Public policies in Higher Distance Education - A study on the experience of Cederj Consortium
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/938 |
Resumo: | This paper aims to outline an overview of the Public Policy in higher distance education, addressing the most important laws dealing with its regulation, main characteristics and general aspects of the modality. In particular, it is presented the experience of Cederj Consortium / Cecierj Foundation, one of the pioneering projects of distance education implemented in the country. From the study became clear that the distance education (EAD) is an important tool in the public policies process to increase the implementation of higher education in Brazil. The conclusion is that the Cederj Consortium can be considered a case of success in distance education, and in spite of limitations, is contributing positively to the expansion of higher education in the state of Rio de Janeiro and hence to an expansion of social inclusion in the country. |
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Public policies in Higher Distance Education - A study on the experience of Cederj ConsortiumLas politicas públicas en Educacion Superior a Distancia - un estudio sobre la experiencia de Consorcio CederjPoliticas Públicas em Educação Superior a Distância – Um estudo sobre a experiencia do Consorcio CederjHigher education; Public policies; Distance education; CederjEducacion superior; Politicas públicas; Educacion a distancia; CederjEducação superior; Politicas Públicas; Educação a Distância; CederjThis paper aims to outline an overview of the Public Policy in higher distance education, addressing the most important laws dealing with its regulation, main characteristics and general aspects of the modality. In particular, it is presented the experience of Cederj Consortium / Cecierj Foundation, one of the pioneering projects of distance education implemented in the country. From the study became clear that the distance education (EAD) is an important tool in the public policies process to increase the implementation of higher education in Brazil. The conclusion is that the Cederj Consortium can be considered a case of success in distance education, and in spite of limitations, is contributing positively to the expansion of higher education in the state of Rio de Janeiro and hence to an expansion of social inclusion in the country.Este trabajo tiene como objetivo elaborar una vision general de las Politicas Públicas en educacion superior a distancia, frente a las legislaciones mas importantes que se ocupan de su regulacion, caracteristicas principales, los aspectos generales de esta modalidad. Se retrata, en particular, la experiencia de Consorcio Cederj/Fundacion Cecierj, uno de los pioneros en educacion proyecta la distancia implementado en el Pais. A partir de los estudios realizados, quedo claro que la EAD se muestra como una herramienta importante en el proceso de Politicas Públicas para la expansion de la educacion superior en el pais. Llegamos a la conclusion de que el Consorcio Cederj puede considerarse un exito en la educacion a distancia, y a pesar de las limitaciones, esta contribuyendo positivamente a la expansion de la educacion superior en el Estado de Rio de Janeiro y, por tanto, a una expansion de la inclusion social en el pais.O presente trabalho tem por objetivo tracar um panorama geral sobre as Politicas Públicas em educação superior a distância, abordando as legislacoes mais relevantes que tratam de sua regulamentação, principais caracteristicas, aspectos gerais da modalidade. Retrata-se, de modo particular, a experiencia do Consorcio Cederj/Fundação Cecierj, um dos projetos pioneiros de educação a distância implementados no Pais. A partir dos estudos realizados ficou esclarecido que a EAD se mostra como uma ferramenta importante no processo de Politicas Públicas para ampliação da educação superior no pais. Concluimos que o Consorcio Cederj pode ser considerado um caso de sucesso em educação a distância e, em que pesem limitacoes, esta contribuindo de forma positiva para a expansao da educação superior no estado do Rio de Janeiro e, consequentemente, para uma ampliação da inclusao social no pais.Fundação CesgranrioAssumpcao, Georgia de SouzaCastro, Alexandre de CarvalhoChrispino, Alvaro2018-06-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/93810.1590/s0104-403620180026000938Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 26, n. 99 (2018): Revista Ensaio Abr./Jun.; 445-4701809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/938/820https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/938/821https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/938/822Direitos autorais 2018 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-02-20T14:41:29Zoai:ojs.localhost:article/938Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2020-02-20T14:41:29Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
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