called “Our School”. We focus the analysis on what happened in the province of Cordoba after the change of government at the national level in December 2015. The fieldwork is part of two ongoing investigations in secondary schools of common and technical modality. We retrieve contributions from interviews carried out with actors who work at different levels of the school administration and who have different tasks in the enactment of the Program. From the contributions of the theory of Social Regulation, we aim to characterize the new forms of regulation of the program by identifying the strategies deployed by the central and provincial government in the period 2016-2019.En este artículo nos proponemos reconstruir las transformaciones del Programa Nacional de Formación Permanente (PNFP) de profesores denominado “Nuestra Escuela”. Centramos el análisis en lo acontecido en la provincia de Córdoba, Argentina, tras el cambio de gobierno a nivel nacional en diciembre de 2015. El trabajo de campo se enmarca en dos investigaciones en curso en escuelas secundarias de modalidad técnico profesional y común. Recuperamos aportes de entrevistas realizadas a actores estatales que se desempeñan en diferentes niveles de la administración escolar y que poseen diferentes tareas en la puesta en acto del programa. Desde los aportes de la teoría de la regulación social pretendemos caracterizar las nuevas formas de regulación del programa identificando las estrategias de descentralización y desconcentración desplegadas por el gobierno central y provincial en relación al período 2016-2019.Nesse artigo pretendemos reconstruir as transformações do Programa Nacional de Formação Permanente (PNFP) de professores, denominado “Nossa Escola”. O foco da análise foram as transformações ocorridas na província de Córdoba, Argentina, após a mudança de governo, em nível nacional, em dezembro de 2015. O trabalho de campo faz parte de duas investigações em andamento realizadas em escolas secundárias de modalidades técnico, profissional e comum. Recuperamos contribuições de entrevistas realizadas com servidores públicos que trabalham em diferentes níveis da administração escolar e que têm tarefas distintas na atuação do programa. A partir das contribuições da Teoria da Regulação Social buscamos caracterizar as novas formas de regulação do programa, identificando as estratégias empregadas pelo governo central e provincial no período de 2016-2019.Fundação CesgranrioMaturo, Yanina DéboraBocchio, María Cecilia2021-10-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/280410.1590/S0104-40362021002902804Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 29, n. 113 (2021): Revista Ensaio Out./Dez.; 934-9521809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2804/1504https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2804/1505https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2804/1506https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/downloadSuppFile/2804/n%C2%BA%202804Argentina2016-2019Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-09T20:55:26Zoai:ojs.localhost:article/2804Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2021-11-09T20:55:26Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The return of deconcentration policies? Mutations in the national Program of Permanent Formation (NPPF). Cordoba, Argentina ¿El retorno de las políticas de desconcentración? Mutaciones en el Programa Nacional de Formación Permanente (PNFP). Córdoba, Argentina O retorno de políticas de desconcentração? Mutações no Programa Nacional de Formación Permanente (PNFP). Córdoba, Argentina |
title |
The return of deconcentration policies? Mutations in the national Program of Permanent Formation (NPPF). Cordoba, Argentina |
spellingShingle |
The return of deconcentration policies? Mutations in the national Program of Permanent Formation (NPPF). Cordoba, Argentina Maturo, Yanina Débora National Program of Permanent Formation; Situated Teacher Education; Educational Policies Educación; Formación Docente; Políticas Educativas Programa Nacional de Formación Permanente; Formación Docente Situada; Políticas Educativas Programa Nacional de Formação Permanente; Formação Situada de Professores; Políticas Educacionais |
title_short |
The return of deconcentration policies? Mutations in the national Program of Permanent Formation (NPPF). Cordoba, Argentina |
title_full |
The return of deconcentration policies? Mutations in the national Program of Permanent Formation (NPPF). Cordoba, Argentina |
title_fullStr |
The return of deconcentration policies? Mutations in the national Program of Permanent Formation (NPPF). Cordoba, Argentina |
title_full_unstemmed |
The return of deconcentration policies? Mutations in the national Program of Permanent Formation (NPPF). Cordoba, Argentina |
title_sort |
The return of deconcentration policies? Mutations in the national Program of Permanent Formation (NPPF). Cordoba, Argentina |
author |
Maturo, Yanina Débora |
author_facet |
Maturo, Yanina Débora Bocchio, María Cecilia |
author_role |
author |
author2 |
Bocchio, María Cecilia |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Maturo, Yanina Débora Bocchio, María Cecilia |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
National Program of Permanent Formation; Situated Teacher Education; Educational Policies Educación; Formación Docente; Políticas Educativas Programa Nacional de Formación Permanente; Formación Docente Situada; Políticas Educativas Programa Nacional de Formação Permanente; Formação Situada de Professores; Políticas Educacionais |
topic |
National Program of Permanent Formation; Situated Teacher Education; Educational Policies Educación; Formación Docente; Políticas Educativas Programa Nacional de Formación Permanente; Formación Docente Situada; Políticas Educativas Programa Nacional de Formação Permanente; Formação Situada de Professores; Políticas Educacionais |
description |
In this article, we propose to reconstruct the transformations of the National Program of Permanent Formation (NPPF) for teachers, called “Our School”. We focus the analysis on what happened in the province of Cordoba after the change of government at the national level in December 2015. The fieldwork is part of two ongoing investigations in secondary schools of common and technical modality. We retrieve contributions from interviews carried out with actors who work at different levels of the school administration and who have different tasks in the enactment of the Program. From the contributions of the theory of Social Regulation, we aim to characterize the new forms of regulation of the program by identifying the strategies deployed by the central and provincial government in the period 2016-2019. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-10-25 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2804 10.1590/S0104-40362021002902804 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2804 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0104-40362021002902804 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng spa |
language |
por eng spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2804/1504 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2804/1505 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2804/1506 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/downloadSuppFile/2804/n%C2%BA%202804 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Argentina 2016-2019 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 29, n. 113 (2021): Revista Ensaio Out./Dez.; 934-952 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832032772390912 |